memebuy23buy

Lastuttaminen kannattaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr_ink
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 402
    • Vantaa

    #61
    nii kannattaa käyttää, tottakai. mutta kun kaikki tuntuvat kehuvan että esim m50b25 koneessa kasvaa alavääntö mukavasti niin meinasin vaan että onko ko.tapauksissa käytetty 95 vai 98.
    - Trying is the first step towards Failure -

    Comment

    • hate79
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 485
      • Iisalmi

      #62
      Itseäkin kiinnostaisi lastuttaa oma M50B25 automaatti, varsinkin ?lisääntyvan? alaväännön takia. Mutta mutta, mieltä askarruttaa miten automaattilaatikko vaihtaa lastuttamisen jälkeen. Tuskin kummoisia eroja, mutta tuleeko vaihdoista kenties nykiviä?

      Kaveri joskus muinoin muistaakseni kertoi, että kaverin kaverin kaverilla olisi ollut ongelmia automaatin kanssa. Olisi mm. sytytellyt silloin tällöin kojelautaan laatikon varoitusvaloa ja näin ollen ajeltu pakko kolmosella. Nämä siis esson baari juttuja ja haluaisinkin "oikeiden" käyttäjien kokemuksia.

      Eli onko automaatin omistavat lastuttaneet autojaan, miten on toiminut tämän jälkeen? Jos ei muu auta, niin pitää itselle laitella ja testata miten toimii...
      540ia m-sport touring -98
      Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan

      Comment

      • _riskus
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 101

        #63
        Onko se bensankulutus nyt sitten kasvanut vai pienentynyt lastuttamisen myötä?

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #64
          mitä olen kuullut kaverilta joka meinas yhdessä vaiheessa laittaa entiseen E30 320i lastun, niin oli myyjä sanonut, että bensavehkeissä nostaa vain kulutusta, vaikka lupaavat pienempää kulutusta

          mutta kun se lisää kerran vääntöjä , niin silloinhan koneen pitäs kuluttaa vähemmän ku jaksaa paremmin kuljettaa autoo

          en tiedä sitten varmasti mitenkä se käytännössä toimii oikeesti

          alentaako vai lisääkö,

          uskosin että alentas jos laitetaan oikeisiin säätöihin se lastu auto kohtaisesti

          mutta niillä on varmasti tarkempaa tietoa joilla on tuloksia mitatuista kulutuksista ennen ja jälkeen lastuttamisen
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • BcB
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 220
            • Tampere

            #65
            matka-ajossa mulla ainakin kulutus tippui selkeesti.. (m20b20-koneella)Kaupunkiajossa kasvoi, mutta se varmasti johtui siitä että tuli kiihdyteltyä vähän rivakammin hieman piristyneestä koneesta innostuneena.. Saas nahdä miten käy nyt kun on uusi m20b25 kone heitetty pellin alle ja lastu siihenkin olis tarkoitus tuupata, jahka takuuaika umpeutuu..
            Näillä mennään...

            530d e60 sedan

            Ex:
            320 e30 Imola Red Coupe
            525i e34 Luxorbeige Sedan
            535i e34 Shadowline Sedan
            328i e36 Touring M-Sport
            535 e39 sedan V8- manual

            Comment

            • rei7pir8
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 248

              #66
              Originally posted by hate79
              Itseäkin kiinnostaisi lastuttaa oma M50B25 automaatti, varsinkin ?lisääntyvan? alaväännön takia. Mutta mutta, mieltä askarruttaa miten automaattilaatikko vaihtaa lastuttamisen jälkeen. Tuskin kummoisia eroja, mutta tuleeko vaihdoista kenties nykiviä?

              Kaveri joskus muinoin muistaakseni kertoi, että kaverin kaverin kaverilla olisi ollut ongelmia automaatin kanssa. Olisi mm. sytytellyt silloin tällöin kojelautaan laatikon varoitusvaloa ja näin ollen ajeltu pakko kolmosella. Nämä siis esson baari juttuja ja haluaisinkin "oikeiden" käyttäjien kokemuksia.

              Eli onko automaatin omistavat lastuttaneet autojaan, miten on toiminut tämän jälkeen? Jos ei muu auta, niin pitää itselle laitella ja testata miten toimii...
              Olen lastuttanut oman 525iA -91:sen (M50).
              0-100km/h kiihtyvyys parani 0,5s, kulutus ei ainakaan lisääntynyt, ehkä hiemen pieneni, mutta nyt joutuu ajaan 98:silla. Omassa ainakin vaihdot hieman pehmeni. Ei ainakaan mitään ongelmia sen suhteen!
              Ei siihen alavääntöön mitään ihmeitä saa vanoksettomassa koneessa!
              Maksoin lastusta 60e eikä mielestäni sen enempää kannata hyötyyn nähden maksaa!!
              525iA -91
              518i -90
              324tdic -88

              Comment

              • Slow_M3
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 779

                #67
                Luulis että ton 0.5 sekkaa saa jo ihan pelkästään resetoimalla motonikin ja vaihtamalla 98 bensaan..
                sigpic

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1960
                  • Hki

                  #68
                  Niin mistähän toi johtuu, että akun kaapelien irrotuksen jälkeen auto tuntuu 50km ajan (alakierroksilla) tehokkaammalta. Tuohon nollaa ohjelman niin onko silloin "oikeissa" säädöissä vikaa? Muilla saman suuntaisia kokemuksia?

                  Comment

                  • BcB
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 220
                    • Tampere

                    #69
                    Ei kyllä viri-lastun jälkeen, kun laitoin vakiolastun takaisin paikoilleen, nollaus paljoa auttanut.. Vakiolastulla auto tuntui edelleen täysin lahnalta.. Myös ne ensimmäiset 50 kilsaa..
                    Näillä mennään...

                    530d e60 sedan

                    Ex:
                    320 e30 Imola Red Coupe
                    525i e34 Luxorbeige Sedan
                    535i e34 Shadowline Sedan
                    328i e36 Touring M-Sport
                    535 e39 sedan V8- manual

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #70
                      Originally posted by Vanquish
                      Niin mistähän toi johtuu, että akun kaapelien irrotuksen jälkeen auto tuntuu 50km ajan (alakierroksilla) tehokkaammalta. Tuohon nollaa ohjelman niin onko silloin "oikeissa" säädöissä vikaa? Muilla saman suuntaisia kokemuksia?
                      Esim. Lambda-anturi sökönä, toimii hetken normaali asetuksella kunnes heittää ns. varakäytölle.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      Working...
                      X