Ongelma on seuraava: auto on siis nyt tehnyt 5 kertaa vuoden aikana sen että vaikka kaupan pihasta ei lähde käyntiin vaan hurahtaa vaan käyntiin ehkä sekunnin ajaksi ja sammuu sen jälkeen. Kun odottaa 15min ja koittaa uudelleen niin auto starttaa ihan normaalisti. Kaikki tehot on tallella eikä auto muutenkaan tunnu käyttätyvän oudosti. Viimeisin temppu oli että bemmi ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin kun ajoin 100km moottoritietä putkeen jonkä jälkeen pysäytin huoltoaseman pihaan. Ei auttanu vaikka kuinka sahas ja sahas starttia... joka kerta hurahti vaan käyntii, mutta ei muuta. Auto lähti taas käyntiin muutaman tunnin päästä kun oli kokonaan jäähtynyt. Vikakoodeja en ole vielä luettanut,mutta keskiviikkona olis tarkotus mennä kattomaan piuhan päähän josko sieltä jotain löytyis. Olisko ehdotusta mikä vois olla vialla kun noin harvoin oireilee. Missä muuten kannattaa noita vikakoodeja käydä luetuttamassa Vantaan alueella?
330D (vm.01) käynnistys ongelmat
Collapse
X
-
Vikakoodit sit vaan lukuun
Joo sopii mulle jos oot vaan keskiviikosta eteenpäin jossain tavotettavissa ku ite en ennen sitä oo suomessa. Ennemmin mä saman merkin harrastajalle siitä maksan ku vaikka Laakkoselle. on kai noita käynnistysongelmii ollu ainakin Arska84:sella ja sillä ei vikakoodeja löytyny,mut katotaan sit ens viikolla tarkemmin oman kohtaloo. Nokka-askselin tunnistimissakin on vissiin ollu aika monella ongelmat vähän vastaavissa tilanteissä.... :think
Comment
-
Jep ja luin tuolta toisesta keskustelusta että 330D:ssä on jollakin ollut nokka-akselin tunnistin paskana kun ei auto ole lähtenyt käyntiin. Luulenpa että sulla on kans joku tunnistin vaan rikki. Yleensä kun auto on seissyt kuumassa auringon paisteessa niin on tullut tuo vika tai kun on lämpimän moottorin käynnistänyt niin on pikkusen pitempään pitänyt startata. Kävin juuri kokeilemassa kun auto on seissyt tuossa auringon paisteessa koko päivän ja lähti normaalisti käyntiin,toivottavasti vika oli tuossa nokka-akselin tunnistimessaOriginally posted by hh..rom View PostJoo sopii mulle jos oot vaan keskiviikosta eteenpäin jossain tavotettavissa ku ite en ennen sitä oo suomessa. Ennemmin mä saman merkin harrastajalle siitä maksan ku vaikka Laakkoselle. on kai noita käynnistysongelmii ollu ainakin Arska84:sella ja sillä ei vikakoodeja löytyny,mut katotaan sit ens viikolla tarkemmin oman kohtaloo. Nokka-askselin tunnistimissakin on vissiin ollu aika monella ongelmat vähän vastaavissa tilanteissä.... :think
BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
Tämä arvailu on tietysti turhaa ennen kuin auto on käynyt piuhan päässä. Nokka-akselin tunnistin lienee kuitenkin todennäköisin aiheuttaja tuollaiseen lämpimänä käynnistymättömyyteen. Siirtopumpun olettaisi oireilevan jo muutenkin, jos pidempään olisi vaivannut satunnaisesti. Samoin vuotava suutin olisi varmasti ajan kanssa mennyt huonommaksi. Jäljellä jää tietysti mystisemmät ongelmat esim. rail paineanturissa tai suuttimien johtosarjassa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Näin veikkaisin kanssa mutta..jos auto kuitenki hörähtää:think Muutaman auton nähny viallisella nokka tunnistimella ja ne ei hörähtänykkään..startti pyöritti komeesti mutta ei toivookaan että käynnistys.Originally posted by Clavurion View PostNokka-akselin tunnistin lienee kuitenkin todennäköisin aiheuttaja tuollaiseen lämpimänä käynnistymättömyyteen.
