Originally posted by NHB
Lastuttaminen kannattaa?
Collapse
X
-
Öööh.. En ota aikaa autoni kiihtyvyydestä (en ikinä), enkä myöskään juokse dynossa penkittämässä. Sen sijaan käytän autoa päivittäisessä ajossa. Ja jos auto reagoi nopeammin, kiihtyy paremmin ja "tuntuu siis aivan mahtavalta", niin eiköhän tuo useimmille riitä..Näillä mennään...
530d e60 sedan
Ex:
320 e30 Imola Red Coupe
525i e34 Luxorbeige Sedan
535i e34 Shadowline Sedan
328i e36 Touring M-Sport
535 e39 sedan V8- manual
-
Joskus kuulee puhuttavan että sitä käyrää vähän viilailllaan, päästörajoitusten takia, tehon ja väännön kustannuksella. Ja ymmärtääkseni Saksassa ne päästörajoitukset on aika tiukat..Originally posted by NHBSanoppa yksikin hyvä syy siihen miksi teho nousisi olennaisesti keski- ja alakierroksilla. Tuskin BWN:n insinöörit on ihan päin reisiä sitä alkuperäistäkään moottorinohajustakaan suunnitelleet...Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
Re: Lastuttaminen kannattaa?
Kyllä mä oon ainakin tyytyväinen.Se 4000 tehopiikki käytännössä hävis kokonaan ja nyt vetää aika tasaseen koko alueen.On se pirteempi, mutta paljonko....se jää nähtäväksi.Originally posted by BcBEli heitin tossa 1990 520i:n motroniciin teholastun sisään.. Toisin kun monet täällä on väittänyt (ettei vapaastihengittävään saa lastulla kummallisia tehonlisäyksiä, tms.skeidaa) ero on todella huomattava. Tuntuu kun ajaisi eri autolla; tehokäyrä on ärhäkämpi, kiihtyvyys huomattavasti parempi ja tyhjäkäynti kylmänä tasaisempi... (btw: alkuperäisessä lastussa luki vuosiluku 1984! haloo?)
Minkälaisia kokemuksia muilla?
Kannattaako?? No itse otin asian kokeilun kannalta enkä odottanut mitään joten positiivinen ylläri.sigpic
E91 320D /// M-SPORT Touring
Ex: E36 328 /// Touring Ex harraste, nykyinen kiertopalkinto
Ex: E30 325 Touring
Comment
-
Suomessa ja Saksassa on jo pitkään ollut täsmälleen samat päästösyklit ja raja-arvot.Originally posted by JusausJoskus kuulee puhuttavan että sitä käyrää vähän viilailllaan, päästörajoitusten takia, tehon ja väännön kustannuksella. Ja ymmärtääkseni Saksassa ne päästörajoitukset on aika tiukat..
Comment
-
hmmm, onko tosi? meinaan mulla oli ennen audi 80 2.8 v6 ja otin kerran kisat tommosen 24 tappisen kans. audi otti mittariin (valehteli jo jonkinverran) 235km/h ja kyllä se vaan persevalot näytti biimerille.Originally posted by muggoGyntteri oli laittanut entiseen menopeliin 525i 24v '92:een lastun ja kyllähän tuo ripeältä tuntui, myös liikahti 'virkaveljiänsä' iloisemmin & huiput tulitestattua = +250kmh kun 245kmh:n kohdalla vielä oli kovastikkin menohaluja.
ihan vaan että onko juuri pelkällä lastulla noin iso vaikutus?"Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
Eikös tuon huiput vakiona pitäis olla jotain 230 km/h? Jos näin niin tuohan tarkottaisi sellaista kymmenen prosentin lisäystä huipuissa, joka taasen vaatii kolmasosan lisää tehoa! Onnitelut, taidat omistaa maailman parhaimman teholastun...Originally posted by muggoGyntteri oli laittanut entiseen menopeliin 525i 24v '92:een lastun ja kyllähän tuo ripeältä tuntui, myös liikahti 'virkaveljiänsä' iloisemmin & huiput tulitestattua = +250kmh kun 245kmh:n kohdalla vielä oli kovastikkin menohaluja.
