Announcement

Collapse
No announcement yet.

65l-45l = tyhjä tankki???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #16
    Se "kakkostankki" imetään tyhjäksi polttoaineen paluuputkessa olevalla injektorilla ja lorotellaan sitten siihen "ykköstankkiin" jossa on se polttoainepumppu. Molemmissa tankeissa on anturit jotka mittaavat polttoaineen määrää. Nyt tulee mieleen että se injektori on jostain syystä pois paikaltaan eikä saa imettyä tankkia aivan tyhjäksi. Ei muuta kun tankin kannet auki ja katselemaan josko sieltä syytä löytyisi :think

    ...tai tankkaa heti kun se merkki valo syttyy sillä se range ei ole aivan absolutinen totuus.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Netsk
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 238
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Se "kakkostankki" imetään tyhjäksi polttoaineen paluuputkessa olevalla injektorilla ja lorotellaan sitten siihen "ykköstankkiin" jossa on se polttoainepumppu. Molemmissa tankeissa on anturit jotka mittaavat polttoaineen määrää. Nyt tulee mieleen että se injektori on jostain syystä pois paikaltaan eikä saa imettyä tankkia aivan tyhjäksi. Ei muuta kun tankin kannet auki ja katselemaan josko sieltä syytä löytyisi :think

      ...tai tankkaa heti kun se merkki valo syttyy sillä se range ei ole aivan absolutinen totuus.
      Niin, vaikea sanoa. Koitan nyt ajaa tankin niin tyhäksi kun mahdollista niin että on se varakanisteri mukana ja katsoa käykö jälleen samalla tavalla.

      Kyllähän nytkin mittari oli ihan pohjassa ja keltainen valo paloi. Ajotietokone vain näyttii 46km.
      F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
      ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

      Comment

      • TheLoial
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1109
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Rocla View Post
        Sopivasti rutussa oleva tankki aiheuttaa em. oireta.

        Itselläkin on selvitettävävänä vastaava mato e28:ssa.

        Eli polttoaineen tulo loppuu 20l kohdalla ja säiliö vetää tämän jälkeen 40-45l, vaikka pitäisi olla kai lähemmäs 70 säiliö.

        Pakkaa sekoittaa vielä sekin, että määrän merkkivalo syttyy ~30l kohdalla, eli bensan loppumiseen suhteutetuna toimii aika lähelle oikein.
        Minulla on samanlainen vika. Tankki on olevinaan 70 litrainen mutta olen saanut menemään sinne max 52 litraa jolloin auto jo nykii kun ajaa kaarteeseen tai kiihdyttää rajusti. Jotenkin tuntuu että ensimmäinen puolikastankki kestää tosi pitkään ja sitten viimeinen puolikas loppuu erittäin nopeasti. Tankki on ainakin alapuolelta ja sivuilta virheettömän näköinen. Varoitusvalo ei toimi sillä yksi nasta on hapettunut taivaan tuuliin anturin kannesta.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #19
          Halvat (biltema) bansapumput ei jaksa imeä kunnolla kun tankki lähenee tyhjyyttä.

          Comment

          • Netsk
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 238
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Halvat (biltema) bansapumput ei jaksa imeä kunnolla kun tankki lähenee tyhjyyttä.
            Olen senverran aloittelija näitten autojen tekniikan kanssa että kyllä itse kaiken marmoritiskin kautta tilailen ja huollatan myös siinä merkkiliikkessä. Ja ongelma alkoi siis kun salama kirkkaalta taivaalta, eli ei ole mitenkään aikaisemmin alkanut ja hljalleen pahenutunut juttu (vielä ainakaan). Bensapumppu tosin vikisee aika äänekkäästi, mutta ymmärtääkseni monella tälläkin foorumilla tekee näin ja ei ole ollut minkään vian merkki.
            F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
            ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              #21
              Ylimääräinen ääni on aina vian merkki, joko olemassa olevan tai alkavan.

              Comment

              • Netsk
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 238
                • Helsinki

                #22
                Tänään loppui bensa jo ajotietokoneen näyttäessä 78km ja bensamittarikaan ei ollut pohjassa, valo oli kylläkin syttynyt noin 10min aikaisemmin.

                Se mikä tukisi teoriaa että tankkien välisessä siirtoletkussa olisi vikaa on se että silloinhan tankkiin juuri jäisi kokonaan enemmän bensaa toiselle puolelle ja bensa loppuisi aina aiemmin.