E: Tarkemmin mietittynä tietysti toi lämpötila muutos voi tehdä kyllä juurikin noin...eli eiköhän se vika siinä ole.
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
Mulla oli joskus samanlaista vikaa 530d:ssä, kampiakselin asentotunnistin ja pa-pumppu vaihdettiin ja sen sen jälkeen toimi taas normaalisti, auto myös sammu aina täyskaasukiihdytyksissä ja lopulta ei enää ees lähteny käyntiinF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
Älä nyt koko nokka-akselia vaihda, sen asento tunnistin vaan.Originally posted by hh..rom View PostKuinkas helppo projekti toi nokka-akselin vaihto on? :think
Kun irrotat koneen päältä muovin niin lähetä ilmamassamittaria löytyy toi anturi, noin keskikohdalla venttiilikoppaa keulan puoleisessa päädyssä.
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
Vikakoodit luettu
-kolme vikakoodia (bensan esilämmitin,RPM ja joku yleinen vikakoodi kuulemma) oli aikasemmin ja nollauksen jälkeen ei ollu yhtään. toi eka koodi selittyy ainakin sillä et on päivitetty bemmi talvipakettiin. no anyway ei kuitenkaan yhtään vikakoodia enää nollauksen jälkeen, mutta kun lähein korjaamon pihasta ja ajelin reilun puol tuntia ja pistin auton kaupan pihaan parkkii auto ei enää lähteytkään käyntiin. Sama homma ku aikasemin et ku meni käymään kahvilla ja palas takas autolle ei ollu enää mitään ongelmia ja auto starttas normaalisti. Päätin et nyt mennään takas korjaamolle lukemaan vikaoodit uudestaan ja nyt sinne oli ilmaantunut vikakoodi RPM eli ihan ku jotain kierroksiin viittaavaa,mut ei kuitenkaan mitään sen tarkempaa. livedatalta kaikki näytti olevan kunnossa eikä missään löydy sanomista. Autokaan ei enää kiukutellu startin suhteen vaan lähti joka kerta nätisti käyntiin. Alkaa tosissaa mennä hermo tän vian takia kun tuntuu et se alkaa yleistymään
Kai se on vaan totuttava siihen et kauppareissu saattaa kestää tunnin verraan vaan sen takii ku kiisselilehmä tahtoo ottaa huilia aina hetken ennen ku lähtee kotilaitumille
Comment
-
Tai sitten se RPM voisi olla Rail Pressure Monitoring, mutta kun noita lukuohjelmia on aika monenlaisia niin paha sanoo. Mulla on kylmällä ilmalla ongelmia, lähinnä kun siirtopumppu ei meinaa lähteä pyörimään. Aikansa kun käyttää avainta 1-2 välillä kuulee kun pumppu lähtee....ja auto myös käynnistyy sitten heti. Mulla kanssa tuli Rail -hälytyksiä, kun pitkään startilla pyöritti eikä auto käynnistynyt. Ekana vaihdan tuon siirtopumpun, sitten Pa-releen....530d -01 siis täällä.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Suutin tai useampi vuotaa. RPM viitanne juuri rail pressureen, joka ei nouse vuotavien suuttimien vuoksi tarpeeksi korkeaksi käynnistymiseen. Sille on tyypillistä juuri tuo ilmeneminen vain kuumana. Mulla oli 330D vm 02 sama vika ja oireet oli juuri tuollaiset että kuumana auto ei joskus lähtenyt käyntiin tai piti pyörittää pitkään että lähti. Pahimpia oli juuri noin 5minuutin pysäykset. Minuutin tai lyhyemmät sammutukset ei haitannu ja samoin pidempään odottamalla lähti aina käyntiin.
Nykyään dieselienkin suuttimia taidetaan puhdistaa jossain firmoissa ettei tarvi uusia laittaa. Itse kyllä vaihdoin silloin kaikki uusiin (2000e).
Comment
Comment