Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muilla (huonoja) kokemuksia Bilsteinin iskareista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pe3
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 3
    • Helsinki

    Muilla (huonoja) kokemuksia Bilsteinin iskareista?

    Itsellä Bilsteinin iskari mallia BNE B295 sylkäs öljyt pihalle parin päivän sisällä asennuksesta. Kyseessä siis E36 325 coupen takaiskari. Autoon asennettiin Bilsteinin B10 sarja, jossa 60/40 madaltavat jouset. Onko muilla käynyt vastaavanlaista?
  • JaPa_87
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 56
    • Oulu

    #2
    Itellä E36 325i sedan, jossa ainakin takana bilsteinin iskarit. Iskarit on asennettu autoon 6.5.2002, ja eilen 8.7.2008 käytin auton katsastuksessa ja sanoivat että ne on hyvässä kunnossa. Ja niillä on ajettu paljon huonokuntoisia sorateitä. Ihan hyvä merkki
    _______________________________________________

    Yamaha R1

    VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)

    BMW E34 518i Calypsorot (ex)

    BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)

    BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      #3
      Eiköhän kyseessä ole valmistusvika, vaihtoon vaan.
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • Chrisu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 445
        • Espoo

        #4
        Omaan kärryyn asennettiin Bilsteinin Sprintit uusien jousien siivittäminä ja meni about kuukausi ni valahti öljyt kummastakin pumpusta pihalle. Tänä aikana autolla ei ajettu juurikaan muuta kun normi työmatkaa, ei siis hiekkatietä tai muulla surkeammalla alustalla. Takuuseenhan ne meni ja menevät kyllä sullakin. Uusia odottelinkin sitten ihan hyvän tovin...
        -14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
        ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
        ex. -95 E36 328i Coupe Individual
        ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
        ex. -80 E21 320/6

        Comment

        • Northstar
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 745
          • Järvenpää

          #5
          Sama juttu itsellä, ikävä kyllä, vänkärin puolen takaiskarissa. Öljyt pihalle. Uutta sai odottaa melkein 6vko, eli nyt perjantaina olisi sen vaihto edessä. Sai soitella useampaan otteeseen, että mikä prkl siinä nyt kestää kun lomatkin alkaa tässä, eikä millaan rice oem laatu iskarilla viitsi matkan päälle lähteä.
          sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Itellä vuonna 88 asennetut Sprintit, toimii edelleen
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Pe3
              Newbiemmer
              • Sep 2004
              • 3
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Chrisu View Post
              Omaan kärryyn asennettiin Bilsteinin Sprintit uusien jousien siivittäminä ja meni about kuukausi ni valahti öljyt kummastakin pumpusta pihalle. Tänä aikana autolla ei ajettu juurikaan muuta kun normi työmatkaa, ei siis hiekkatietä tai muulla surkeammalla alustalla. Takuuseenhan ne meni ja menevät kyllä sullakin. Uusia odottelinkin sitten ihan hyvän tovin...
              Mulla vaan on toi setti Saksasta, et joutuu vissiin sen tolpan lähettää sinne tarkastettavaks tai sit lähettää kuvia mailil alkuun.

              Comment

              • Chrisu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 445
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Pe3 View Post
                Mulla vaan on toi setti Saksasta, et joutuu vissiin sen tolpan lähettää sinne tarkastettavaks tai sit lähettää kuvia mailil alkuun.
                Jaa, voi olla nihkeempi juttu...siis ajallisesti. Mä kans lähettelin mailia saksaan, mutta arvaa viittikö Güntherit edes vastailla? No eipä vittiny.
                Mä ostin omani ihan suomesta ja heti kun ne levis olin yhteydesä myyjäliikeeseen. Sieltä sitten laitettiin heti infoa maahantuojalle, joka puolestaan kertoi että on loppu varastosta just sillon. Nooh, kertoi tilaavansa asap uuden kuorman, mutta aikaa siinä meni vähän helvetisti. Varmaan kaks kuukautta rullasin kieli keskellä suuta mahdollisimman vähän autolla odotellesani niitä sitten. Senverran vittumanen jannu oon, että en oo vielä raaskinut toimittaa noita sipanneita minnekkään. Mä sain oottaa->ne saa oottaa.
                -14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
                ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
                ex. -95 E36 328i Coupe Individual
                ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
                ex. -80 E21 320/6

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17508
                  • Turku

                  #9
                  Hankalia nämä verkosta ostetut takuuasiat.
                  Bilsteinillahan on sentään kahden vuoden takuu.
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Northstar
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 745
                    • Järvenpää

                    #10
                    Mitenkäs muuten se ehjä iskari tykkää siitä, kun toinen puoli on löysänä, kuluuko se nopeammin? Vai onko sillä mitään väliä?
                    sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                    Comment

                    • Soiled
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3217
                      • Mystinen Kuopio

                      #11
                      Kahdessa autossa ollut sprintit paikoillaan ja ei valittamista, toinen auto edelleen itsellä ja en aikonut ainakaan vielä alustaa vaihtaa.
                      Mystinen.Fi @ FB
                      IG @tarmohanninen
                      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #12
                        E36:ssa 50/30-madalluksella Bilsteinin Sprintit, toinen takavaimennin korkkasi juuri takuun loputtua ja toinen siitä vuoden päästä. Edessä kaikki kunnossa, vielä.

                        Comment

                        • Chrisu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 445
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by Northstar View Post
                          Mitenkäs muuten se ehjä iskari tykkää siitä, kun toinen puoli on löysänä, kuluuko se nopeammin? Vai onko sillä mitään väliä?
                          Kannattais ehkä käydä iskaritesterissä, vaikka ne onkin susia madalletuille, ni saat tiedon siitä että onko se "ehjäkin" korkkaamassa. Jos siitä on henki poissa, ni laitat senkin siihen samaan takuuseen sitten tulemaan.
                          Tarkalleen en oikeen osaa sanoa mitään tohon vanhan ja uuden yhdistämiseen. Suosittelisin melkeen että vaihdat kummatkin niin säästyt mahdollisesti kohta uudelta proggikselta.
                          -14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
                          ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
                          ex. -95 E36 328i Coupe Individual
                          ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
                          ex. -80 E21 320/6

                          Comment

                          • Northstar
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 745
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by Chrisu View Post
                            Kannattais ehkä käydä iskaritesterissä, vaikka ne onkin susia madalletuille, ni saat tiedon siitä että onko se "ehjäkin" korkkaamassa. Jos siitä on henki poissa, ni laitat senkin siihen samaan takuuseen sitten tulemaan.
                            Tarkalleen en oikeen osaa sanoa mitään tohon vanhan ja uuden yhdistämiseen. Suosittelisin melkeen että vaihdat kummatkin niin säästyt mahdollisesti kohta uudelta proggikselta.
                            Nyt se on sitten vaihdossa tänään, lopultakin. Lupasivat siellä testata sen toisenkin puolen mutta noilla kilsoilla mitä noilla on ajettu vaihdon jälkeen ei kuulemma pitäisi pahemmin olla vielä eroa uuteen, tiedä sitten.
                            Jos sisemmät renkaat ei mutkaan ajaessa nouse ilmaan, niin alusta ja korihan on löysä.
                            sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