nii kannattaa käyttää, tottakai. mutta kun kaikki tuntuvat kehuvan että esim m50b25 koneessa kasvaa alavääntö mukavasti niin meinasin vaan että onko ko.tapauksissa käytetty 95 vai 98.
Lastuttaminen kannattaa?
Collapse
X
-
Itseäkin kiinnostaisi lastuttaa oma M50B25 automaatti, varsinkin ?lisääntyvan? alaväännön takia. Mutta mutta, mieltä askarruttaa miten automaattilaatikko vaihtaa lastuttamisen jälkeen. Tuskin kummoisia eroja, mutta tuleeko vaihdoista kenties nykiviä?
Kaveri joskus muinoin muistaakseni kertoi, että kaverin kaverin kaverilla olisi ollut ongelmia automaatin kanssa. Olisi mm. sytytellyt silloin tällöin kojelautaan laatikon varoitusvaloa ja näin ollen ajeltu pakko kolmosella. Nämä siis esson baari juttuja ja haluaisinkin "oikeiden" käyttäjien kokemuksia.
Eli onko automaatin omistavat lastuttaneet autojaan, miten on toiminut tämän jälkeen? Jos ei muu auta, niin pitää itselle laitella ja testata miten toimii...540ia m-sport touring -98
Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan
Comment
-
-
mitä olen kuullut kaverilta joka meinas yhdessä vaiheessa laittaa entiseen E30 320i lastun, niin oli myyjä sanonut, että bensavehkeissä nostaa vain kulutusta, vaikka lupaavat pienempää kulutusta
mutta kun se lisää kerran vääntöjä , niin silloinhan koneen pitäs kuluttaa vähemmän ku jaksaa paremmin kuljettaa autoo
en tiedä sitten varmasti mitenkä se käytännössä toimii oikeesti
alentaako vai lisääkö,
uskosin että alentas jos laitetaan oikeisiin säätöihin se lastu auto kohtaisesti
mutta niillä on varmasti tarkempaa tietoa joilla on tuloksia mitatuista kulutuksista ennen ja jälkeen lastuttamisenNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
matka-ajossa mulla ainakin kulutus tippui selkeesti.. (m20b20-koneella)Kaupunkiajossa kasvoi, mutta se varmasti johtui siitä että tuli kiihdyteltyä vähän rivakammin hieman piristyneestä koneesta innostuneena..Saas nahdä miten käy nyt kun on uusi m20b25 kone heitetty pellin alle ja lastu siihenkin olis tarkoitus tuupata, jahka takuuaika umpeutuu..
Näillä mennään...
530d e60 sedan
Ex:
320 e30 Imola Red Coupe
525i e34 Luxorbeige Sedan
535i e34 Shadowline Sedan
328i e36 Touring M-Sport
535 e39 sedan V8- manual
Comment
-
-
Originally posted by hate79Itseäkin kiinnostaisi lastuttaa oma M50B25 automaatti, varsinkin ?lisääntyvan? alaväännön takia. Mutta mutta, mieltä askarruttaa miten automaattilaatikko vaihtaa lastuttamisen jälkeen. Tuskin kummoisia eroja, mutta tuleeko vaihdoista kenties nykiviä?
Kaveri joskus muinoin muistaakseni kertoi, että kaverin kaverin kaverilla olisi ollut ongelmia automaatin kanssa. Olisi mm. sytytellyt silloin tällöin kojelautaan laatikon varoitusvaloa ja näin ollen ajeltu pakko kolmosella. Nämä siis esson baari juttuja ja haluaisinkin "oikeiden" käyttäjien kokemuksia.
Eli onko automaatin omistavat lastuttaneet autojaan, miten on toiminut tämän jälkeen? Jos ei muu auta, niin pitää itselle laitella ja testata miten toimii...
0-100km/h kiihtyvyys parani 0,5s, kulutus ei ainakaan lisääntynyt, ehkä hiemen pieneni, mutta nyt joutuu ajaan 98:silla. Omassa ainakin vaihdot hieman pehmeni. Ei ainakaan mitään ongelmia sen suhteen!
Ei siihen alavääntöön mitään ihmeitä saa vanoksettomassa koneessa!
Maksoin lastusta 60e eikä mielestäni sen enempää kannata hyötyyn nähden maksaa!!525iA -91
518i -90
324tdic -88
Comment
-
-
Ei kyllä viri-lastun jälkeen, kun laitoin vakiolastun takaisin paikoilleen, nollaus paljoa auttanut.. Vakiolastulla auto tuntui edelleen täysin lahnalta.. Myös ne ensimmäiset 50 kilsaa..Näillä mennään...
530d e60 sedan
Ex:
320 e30 Imola Red Coupe
525i e34 Luxorbeige Sedan
535i e34 Shadowline Sedan
328i e36 Touring M-Sport
535 e39 sedan V8- manual
Comment
-
-
Originally posted by VanquishNiin mistähän toi johtuu, että akun kaapelien irrotuksen jälkeen auto tuntuu 50km ajan (alakierroksilla) tehokkaammalta. Tuohon nollaa ohjelman niin onko silloin "oikeissa" säädöissä vikaa? Muilla saman suuntaisia kokemuksia?
Comment
-
Comment