memebuy23buy

Lastuttaminen kannattaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sikapoljin
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 185

    #16
    En minä sitä sanonut, etteikö lastu lisää tehoa toisi. Ymmärsin vain, että kehuit rajoittimen nostosta olevan hyötyä. Sitä en tajunnut. (Parantunutta ääntä ei lasketa hyödyksi :lol
    Ei oo välii, ku ei oo välihousui.

    Comment

    • m-power
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 731
      • TAMPERE

      #17
      Originally posted by Miika Tissari
      Originally posted by Esko
      en tiiä miten toi M20:n yläkerta sitte kestää ku monet lastut nostaa kiekkarajoittimen tonne päälle 7000 kiekan :roll:
      Hyvin on ainakin toistaiseksi kestäny ja apuakin siitä on.
      Kuulostaa aika hyvältä kun kutonen ujeltaa 7000rpm peltisarjalla ja rosteriputkella... :wink:
      siihen asti kuulostaa kivalta kun kuuluu epämääräinen tuf ääni ja sit ei kuulu enää muu kun kalkatus kun vena hakkaa mäntään nimimerkillä kerran kuullut
      sitä saa mitä tilaa

      http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

      R.I.P. 327i
      R.I.P. 535i
      audi a6 2.7 t

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1122
        • Kajaani

        #18
        No nyt on lastu paikoillaan ja testattu.

        Lastu on siis siltä hemmolta joka myy täällä foorumilla lastuja.

        Asennus:

        Meni siihen asti hyvin kunnes piti saada kaksi piirilevyä erilleen, http://www.bmwe34.net/ ohjeillakin kesti n.1h ennenkuin keksi miten se levy nousee sen toisen päältä pois. Sitten piti paikallistaa se alkuperäinen lastu joka oli helppoa koska siinä oli semmoinen valkoinen muovisuoja päällä. Sitten vaan varovasti se irti ja uusi paikalleen ja boksi kasaan.

        Sitten boksi kiinni autoon ja starttaamaan, auto käynnistyi kuten ennenkin eli hyvin. Tyhjäkäynti hieman vaelsi parinsekunnin ajan mutta asettui sitten n.700-800 kierr/min.

        Ongelma?

        Kun painoi hieman kaasua ja löysäsi samantien/vähän ajan kuluttua, auto jäi pariksi sekunniksi junnamaan 1200 kierrokselle, se hieman huoletti.

        Seuraavaksi testiajo, pienen kaupunkilenkin jälkeen ohitustielle konetta testaamaan, ja sieltä kotipihaan.. Pienoinen pettymyksen maku suussa kun ei oikein heti mitään tuntunu. No polttelin siinä röökin ja lähdin tytön kanssa taas ohitustielle, tällä kertaa kierrokset laski normaalisti tyhjäkäynnille ja tehoakin tuntui olevan normaalia enemmän, varsinkin keskikierroksilla. Siitä taas kaupunkiin jossa eron todella huomasi, vääntö ja teho alhaalla ja keskikierroksilla oli lisääntynyt mukavasti.

        Eli kaikenkaikkiaan jäi hyvä maku suuhun tästä hommasta, seuraavaksi pitää laskeskella paljonko kulutuslaski/nousi...
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • icebox
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 194
          • Tampere

          #19
          Tuliko siinä lastun mukana se saksankielinen asennusohje? Tuossa omassa minkä sain oli ja siinä oli ohjeet ajaa lastu "sisään" 300km totutusajossa minkä aikana autoa pitää käynnistellä ja sammutella + ajaa kaikkea mahdollista ajoa mitä autolla tullaan ajamaan (moottoritie, kaupunki jne). Noista korkeista kierroksista ei kannata välittää, ne tippuu ajan myötä kunhan saat kilometrejä lastulla ajettua.
          "Without Hope,
          Without Fear"

          Comment

          • gnz
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 428
            • -

            #20
            Originally posted by BcB
            Originally posted by gnz
            Noi EEpromien uudelleenohjelmoinnit ja tai vaihto johonkin design-lastuun on mielestäni yhtä tyhjän kanssa nysväystä. Tietysti jos on aikaa ja varoja kikkailla muutaman hevosvoiman takia niin fine, siitä vaan.
            jep, jep.. Tällaisia kommentteja odotinkin, vaikka nimenomaan kyselin siis kokemuksia, en mielipiteitä? :(b)
            "lastuttaminen kannattaa?"

