Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d Touring -02, muutama kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #31
    kauan tuohon purkamiseen/kasaamiseen saa varata suunnilleen aikaa?
    ilmeisesti imusarjaa olisi hyvä liottaa yön yli.
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • Putkijokari
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 12

      #32
      Originally posted by Pekka84 View Post
      kauan tuohon purkamiseen/kasaamiseen saa varata suunnilleen aikaa?
      ilmeisesti imusarjaa olisi hyvä liottaa yön yli.
      Ite liotin yön yli.
      Oisko aikaa menny ite purkamiseen ja kasaamiseen MINULLA noin 8h tein rauhassa.

      Comment

      • Iltsu
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 778
        • Espoo

        #33
        Kysytään nyt tässä samassa topikissa.
        Ostin tossa sigun auton joka viimeksi huollettu 103tkm.
        Nyt mittarissa 132tkm ja näyttää seuraavaan huoltoon 9200km!
        Aika pitkäksi tulee huoltoväli, about 40k???

        Joku tässä nyt ei oo oikein...ajattelin silti vaihtaa nyt öljyt tai sitten viedä ennen aikojaan huoltoon. Mielipiteitä?
        Tesla Model Y Performance
        E36 318iS "jäärata/rallicross"

        Comment

        • siksta
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 675
          • Orimattila

          #34
          Originally posted by Iltsu View Post
          Kysytään nyt tässä samassa topikissa.
          Ostin tossa sigun auton joka viimeksi huollettu 103tkm.
          Nyt mittarissa 132tkm ja näyttää seuraavaan huoltoon 9200km!
          Aika pitkäksi tulee huoltoväli, about 40k???

          Joku tässä nyt ei oo oikein...ajattelin silti vaihtaa nyt öljyt tai sitten viedä ennen aikojaan huoltoon. Mielipiteitä?
          Kannattaa todellakin viedä nyt huoltoon tai huoltaa itse, ihan kuinka vaan.
          Ja jos tähän asti huollatettu ihan liikkeessä, niin kannattaa varmaankin jatkaa
          tuota, niin pysyy huoltokirja hyvännäköisenä ja helpottaa jälleenmyyntiä.

          Tuon huoltonäytönhän pystyy myös itse nollaamaan, joten edellinen omistaja
          on sen varmaan tehnyt ja sen takia näyttää vielä tuommoisia kilometrejä
          seuraavaan huoltoon.
          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

          Comment

          • Iltsu
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 778
            • Espoo

            #35
            Ok, täytyy käyttää huollossa.

            Kellään tietoa mitä pitää sisällään (paljonko madalsi, mitkä iskarit) tämä lisävaruste:
            Niin ja mitä eroa M-sport alustaan?
            226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS
            Tehtaalta on tullut tuohon tourinkiin.
            Tesla Model Y Performance
            E36 318iS "jäärata/rallicross"

            Comment

            • Pete83
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 120
              • Raahe

              #36
              Originally posted by Jisv View Post

              Imusarjaan tulee alakautta kiinni kolme sähköliitintä ja ja kolme alipaineletkua. Alipaineletkuista kaksi oli mulla hemmetin tiukassa ja toinen niitten kiinnityskohdista katkesi, pikaliima pelasti. Eli avaa varovasti! Näihin ei kaikkiin oikein sorminäppäryys tahdo riittää (riippuu räpylän koosta). Joten nosta imusarjaa ja räplää välillä. Jos mahdollista, pyydä kaveria auttamaan.


              Edit: pari tarkennusta
              Olen tekemässä omaan autoon läppien poistoa (jäi kesken illalla). Yksi noista imusarjan alle tulevista alipaineletkuista tulee jäähdyttimen läppäsysteemiltä. Taisi tulla vielä sinne vaikeimpaan paikkaan imusarjan alla. Vinkkinä niille, jotka aikovat tehdä homman niin on helpompi irrottaa kyseinen letku sen toisesta päästä
              Toyota Avensis (=huoleton)
              ex: E46 320D Touring

              Comment

              • tonttu81
                Bimmer Rookie
                • Dec 2008
                • 37
                • Joensuu

