Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodinlukija BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    Vikakoodinlukija BMW

    Eli siis tällaiset laitteet (b100 ja b200).



    Muutamalla forumilaisella näitä ilmeiseti onkin.

    Millaisia kokemuksia koneista ja toimiiko myös Siemensin moottorinohjauksen kanssa jossa kuitenkin pyöreä liitin?

    Ja onko se oikeasti niin että airbageille ja muille vikakoodeille tarvitaan eri lukijat?

    Onko muita järkevänhintaisia lukijoita kuin nämä?
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    Originally posted by Masinol View Post
    Eli siis tällaiset laitteet (b100 ja b200).



    Muutamalla forumilaisella näitä ilmeiseti onkin.

    Millaisia kokemuksia koneista ja toimiiko myös Siemensin moottorinohjauksen kanssa jossa kuitenkin pyöreä liitin?

    Ja onko se oikeasti niin että airbageille ja muille vikakoodeille tarvitaan eri lukijat?

    Onko muita järkevänhintaisia lukijoita kuin nämä?
    toi bägin ja absin valon kuittaus kiinnostais itteekin
    noi huolto valot nyt saa nollattua vaikka 10cm johdolla
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Masinol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 988
      • "Turku"

      #3
      Originally posted by Tonton View Post
      toi bägin ja absin valon kuittaus kiinnostais itteekin
      noi huolto valot nyt saa nollattua vaikka 10cm johdolla
      Mutta sillä johdonpätkällä ei voi lukea vikakoodeja siitä moottorinohjauksesta!
      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #4
        Originally posted by Masinol View Post
        Mutta sillä johdonpätkällä ei voi lukea vikakoodeja siitä moottorinohjauksesta!
        no ei voi.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4328
          • Turku

          #5
          Tollaset löyty googlella.



          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #6
            Originally posted by jani73 View Post
            en saa noita auki kun ei ole tota ohjelmaa enää. pistäkääs esille jos siellä on jotain noista kuittauksista etenkin tosta B100:ta

            tossa onkin että b200 on ainakin bägin nollaus, harmillista kun toinen autoista on 93 joulukuu ja siinä on bägi, toinen auto on 90:nen
            Last edited by Tonton; 13-07-2008, 11:37.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Nuo B100 ja B200 ovat elektroniikaltaan kiinankopioita peake researchin lukijoista. Ennemmin kannattaa ostaa aito Peake, kun hintakin on likimain sama jopa täällä Suomessa.
              Peaken FCX kolmosversio lukee myös dieselit.
              Peakella on 16 ja 20 pinnisellä olevia lukijoita mutta jos laajaa skaalaa haluaa niin pitää olla 20 pinninen ja adapteri, 16 pinninen ei adapterillakaan pääse vanhempiin kiinni. 20->16 adapteri löytyy peakelta myös.
              Suomessa peakea myy ainakin Mobitive; sekä bäginlukija että fcx 2 taisivat olla siinä satasen tienoilla, FCX 3 versio vähän kalliimpi. (fcx 2 ei pääse dieselliin eikä 2004 uudempiin, 3 pääsee kaikkiin.)

