Veikkauksia asiasta ymmärtäviltä kuulisin mielelläni, vikakoodien lukuun menossa tietysti heti kun vain ehtii.
Eli auto on 330dA, 150tkm ajettu 2002 vuoden malli ja tässä tarina:
Välillä auto toimii ok, mutta kun vika tulee päälle niin koneen käynti/vedot ”pätkii”. Tasakaasulla ajettaessa esim. 100kmh taulussa auto nykii hieman, penkissä tuntuu miten moottorin vedot alle sekunnin syklissä pätkii, ”vetää, ei vedä, vetää, ei vedä”. Tällöin myös kierroslukumittari heijaa 200rpm väliä samassa tahdissa ja myös kulutusmittarin neula nousee kymmeneen litraan sadalla (eli noin 4l ylemmäs). Paikaltaan lähdettäessä rauhallisemmin kiihtyvyys on samanlaista kun vika on päällä, eli vedot pätkii tuossa samassa tahdissa. Mutta kun kaasun painaa pohjaan asti niin kiihtyy aivan ongelmitta!
Kun pätkimistä esiintyy niin moottori pätkii myös tyhjäkäynnillä paikallaan sen verran että sen huomaa niin käynnistä kuin kierroslukumittarin neulastakin.
Juuri ajelin Seinäjoelta Tampereelle 200km tuon nytkytyksen kanssa. Välillä rauhoittuu hetkeksi, ja kun kiihdyttää talla tiskissä niin kiihtyy täysin normaalisti. Muuten tasakaasulla nytkytti kokoajan, on sitten vakkari päällä tai ei.
Auto seisoi tunnin verran ja kun lähdin käymään Lahdesjärven abc:llä, niin mennessä ei mitään ongelmaa. Sieltä lähdin pyörähtämään motaria hervannan rampille ja takaisin, menomatka ongelmitta ja takaisin tullessa nykiminen taas alkoi (lämpesi taas kunnolla?)
Moottorin vikavalo ei ole syttynyt.
Ps.2000km dieselin ratissa, tästäkö se ilo alkoi…
Eli auto on 330dA, 150tkm ajettu 2002 vuoden malli ja tässä tarina:
Välillä auto toimii ok, mutta kun vika tulee päälle niin koneen käynti/vedot ”pätkii”. Tasakaasulla ajettaessa esim. 100kmh taulussa auto nykii hieman, penkissä tuntuu miten moottorin vedot alle sekunnin syklissä pätkii, ”vetää, ei vedä, vetää, ei vedä”. Tällöin myös kierroslukumittari heijaa 200rpm väliä samassa tahdissa ja myös kulutusmittarin neula nousee kymmeneen litraan sadalla (eli noin 4l ylemmäs). Paikaltaan lähdettäessä rauhallisemmin kiihtyvyys on samanlaista kun vika on päällä, eli vedot pätkii tuossa samassa tahdissa. Mutta kun kaasun painaa pohjaan asti niin kiihtyy aivan ongelmitta!
Kun pätkimistä esiintyy niin moottori pätkii myös tyhjäkäynnillä paikallaan sen verran että sen huomaa niin käynnistä kuin kierroslukumittarin neulastakin.
Juuri ajelin Seinäjoelta Tampereelle 200km tuon nytkytyksen kanssa. Välillä rauhoittuu hetkeksi, ja kun kiihdyttää talla tiskissä niin kiihtyy täysin normaalisti. Muuten tasakaasulla nytkytti kokoajan, on sitten vakkari päällä tai ei.
Auto seisoi tunnin verran ja kun lähdin käymään Lahdesjärven abc:llä, niin mennessä ei mitään ongelmaa. Sieltä lähdin pyörähtämään motaria hervannan rampille ja takaisin, menomatka ongelmitta ja takaisin tullessa nykiminen taas alkoi (lämpesi taas kunnolla?)
Moottorin vikavalo ei ole syttynyt.
Ps.2000km dieselin ratissa, tästäkö se ilo alkoi…
Comment