Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lambdan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1766
    • Honkajoki

    #31
    johtimien tinausta ei suositella koska:
    - 90% tinaajista ei osaa tinata
    - tinattu joto heikkenee liitoksen vierestä vrt. hitsaus.
    - 90% tinaajista ei osaa tinata
    - puristusliitoksessa tsänssit onnistua on 50-50
    puristusliitos putkiholkeilla, suihkaus vaseliinia tai crc:tä holkin sisään ja teippiä päälle. Lisäksi olis hyvä jos sais kiinnitettyä molemmilta puolin liitosta.

    Nämä siis yleisohjeena hienosäikeisille johtimille.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by tumppu86 View Post
      Löysin kuitenkin yhden putiikin mistä saa boschin lambdaa 75€:lla.
      VPV?:think
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • tumppu86
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 900
        • E-pohjanmaa

        #33
        Originally posted by Stone View Post
        VPV?:think
        Sieltä juuri.

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          #34
          Originally posted by okko View Post
          johtimien tinausta ei suositella koska:
          - 90% tinaajista ei osaa tinata
          - tinattu joto heikkenee liitoksen vierestä vrt. hitsaus.
          - 90% tinaajista ei osaa tinata
          - puristusliitoksessa tsänssit onnistua on 50-50
          puristusliitos putkiholkeilla, suihkaus vaseliinia tai crc:tä holkin sisään ja teippiä päälle. Lisäksi olis hyvä jos sais kiinnitettyä molemmilta puolin liitosta.

          Nämä siis yleisohjeena hienosäikeisille johtimille.

          Kiitos ! Vihdoinkin asiallinen vastaus, eli kuten arvelinkin, tinaaminen on aivan hyvä vaihtoehto jos osaa.
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          • Harrison
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 1525
            • Iisalmi

            #35
            Originally posted by Vee-eit View Post
            Kiitos ! Vihdoinkin asiallinen vastaus, eli kuten arvelinkin, tinaaminen on aivan hyvä vaihtoehto jos osaa.
            Vaikka sen osaa hyvin/tosi hyvin/loistavasti silti en suosittelisi tinausta.
            Ensinnäkin tina on tinaa ja rauta on rautaa. Näillä on eri johtavuudet/ominaisuudet suhteutettuna toisiinsa.
            Jos johdot olisivat tinajohtoja, niin sitten antaa palaa fränk!

            Kun johdot tinataan, niin liitos on luultavasti näin: rauta-tina-rauta.
            Kun taas liitetään apicolla rauta(johto)-rauta(liitin)-rauta(liitin)-rauta(johto).

            En minä olis niin tyhmä, että menisin tinaamaan noita johtoja. Kun tehdas sen kieltää/ei suosittele asiaa.

            Mutta jokainen tekee miten tekee. Vai haluaako joku muu sähkäri täsmentää?
            Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
            Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
            Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

            Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

            Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

            EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1766
              • Honkajoki

              #36
              kuparijohto tulee aina kiertää tai limittää tiiviisti, ennen tinausta. Sähkö johtuu vain kuparin pintakerroksessa ja tinalla vahvistetaan liitos ja estetään hapettuminen. Johtavuus on ehkä parempi kuin puristusliitoksella, mutta ero ei ole merkittävä. Lähinnä tuo johtimen kovettuminen tinattaessa aiheuttaa ongelmia murtuessaan ja kylmäjuotos on kuitenkin yleisin mitä saadaan aikaan. Mielestäni tässä tapauksessa tinaaminen on turhaa vaivaa, koska oikein tehty puristusliitos tulee sähköisesti kestämään moninkertaisesti lamdan ja liittimen sähköisen iän.
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • mynni
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 159

                #37
                lambdan johdot ei ole kuparia
                ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
                ex: e46 316 touring -02
                ex: e39 523i -96
                ex: e36 325i coupe avus edition -94
                ex. e28 520i -85
                ex. e21 316/2.0 -77

                Comment

                • J-Poika
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 835
                  • There's a place in the North, far far away

                  #38
                  eiköhän tässä ole kysymys resistanssista, elikkä tina johtaa sähköä eritavalla ku rauta. ja myöskin lukee ohjeissa että johtojen pitää olla yhtä pitkät alkuperäisten johtojen kanssa elikkä niissä ei liiku kovin suuria virtoja ja helposti tulee muulla tavalla poikkeamia

                  Comment

                  • tumppu86
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 900
                    • E-pohjanmaa

                    #39
                    Joo ilmotellaanpa tännekkin, että päästötesti meni heittämällä läpi.
                    Eli lambdan vaihto auttoi

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