Originally posted by bimmer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d - "tappio" audille, tehoja hukassako?
Collapse
X
-
Maffi vaihtoon, jos ei kerran huomaa muutosta sen irroittamalla. Paranee varmaan huomattavasti.
Varsinkin jos ei ole tietoa milloin vaihdettu.
Budjettikokeilun voi tehdä 45e:n MB:n cdi maffilla. Pierburgilla siis. Ei tosin vielä ihan täysiä tehoja tälläkään, mutta pitäisi parantua jo huomattavasti.ex. -01 530d man
ex. -92 audi s2 coupe
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMielestäni tuo on todella huono aika, kannattaa jatkaa selvittelyä.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by AkiV View Posttuleeko Maffipiuhan irroituksesta mitään infoa ajotietokoneelle tms?
voiko kaapelin ottaa vaan irti ja testailla autoo onko eroo ja pistää takas...ei siis mitään seuraamuksia/uudelleen kalibrointeja/ohjelmointeja?
täytyy viikonloppuna tetsii tuo kaapeli itsekkin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMielestäni tuo on todella huono aika, kannattaa jatkaa selvittelyä.
Originally posted by sirkus View PostJoo mun 530dat -02 meni vakiona 2 isoa miestä kuormana 6.8sek ohjelmoituna 5,0sek
Paljon sen sitten pitäisi olla, että olisi "hyvä" aika?
Comment
-
-
Originally posted by isowner View Posttotuushan on että bmw ei ole päässyt vag tuotteiden kanssa samalle tasolle dieseleiden kanssa!vag tuotteista saapi tehoa aivan eri malliin kuin bmw vastaavista.?tosin kestävyydestä en tiedä!Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by isowner View Posttotuushan on että bmw ei ole päässyt vag tuotteiden kanssa samalle tasolle dieseleiden kanssa!vag tuotteista saapi tehoa aivan eri malliin kuin bmw vastaavista.?tosin kestävyydestä en tiedä!
Vastahan VAG on alkanu siirtyä pumppusuutin dieselistä nykyaikaiseen commonrail polttoainesyöttöön. Kun useat muut merkit on jo käyttäny commonrailia jo sen 10 vuotta. Karu totuus on, että BMW on edelläkävijä tällä hetkellä dieselmoottori kehityksessä. Kuten edellä mainittu 123d.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Ja myös 530D voidaan laskea noihin ihan huoletta, kulutus ja teho/väätnölukemien suhteen aikalaistensa ehdotonta eliittiä. Vagit ei pääse edes lähelle. Tollasella 2.5 TDI A6 Avant Quattrolla ei ollut ainakaan 528i:n kansssa mitään jakoja. Ko. bemussa oli vielä tolla hetkellä nokan tunnistin epäkunnossa eikä kaikki hepat näin ollen pelissä mukana.
Jotain häikkää sulla siellä varmastikin on koska pitäis sen disulin väännöillä vauhdista hyökätä paremmin kun 528i.
Tai sitten siinä audissa vaan oli jotain pientä jekkua pellin allaBMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex.
BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
Comment
-
-
Originally posted by isowner View Posttotuushan on että bmw ei ole päässyt vag tuotteiden kanssa samalle tasolle dieseleiden kanssa!vag tuotteista saapi tehoa aivan eri malliin kuin bmw vastaavista.?tosin kestävyydestä en tiedä!BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by isowner View Posttotuushan on että bmw ei ole päässyt vag tuotteiden kanssa samalle tasolle dieseleiden kanssa!vag tuotteista saapi tehoa aivan eri malliin kuin bmw vastaavista.?tosin kestävyydestä en tiedä!
Tämän on pakko olla trolli mutta en malta olla tarttumatta :think
Olisi kiva saada vähän perusteluita tuolle väittämälle?
VAG konsernihan on vasta pikkuhiljaa siirtynyt pumppusuuttimista nykyaikaiseen common-rail dieseliin, oli vissiin pakko kun jäivät niin pahasti muiden jalkoihin.
Näytä minulle VAG:n ennen 2005 valmisttu dieselmoottori, jossa on (vakiona) 150kW/440Nm ja keskikulutus alle 5,5l/100km (ja autossa, jonka omapaino on yli 1600kg). Omassa 330D vm. 03:ssa tämä toteutuu.