              bmw related, works on bmw, code scan, code reader, scan tool, r5fcx, fcx, r5/fcx, r5, srs, SRS, srs reset tool, srs light reset tool, airbag light reset tool, airbag, airbag code scanner, code scanner, code scanner for bmw, bmw compatible, for bmw oilservice, bmw oilservice, bmw inspection, bmw check engine, bmw check-engine, bmw checkengine, bmw check engine light, bmw check-engine light, bmw checkengine light, inspection, bmw service engine soon light, mil lamp, bmw service engine soon, service engine soon, oilservice, oilservice inspection, oilservice lights, oilservice light, bmw oilservice lights, bmw inspection lights, inspection lights, inspection light, oilservice inspection lights, oilservice inspection light, inspection 1, inspection one, dash lights, bmw dashboard lights, service reminder, service lights, service light, bmw reset tool, oilservice light reset tool, inspection light reset tool, oilservice reset tool, inspection reset tool, reset tool, resetter, bmw reset tool, maintenance, maintenence light, maintenance lights, maintenance light reset tool, check engine, check engine light reset tool, check engine light, bmw instrument cluster, instrument cluster, dme, bmw dme, bmw ecu, bmw diagnostic equipment, Peake Research, Peake Research, peak research, peek research, peake resaerchs, is in no way afilliated with BMW the automaker, BMW is a registered trademark and tradename of BMW NA and BMW AG, works on the following cars,,, bmw, bmw 318, bmw 318i, bmw 318it, bmw 316, bmw 320i, bmw 528, bmw 528e, bmw 524, bmw 524td, bmw 525, bmw 525i, bmw 525it, bmw m5, bmw 535, bmw 520, bmw 535i, bmw 540, bmw 540i, bmw 635, bmw 635csi, bmw l6, bmw l7, bmw 735, bmw 740, bmw 740i, bmw 740il, bmw 750, bmw 750i, bmw750il, bmw 850, bmw 850i, bmw 850ci, bmw 840i, bmw z3 bmw parts, BMW, BMW OILSERVICE, BMW INSPECTION, INSPECTION, OILSERVICE, OILSERVICE INSPECTION, OILSERVICE LIGHTS, OILSERVICE LIGHT, BMW OILSERVICE LIGHTS, BMW INSPECTION LIGHTS, INSPECTION LIGHTS, INSPECTION LIGHT, OILSERVICE INSPECTION LIGHTS, OILSERVICE INSPECTION LIGHT, INSPECTION 1, INSPECTION ONE, DASH LIGHTS, BMW DASHBOARD LIGHTS, SERVICE REMINDER, SERVICE LIGHTS, SERVICE LIGHT, BMW RESET TOOL, OILSERVICE LIGHT RESET TOOL, INSPECTION LIGHT RESET TOOL, OILSERVICE RESET TOOL, INSPECTION RESET TOOL, RESET TOOL, RESETTER, BMW RESET TOOL, MAINTENANCE, MAINTENENCE LIGHT, MAINTENANCE LIGHTS, MAINTENANCE LIGHT RESET TOOL, CHECK ENGINE, CHECK ENGINE LIGHT, BMW INSTRUMENT CLUSTER, INSTRUMENT CLUSTER, PEAKE RESEARCH IS IN NOW WAY AFFILIATED WITH BMW, BMW IS A REGISTERD TRADEMARK AND TRADENAME OF BMW NORTH AMERICA AND BMW AG, WORKS ON THE FOLLOWING CARS,,, BMW 318, BMW 318I, BMW 318IT, BMW 316, BMW 320I, BMW 528, BMW 528E, BMW 524, BMW 524TD, BMW 525, BMW 525I, BMW 525IT, BMW M5, BMW 535, BMW 520, BMW 535I, BMW 540, BMW 540I, BMW 635, BMW 635CSI, BMW L6, BMW L7, BMW 735, BMW 740, BMW 740I, BMW 740IL, BMW 750, BMW 750I, BMW750IL, BMW 850, BMW 850I, BMW 850CI, BMW 840I, BMW Z3, BMW PARTS, PEAKE RESEARCH IS IN NO WAY AFFILIATED WITH BMW, BMW IS A REGISTERD TRADEMARK AND TRADENAME OF BMW NORTH AMERICA AND BMW AG