                Jos koko bensapumppu olisi leviämässä luulisi olevan muutakin häikkää kun vasta tankin ollessa lähes tyhjä?
                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #23
                  Koska se "kakkostankissa" oleva injektori toimii moottorilta tulevan paluuvirtauksen voimalla, väsynyt polttoainepumppu ei enää jaksa työntää niin paljoa soppaa että sitää riittää riittävästi paluukiertoon, niin injektori ei jaksa vetää sitä "kakkostankkia" tyhjäksi. Soppaa kuitenkin vielä riittää moottorin normaaliin toimintaan eikä mitään muuta häiriötä tule ilmi.

                  ...näin järkeilisin :think
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Netsk
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 238
                    • Helsinki

                    #24
                    Pystyvätkö korjaamolla selvittämään mikä on vialla vai joutuuko kaikki osat yksitellen vaihtamaan "ja katsoa auttaako tämä".

                    Onko muuten Autokeskuksen kustannusarvio polttoainepumpun vaihdosta (jos se nyt on tämä joka ongelman aiheuttaa) 500e yläkanttiin? Haluan kuitenkin alkuperäisosan/laadultaan vastaavan.

                    Ainoa mitä en oikein voi ymmärtää että tämä ongelma alkoi niin että ensin ajoin yhden tankin niin tyhjäksi että ajotietokone näytti 8km ja mittari oli IHAN pohjassa kun tankkasin. Kun tämä tankillinen sitten tyhjeni alkoi tämä rumba. Toinen asia on tuon bensamittari jälkeenjääminen välillä tankatessa. Nouse vasta ajon aikan. Kun taas välillä se nousee normaalisti heti kun laittaa taas virrat tankkauksen jälkeen..
                    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #25
                      Voihan sen p-a pumpun tuoton mitata.

                      Onkos sillä autolla paljon kilometrejä takana, isot poijjaat sano että jotain 200tkm pitäis mennä pumpulla :think
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • Netsk
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 238
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Jürgen_ View Post
                        Voihan sen p-a pumpun tuoton mitata.

                        Onkos sillä autolla paljon kilometrejä takana, isot poijjaat sano että jotain 200tkm pitäis mennä pumpulla :think
                        144tkm on kilsoja takana.
                        F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                        ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                        Comment

                        • Netsk
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 238
                          • Helsinki

                          #27
                          Ketjun aloittamisesta on senverran aikaa että luulisi ketjun aloittajalla löytyvän jo ratkaisu ongelmaan?
                          F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                          ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #28
                            Originally posted by Netsk View Post
                            144tkm on kilsoja takana.
                            Pumppu vaihtoon.

                            Comment

                            • Netsk
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 238
                              • Helsinki

                              #29
                              Noniin. Nyt ne ongelmat vasta alkoivatkin.

                              Eli nyt viimekerran jälkee kun kone ei saanut bensaa, painaessani tasaisesti kaasua vauhdissa ei juuri muu kun kulutusmittari liiku. Tuntuu kun auto välillä ei saisi bensaa tasaisissa kiihdytyksissä. Täyskaasukiihdytyksissä kaikki toimii normaalisti ja tyhjäkäynti on täysin normaaila. Kultusmittari tosin pomppii ympäri skaala ilman minkäänlaista järkeä, välillä se jää 0:aan, välillä se näyttää 15litraa jopa paikalla seisoessa ja lähes aina menee 20 asti jos edes vähän painaa kaasua.

                              Vaikuttaako tämä nyt vielä siltä bensapumpulta? Tämäkin ongelma tuli yllättäen tuon bensan toisen kerran loppumisen jälkeen. Tosin ongelma muistuttaa myös paljon monien MAF ongelmaa. Ei kai MAF ole voinut ottaa vaihonkoa siitä että bensa on "loppunut"?
                              F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                              ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                              Comment

                              • Netsk
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 238
                                • Helsinki

                                #30
                                Eli ongelma nyt kiteytettynä,

                                1. Bensa loppuu ennen kun sen pitäisi olla loppu mittarin mukaan.

                                2. 2000rpm kohdalla tuntuu kun moottori ei saisi "happea" eli kun se olisi tukehtumassa, muuten toimii normaalisti ja kulutusmittari sekoilee täysin riipppumatta ajosta. Keskikulutus tosin pysynyt täysin saman kuin ennen.
                                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