            Comment

            • Jusaus
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1122
              • Kajaani

              #21
              Originally posted by icebox
              Tuliko siinä lastun mukana se saksankielinen asennusohje? Tuossa omassa minkä sain oli ja siinä oli ohjeet ajaa lastu "sisään" 300km totutusajossa minkä aikana autoa pitää käynnistellä ja sammutella + ajaa kaikkea mahdollista ajoa mitä autolla tullaan ajamaan (moottoritie, kaupunki jne). Noista korkeista kierroksista ei kannata välittää, ne tippuu ajan myötä kunhan saat kilometrejä lastulla ajettua.
              Ei tullut... osaatko paremmin selostaa sen käynnitelyn sammuttelun?
              ja muuta siihen totuttamiseen liittyvää? Nii ja ne kierrokset laski kyllä heti parin ajon jälkeen, nyt se toimii taas normaalisti..
              Nyk: GSX1300R -00
              Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
              ---------------------------------------------
              -Official member of BTCF-Sauna Team-
              ---------------------------------------------

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                #22
                Ei kai se lastu mitään totuttelu ajoa tarvii :shock: Ei siihen voi mitään muuttaa/ se ei voi ajon aikana muuttua, vaikka kuinka ajelisi eri tavoilla ja sammuttelisi. Tietenkin voi olla, että muu moottori järjestelmä tottuu hiljalleen uuteen ohjelmaan, mutta on sekin aika kaukaa haettua. Muistakaa se lastuttaessa, että sen jälkeen 98E:tä tankkiin. Lähes poikkeuksetta "teho" lastut aikaistavat sytytystä jolloin tarvitaan korkeaoktaanisempaa polttoainetta, että saadaan suurin mahdollinen hyöty lastusta ja tällä myös estetään se ettei kone ala nakuttamaan. Onkos teillä muuten ollut ongelmia päästöjen kanssa "teho"lastun asennuksen jälkeen?
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #23
                  Rajoitin nousi muutamalla satkulla, muuta en huomannut. Ja muuten vakiossa moottorissa tuolla kierrosrajoittimen nostamisella ei ole mitään hyötyä.


                  Comment

                  • -jonde-
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 89
                    • Helsinki

                    #24
                    Kyllä E34 520i 24v reagoi kaasuun lastulla eri tavalla...

                    Numeroiden mukaan en ole varma mutta auto tuntuu paljon pirteemmältä ajaa. Keski kierroksilla suurempi vääntö.

                    Ainoa miinus on rpm rajottimen nousu 7000 paikkeille. ei sitä sinne koskaa kierrätä, koska ei se jaksa kiihtyy kunnolla . Mielummin lyö isompaa pesään.

                    Ei harmita ollenkaa että sen sinne laittoi.

                    Ja lastu oli klubilta ostettu.

                    Comment

                    • icebox
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 194
                      • Tampere

                      #25
                      Juu kyllähän se lastu "sisäänajon" vaatii, että oppii boksi ohjailemaan autoa kunnolla. Tuo 300km ajomäärä on mitä ilmeisimmin vain ohjeellinen ja valmistaja olettaa, että sinä aikana autolla on ajettu erilaista ajoa ja lastulle on kerätty tarpeellinen määrä tietoa. Eli mahdollisimman monipuolista ajoa, käynnistelyä kylmä<->lämmin koneella jne, ettei lastun sitten oikeassa tilanteessa tarvitse ihmetellä mitä tehdä.