Comment
-
Eipä sillä ihmeitä saada aikaan. Seoksen rikastaminen kun ei hyödytä sen A/F 12,6:1 suhteen jälkeen, päin vastoin. Ja tuosta tinkiminenkään ei hirveästi tehoja syö. Monet valmistajat voivat käyttää 13:1 suhdetta täyskaasulla, koska se syö vain pari prosenttia tehoja mutta parantaa taloudellisuutta huomattavasti enemmän. Tässä on yksi tekijä josta voi seen pari prosenttia lastulla saada.Originally posted by JusausJoskus kuulee puhuttavan että sitä käyrää vähän viilailllaan, päästörajoitusten takia, tehon ja väännön kustannuksella. Ja ymmärtääkseni Saksassa ne päästörajoitukset on aika tiukat..Originally posted by NHBSanoppa yksikin hyvä syy siihen miksi teho nousisi olennaisesti keski- ja alakierroksilla. Tuskin BWN:n insinöörit on ihan päin reisiä sitä alkuperäistäkään moottorinohajustakaan suunnitelleet...
15:1 suhdetta taasen monesti käytetään hyvää taloudellisuutta halutessa. Valmistajat käyttävätkin tätä varsinkin osakaasulla. Tästä tinkimällä voi saada pikkasen paremman kaasuvasteen. Taaskaan ei ole tarjolla mitään tuollaisia esitettyjä +33 prosenttia lisää tehoa.
Comment
-
On BMW:kin valmistanut hyviä yksilöitä, e34 525 24v vissiin useammankin, koska kaverin perheessä oleva tuommoinen on paljon pirteämpi kuin yksikään muu näkemäni, ja kulkee mittarin mukaan 245-250kmh.
Tiedossa olevaa "viriä" ei ole, mutta lastu siinä luultavasti on.
Comment
-
kulkoo
Hyvin kulkee, muttei mitenkään hämmästyttävästi. Noissa nopeuksissa kun tapaa olla mittarivirhettä autosta riippumatta semmoset 15 km/h. Hyvin kuitenkin jos todellinen nopeus yltää esim 235 km/h. 8)On BMW:kin valmistanut hyviä yksilöitä, e34 525 24v vissiin useammankin, koska kaverin perheessä oleva tuommoinen on paljon pirteämpi kuin yksikään muu näkemäni, ja kulkee mittarin mukaan 245-250kmh
Comment
-
jep
Näinhän se on. Ois vaan mukavampi puhua todellisista nopeuksista niin ei aina jäis sitä "arvailu" momenttia. Nykyään noita gps:iä on lähes joka talossa, joten ei muuta kuin semmonen kojelaudalle ja menoks! Siis tottakai saksan autobaanalla... 8)Jep, mittarivirheet voi taas jättää omaan arvoonsa, lähes aina kuitenkin maallikkojen kesken puhutaan mittarinopeuksista, koska kovin harva on virallisesti saanut autonsa huiput mitattua tarkistetuin välinein
540iA 247 km/h
528iA 231 km/h
523i 221 km/h
Nämä todellisia kyytejä. :shock:
Comment
-
Ja tästä johtua lähes aina täyttä soopaa.Originally posted by HJPJep, mittarivirheet voi taas jättää omaan arvoonsa, lähes aina kuitenkin maallikkojen kesken puhutaan mittarinopeuksista, koska kovin harva on virallisesti saanut autonsa huiput mitattua tarkistetuin välinein.
Comment
-
Ei ole mitään väliä tuleeko 10 vai 15 heppaa lisää, jos se normaali ajossa perstuntumalta paremmin vääntää/kiertää!!!
Omassa E30 325i touringissa tehonlisäyksen huomasi selvästi lastunvaihdon jälkeen!
Alakierroksille tuli vääntöä lisää, eikä rajotin tule vastaan vielä 7000.
Enempää ei uskalla kierrättää...
Toi on RPM-lastu T.Muukkoselta hommattu.
Comment
Comment