              Ainakin viimeksi Mobitivella löytyi sekä moottorinohjauksen lukijaa (kakkosversio) että airbagin lukijaa suoraan hyllystä, joten toimituksenkin pitäisi olla nopeaa. Itse olen käyttänyt korjaamokäytössä ja ei moittimista, Harkitsin aikaisemmin myös noita kiinanlukijoita mutta sitten löysin peaken jälleenmyyjän myös Suomesta ja tulin siihen tulokseen että parin kympin säästö ei tässä kohteessa varmasti kannata. Nyt odotellaan kunhan saavat kolmos version myyntiin. Toki jos jostain sen jo saa ( siis Suomesta mielellään) niin vinkkejä otetaan vastaan.
              Last edited by WSE1; 14-07-2008, 14:56.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Originally posted by Tonton View Post
                harmillista kun toinen autoista on 93 joulukuu ja siinä on bägi, toinen auto on 90:nen
                Peake SRS lukijalla pääsee kiinni joihinkin automalleihin -91-94 väliltä (ja kaikkiin -94 jälkeisiin); voin katsoa manuaalista pääseekö juuri kyseiseen autoon jos laitat mallia näkyville. Tai jos olet Lohjalla liikenteessä niin eipä tuossa kauaa mene kokeillessa.

                Comment

                • -KK-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 265

                  #9
                  Mulla on noista tuo B100 lukija. Kyllä sillä koodit voi lukea ja nollata hyvin. On toiminut ihan ok ja on helppo käyttää. Käytän pyöreää liitintä, joka on moottoritilassa -99 E39 540 :ssä. Laitteen mukana tulee myös se OBD -liitin.

                  Tuossa manuaalin mukana tulee ne koodien selitykset, eli kuten vaikka joku sensori jne, mutta silti pitää loppupeleissä osata tietää mikä vika se oikeasti on. Itellä oli moottorin häiriövalon syttyessä muutamia koodeja, mutta ei niistä heti suoraan hoksannut ilmamäärän mittarin olevan viallinen. Piti vähän googlata ensin ja sitten päätellä.

                  Hyvä tuollakin on lukea koodit välillä siinä mielessä, että jos ei näy yhtään koodeja niin voi huolettomasti sen puolesta ajella.

                  Niin vielä sen verran, että tuntuu eri laitteet antavan vähän erilaisia lopputulkintoja vioista tai koodeista. Carsoft tai mikälie vs B100 vs joku Laakkosen käyttämä bemun oma testeri.
                  Last edited by -KK-; 15-07-2008, 16:45.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by -KK- View Post

                    Niin vielä sen verran, että tuntuu eri laitteet antavan vähän erilaisia lopputulkintoja vioista tai koodeista. Carsoft tai mikälie vs B100 vs joku Laakkosen käyttämä bemun oma testeri.
                    B100/200 ja Peaken lukijat antavat koodin heksana. Desimaaleiksi muutettuna se on ihan sama koodi kuin muillakin testereillä, mallikohtaisista vikakooditaulukoista ja niiden tarkkuuksista sitten riippuu mikä minkäkin koodin merkitys missäkin automallissa on.

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #11
                      Originally posted by WSE1 View Post
                      Peake SRS lukijalla pääsee kiinni joihinkin automalleihin -91-94 väliltä (ja kaikkiin -94 jälkeisiin); voin katsoa manuaalista pääseekö juuri kyseiseen autoon jos laitat mallia näkyville. Tai jos olet Lohjalla liikenteessä niin eipä tuossa kauaa mene kokeillessa.
                      eipä ole lohjan suunnalle menoja ihan hetkeen. tarkennuksena on e36 325 12/93
                      ja toinen e30 325 12/90
                      tossa kolme kutosessa nyt sattuu palamaan toi bägin valo se syttyi kun painoin tööttiä alhaalta (ratti on vaihdettu hiljattain)
                      tossa juttelinkin tipe:n(????) kanssa asiasta ja käydään tossa kaffeella ni katellaan se homma kuntoon.
                      toki asia kiinnostaa että mitä kaikkea tuollaisista autoista on mahdollista saada ulos
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • -KK-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 265

                        #12
                        Originally posted by WSE1 View Post
                        B100/200 ja Peaken lukijat antavat koodin heksana. Desimaaleiksi muutettuna se on ihan sama koodi kuin muillakin testereillä, mallikohtaisista vikakooditaulukoista ja niiden tarkkuuksista sitten riippuu mikä minkäkin koodin merkitys missäkin automallissa on.
                        Juu noin tarkoitin. Niitä taulukoita. Tuon merkkivalon, moottorihäiriö tms. kanssa tuli luettua ja nollattua koodit eri laitteilla muutamaan kertaan ja siinä huomasin.