                      Tässä vielä juttu tuosta boksin elämästä:

                      "The heart of the Motronic system is an electronic control unit consisting of a microprocessor and a memory. The memory contains a work program with data for determining the injection amount and the moment of ignition.

                      Sensors provide the microprocessor with information on the amount of intake air, engine speed, crankshaft position as well as the intake-air and engine temperatures for every injection and ignition operation - i.e. over 6,000 times per minute. The sensors are, basically, the air-flow meter, the speed sensors and the temperature sensors. By comparing the program data, the processor calculates the individual requirements for the next injection and ignition operation. Thus the timing of the moment of ignition and the amount injected are, for instance, quite different in the cases of a cold engine to which strong acceleration is applied and a warm engine subjected to even acceleration. For the part-system "ignition" alone, the program data memory stores 4,096 different possible individual moments of ignition."
                      "Without Hope,
                      Without Fear"

                      Comment

                      • NHB
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 1120

                        #26
                        Originally posted by BcB
                        .. Äkkiseltään ajatellen m50 koneen motronic-ohjelma on kuitenkin kirjoitettu jo 90-luvun puolella ja tossa vanhemmassa m20-koneessa siis ainakin siinä lastun kyljessä oli vuosiluku 1984.. lol..
                        Mitähän merkitystä ohjelman iällä on? Sano yksikin asia mikä tekisi siitä vanhemmasta ohjelma jotenkin alkeellisemman tai jotain sellaista, kun tuntuu niin kovasti huvittavan tuo alkuperaisen ohjelman ikä. Ei viimeisen 20 vuoden aikana ole keksitty mitään tuohon tilanteeseen käyttökelpoista, jota ei tiedetty jo 20 vuotta sitten.

                        Joku tuollainen tusinavirilastu voi antaa hieman enemmän voimaa ja parantaa kaasuun reagointiaa sytkää aikaistamalla ja toisinaan myös hieman seoskarttoja muokkaamalla. Sytkän muutos tapahtuu sillä kustannuksella että on käytettävä korkeampioktaanista bensaa ja marginaali nakutuksen varalle pienenee. Seoksien kanssa pelatessa tulee sitten takkiin lisääntyneen bensalaskun muodossa. Ja vaikka eron saattaa huomattakkin, ja ainakin aluksi se tuntuu aivan mahtavalta tehonlisäykseltä, niin kellollla tai dynolla mitaten se ei näytä juuri miltään.

                        Comment

                        • mm78
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 64
                          • Kymi

                          #27
                          Aika paljon nuo tehoja lupaavat.
                          Eiköhän kerätä kolehti jollekkin että käyttää ennen ja jälkeen dynossa.
                          Osallistun kyllä heti vaikka 30eurolla 8) .

                          Nauretaan sitten porukassa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

                          Ja voihan lastun myyjältä vaatia hyvitystä tai rahat takaisin .
                          On vain yksi asia mistä et pidä autossani.
                          SE EI OLE SINUN.

                          Comment

                          • -kiki-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1160
                            • Hämeenkyrö

                            #28
                            Kaweri kyseli omaan m50b25 tommosta lastua ja sit se aatteli peltipako satsia et mistähän mahtas tommosen löytää lastun kyl löytää täältäkin... mut mistä te ootte peltisarjan ostanu vai onko kukaan ostanut edes ?
                            F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              #29
                              ei varmaan huipputeho kasva paljoa, mutta jossain alemmilla kierroksilla tehon nousu on tärkeempää kuin 6000-7000rpm paikkeilla
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • NHB
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 1120

                                #30
                                Sanoppa yksikin hyvä syy siihen miksi teho nousisi olennaisesti keski- ja alakierroksilla. Tuskin BWN:n insinöörit on ihan päin reisiä sitä alkuperäistäkään moottorinohajustakaan suunnitelleet...

                                Comment

                                Working...
                                X