(laskettu kulutus, ajotietokone näyttää 0,2 - 0,4l/100km vähemmän)
Ja uusista moottoreista kun puhutaan, niin kannattaa tutustua vaikkapa 123d:n ja 535d:n moottoritekniikkaan, käydä kokeilemassa ja sen jälkeen tutustua VAG:in vastaaviin...
Lisäksi ne volkkarin moottorit kuulostaa traktorin moottoreilta, bemulla taas pitää usein pistää poppikone kiinni ja ajaa etuikkunat auki, että voi nauttia suorakutosen sulosoinnuista, joita iloinen turbon vihellys tahdittaa
(jonka kuitenkin taisin tehdä)--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Originally posted by bimmer View PostNyt on testattu "persdynolla" ilman mafia ja mafin kanssa, ei havaittavaa eroa.
80-120 väli menee steppi kolmospykälässä noin 7-7,5sek. pintaan.
Ehkä vika onkin korvien välissä, ja mielikuvissa "superdieselistä", mikä tuo tietysti onkin ollut vuosituhannen vaihteessa.
Lauantaina tutkaamaan huippuja kuoreveden lentokentälle, en tiedä riittääkö radassa mittaa...
Tuosta laatikon luistamisesta: eli paikaltaan lähtö loivaan ylämäkeen kärryn kanssa, kuormaa yhteensä noin 350kg. -> kaasu melkein pohjassa, ei kuitenkaan kickdown pykälässä asti -> kierrokset nousee _hitaasti_ n. 4000 nurkille, mutta koneesta ei kuulu sellaista "rähinää" kuin oikein tosi kiihdytyksessä, vaan aivan kuin kiihdyttelisi ilman kuormaa rauhallisesti.
Kuvittelisin jos laatikko luistaisi että kierrokset pomppaa tappiin, mutta auto ei kiihdy odotetulla tavalla, nyt kiekat nousee kuin sunnuntairetkellä.
Comment
-
-
Originally posted by KATKU View PostOhjekirja näyttää antavan 530d 99 mallin touringille 4-vaihteella 80-120=7,6s ja sedanille 7,2s.
Eli siinä mielessä varmaan lähellä ollaan, mutta tuli tässä tehtyä mittauksia, ja ei oikein hyvältä näytä.
Tänään oli kuoreveden lentokentällä tutkapäivä jossa kävimme kokeilemassa menohaluja.
Rataa oli n. 2.6km, jonka jälkeen jarrutus.
Nämä arvot katsottu mittarista, ja väliajat kellolla, huippunopeus tutkalla.
Suluissa TM 10/99 sedan automaatille mitatut:
0-80 9,2 (5,7)
0-100 12,5 (8,3)
0-120 16,8 (12)
0-140 24,6
0-160 31,5
loppunopeus 187, mittari näytti tasan 190
TM mittaus 400m aika tasan 16s, jonka jälkeen nopeutta 137km/h
Kahden vedon ajat oli parin kymmenyksen sisällä samat, joten kokolailla näillä mennään...
Erityisesti liikkeelle lähtö on takkuista, sen jälkeen mennään tasaisesti junnaamalla, tosin n. 3000rpm jälkeen tulee jonkinlainen "tehopiikki"
Kolmannen vedon alkuvaiheissa, varmaan 2-3 vaihdon kohdalle auto yllättäen hyytyi/nyki hetken, ja sitten meno taas jatkui.
Pitäsikö maf vaihtaa suoraan, käydä vikamuistia katsomassa, vai tilata uutta turboa?? :think
Comment
-
-
Originally posted by sassi View Post
Näytä Minulle Vag:n Ennen 2005 Valmisttu Dieselmoottori, Jossa On (vakiona) 150kw/440nm Ja Keskikulutus Alle 5,5l/100km (ja Autossa, Jonka Omapaino On Yli 1600kg). Omassa 330d Vm. 03:ssa Tämä Toteutuu.
(laskettu Kulutus, Ajotietokone Näyttää 0,2 - 0,4l/100km Vähemmän)
[ATTACH]56679[/ATTACH] Kulutus ei varmaan ole 5.5 mutta muutoin taitaa täyttää kriteerit?DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Comment