                        Mutta vaikka en tiedä Laakkosen siitä bemun omasta kalliista testeristä, niin se tuntui löytävän toisaalta esimerkiksi peruutustutkan viallisen sensorin tarkasti. Kun taas tuo B100 ei siitä tunnu antavan koodia ollenkaan.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          Originally posted by -KK- View Post
                          Juu noin tarkoitin. Niitä taulukoita. Tuon merkkivalon, moottorihäiriö tms. kanssa tuli luettua ja nollattua koodit eri laitteilla muutamaan kertaan ja siinä huomasin.

                          Mutta vaikka en tiedä Laakkosen siitä bemun omasta kalliista testeristä, niin se tuntui löytävän toisaalta esimerkiksi peruutustutkan viallisen sensorin tarkasti. Kun taas tuo B100 ei siitä tunnu antavan koodia ollenkaan.
                          Autossasi on useita ohjausyksiköitä eri järjestelmille. B100 lukee vain moottorinohjausyksikön koodit; ja B 200 vain SRS ohjausyksikön koodit, samoin kuin alkuperäiset Peaket. Merkkihuollon testeri; samoin kuin jotkut muut testerit (mm. Launch x431, Autologic ja osa bosch testereistä) osaavat ottaa yhteyden kaikkiin muihinkin ohjausyksiköihin; ja lukea myös niissä esiintyvät koodit, samoin tämä on mahdollista joillakin ohjelmilla (mm. Carsoft; BMW scanner, SeCons BMWDiag, bmw diag soft) ja yhteensopivalla adapterilla.
                          B100 kertoo siis vain ja ainoastaan moottorin toimintaan liittyviä asioita, sekä joissakin tapauksissa muutaman vaihteiston koodin mitä moottorinohjausyksikkö rekisteröi.
                          Last edited by WSE1; 17-07-2008, 23:55.

                          Comment

                          • -KK-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 265

                            #14
                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Autossasi on useita ohjausyksiköitä eri järjestelmille. B100 lukee vain moottorinohjausyksikön koodit; ja B 200 vain SRS ohjausyksikön koodit, samoin kuin alkuperäiset Peaket. Merkkihuollon testeri; samoin kuin jotkut muut testerit (mm. Launch x431, Autologic ja osa bosch testereistä) osaavat ottaa yhteyden kaikkiin muihinkin ohjausyksiköihin; ja lukea myös niissä esiintyvät koodit, samoin tämä on mahdollista joillakin ohjelmilla (mm. Carsoft; BMW scanner, SeCons BMWDiag, bmw diag soft) ja yhteensopivalla adapterilla.
                            B100 kertoo siis vain ja ainoastaan moottorin toimintaan liittyviä asioita, sekä joissakin tapauksissa muutaman vaihteiston koodin mitä moottorinohjausyksikkö rekisteröi.
                            Tämä olikin hyvä tietää. Oli ihan uutta, kun en tiennyt mihin tuo B100 pystyy. Kiitos selvennyksestä.

                            Comment

                            • amfe
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 281
                              • 54500

                              #15
                              tilasin tuossa tuon b100 mallin. itellä auto on 320 vm92 ja tuossa ohjekirjassa ei ole sitä mallia.. osaako kukaan selventää mikä noista olis sit toi miun auton malli... amerikan malleja nuo mitä tuos listassa on.. :think



                              myyjä höpisi jotain valmistenumeron neljästä viimeisestä numerosta ... ? et sen perusteella vois päätellä mikä malli ois miun autoon sopiva.
                              BMW 325 sedan vm 2005


                              ex-BMW 330i touring vm.2002
                              ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                              ex-BMW 320i coupe vm.92
                              ex-BMW 316 sedan vm.91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