Announcement

Collapse
No announcement yet.

OBD testi katsastuksen yhteydessä tehtynä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mad_Mike
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 177
    • Oulun seutu

    #46
    katsastuksessa mahd. näkyvät vikakoodit akun irroituksen takia?

    Eli pitäs käydä katsastaan tuomonen -02 vuoden pemu ja kysymys kuuluu, että kun olen käyttänyt akkua vasta irti niin jääkö sinne muistiin jotain vikakoodeja jotka pitäis nollata ENNEN katsastukseen menoa?
    530XD LCI M-Sport

    ex E39 530iA M-Sport
    ex E39 530dAT

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #47
      Originally posted by Mad_Mike View Post
      Eli pitäs käydä katsastaan tuomonen -02 vuoden pemu ja kysymys kuuluu, että kun olen käyttänyt akkua vasta irti niin jääkö sinne muistiin jotain vikakoodeja jotka pitäis nollata ENNEN katsastukseen menoa?
      Edelleenkään dieselistä näitä ei katsota.
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • ss325
        Newbiemmer
        • Aug 2008
        • 5
        • Vantaa

        #48
        e46 320 -04 Tuli näytettyä katsastamossa, ja setä (sekä laitteet) olivat muuten tyytyväisiä, mutta tuosta OBD tsekkauksesta löytyi herjaa, että "lambdaintegraattorin (eli lyhytaikaisen seoskorjauksen) arvo ei vaihtele, säätö ei toimi".
        En hoksannut kysyä, että mikähän tämän virallinen vikakoodi on.

        Päästöarvot olivat kuitenkin rajoissa:
        CO%: 0
        CO²: 15,1
        HC ppm: 7
        O²: 0,2
        LAMBDA 1,00


        Eli hylsy papereihin, ja Laakkoselta huoltoaikaa tilaamaan.


        Jouduin tuumaamaan insinöörille, että autossa ei siis ole vikaa, mutta on kuitenkin.



        Tuli vain mieleen, että jos lambda-anturit kiesissä alkavat vetelemään viimeisiään, olisin "vanhalla" katsastustyylillä (ilman OBD tsekkausta) saanut ajella vielä ainakin sen vuoden, ennenkö ne tilttaavat täysin, ja vaihto edessä päästömittausten perusteella.



        No, katsotaan mitä huoltomies tuumaa.



        Siihen asti lisää testejä, lisää hylkyjä, lisää hilloa?:think




        F11 528i 2011
        Ford Granada GXL 3000 1974
        Honda VFR 750 1987

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #49
          Originally posted by Supa View Post
          Itellä ei oo koskaa ollu nii uutta autoa et olis katsastukses pitäny OBD lukea. Mitä tuo suunilleen maksaa ja voiko koodit lukea etukäteen paperille vähän kuin pakokaasutestin? Tällöinhän voisi omalla läppärillä ja sopivalla ohjelmalla tulostaa ettei vikoja ole...?
          EOBD testissä kattotaan muutakin kuin moottorin ohjainlaitteen vikamuisti. mm osajärjestelmätestit oltava tehty tai jos niitä puuttuu niin lambdasäädön tarkastus. Intfreak tarkentaa ja korjaa...

          Mitä te höpäjätte jostain vikakoodeista jotka ei liity moottorinohjaukseen/ohjainlaitteeseen mitenkään? Eihän ne näy OBD-testissä.. :think hä
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • metake
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 331
            • Janakkala

            #50
            Originally posted by petrolhead View Post
            Mitä te höpäjätte jostain vikakoodeista jotka ei liity moottorinohjaukseen/ohjainlaitteeseen mitenkään? Eihän ne näy OBD-testissä.. :think hä
            Juurikin näin. Itse käytin käyttistä juuri katsastuksessa (A-katsastus) ja tuli katsastajan kanssa juttua OBD testistä ja koodeista. Näytti kapulasta kädestä pitäen testin ja sanoi että heidän laitteensa lukee OBD testissä 7 vika koodia jotka liittyy tuohon pakokaasujen puhdistukseen, ja noiden pitää olla nollilla. Mistään muista koodeista ei laite välitä tippaakaan.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #51
              Originally posted by ss325 View Post
              Siihen asti lisää testejä, lisää hylkyjä, lisää hilloa?:think
              Ei sitä laakkoselle tarvitse viedä. Aika monella foorumilaisella on tarvittavat laitteet PK-seudulla ja homma hoituu murto-osalla laakkosen taksasta.
              Voi olla että riittää pelkkä vikakoodien nollaus :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • ss325
                Newbiemmer
                • Aug 2008
                • 5
                • Vantaa

                #52
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Voi olla että riittää pelkkä vikakoodien nollaus :think
                Nixu, aivan oikeassa olit. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, ja lompakko.
                Vikamuisti nollattiin, siitä lappu, ja leima paperiin. Osaan varmasti soittaa esim. sulle seuraavalla kerralla. ENNEN katsastusta.
                F11 528i 2011
                Ford Granada GXL 3000 1974
                Honda VFR 750 1987

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