                #37
                Tervehdys.
                Hommasin ittelle tollasen 320 d -02 manuaali lootalla olevan farkun. Ja ilmenipä pakkasten viimein alettua kylmäkäynnistys ongelmia. noh kiroilin aikani ja hehkun vaihtoon ja toissa iltana raapasin sinne uudet hekut. huomasin tuon imusarjan paskaisuuden. Egr venttiilin kohdalta imuputki oli puoliks sitä paskaa täynnä, no en ihmettele jos ei ilma kierrä imusarjalle kunnolla. En jaksanu alkaa purkamaan välijäähdytintä että onko sekin saman mönjän peitossa niinkuin imusarjakin, oli meinaan aika törkynen. Näin maalaisjärjellä ajateltuna eikö tuo kura imuputkistossa vaikuta ilman virtauksiin kanavissa ja samalla jossain määrin tehoihin, ainakin kanavien tilavuus on pienenpi, mutta onko sillä vaikutusta oleellisesti?? Saati jos välijäähdytinkin on saman töhnän peitossa. Kertokaas kokemuksia jos ootte poistanu egr:n nelipyttysestä. Tuossa huomasin imusarjan puhdistuksen jälkeen piristystä vedoissa yläkierroksilla. Niin ja manuaalissa on myös noi läpät imusarjassa, kiikkuvat alipaineella kuin mummo aikoinaan tuolissa. Miten onko kellään havaintoja onko tuossa vuosimallissa egr:n toiminta yhdistetty jo tietokone puolelle, meinaan jos tai paremminkin kun sen poistaa niin alkaako herjaamaan vika tilaa mittaristossa? Onko muuten vikakoodien lukemis mahdollisuutta kyseiseen malliin muualla kuin Hartikaisella Joensuussa?
                T: Epätietoinen maalais mekaanikko

                Comment

                • Sampza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1398
                  • Rovaniemi

                  #38
                  Originally posted by Iltsu View Post
                  Ok, täytyy käyttää huollossa.

                  Kellään tietoa mitä pitää sisällään (paljonko madalsi, mitkä iskarit) tämä lisävaruste:
                  Niin ja mitä eroa M-sport alustaan?
                  226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS
                  Tehtaalta on tullut tuohon tourinkiin.

                  -20mm ja sitä en nyt muista tarkoin enään että mitä käytännön eroa siinä oli oikeaan m-sporttiin. Olikohan että m-sport alustaisessa on jämerämpää ainakin iskarit ,alatukivarret ja voisko esim kallistuksenvakaajat olla luokkaa parempaa?? . (en jaksa tosiaan muistaa mutta ,se muistin että kun aikanaan ostin tuohon 320d:hen uudet etualatukivarret niin myyjä KL-varaosista kysyi millä alustalla auto on -msportissa kuulemma erilaiset alatukivarretkin ,viisammat korjatkoon mutuilut. ja taakse löytyy tuon "226 SS Settings":llä omat iskarinsa. Meneekö se nyt niin sitten että on

                  a) Pappa-alustaisia
                  b)sporttialustaisia (juuri tämä 226SSS)
                  c)M-sport alustaisia

                  Originally posted by tonttu81 View Post
                  Tervehdys.
                  Hommasin ittelle tollasen 320 d -02 manuaali lootalla olevan farkun. Ja ilmenipä pakkasten viimein alettua kylmäkäynnistys ongelmia. noh kiroilin aikani ja hehkun vaihtoon ja toissa iltana raapasin sinne uudet hekut. huomasin tuon imusarjan paskaisuuden. Egr venttiilin kohdalta imuputki oli puoliks sitä paskaa täynnä, no en ihmettele jos ei ilma kierrä imusarjalle kunnolla. En jaksanu alkaa purkamaan välijäähdytintä että onko sekin saman mönjän peitossa niinkuin imusarjakin, oli meinaan aika törkynen. Näin maalaisjärjellä ajateltuna eikö tuo kura imuputkistossa vaikuta ilman virtauksiin kanavissa ja samalla jossain määrin tehoihin, ainakin kanavien tilavuus on pienenpi, mutta onko sillä vaikutusta oleellisesti?? Saati jos välijäähdytinkin on saman töhnän peitossa. Kertokaas kokemuksia jos ootte poistanu egr:n nelipyttysestä. Tuossa huomasin imusarjan puhdistuksen jälkeen piristystä vedoissa yläkierroksilla. Niin ja manuaalissa on myös noi läpät imusarjassa, kiikkuvat alipaineella kuin mummo aikoinaan tuolissa. Miten onko kellään havaintoja onko tuossa vuosimallissa egr:n toiminta yhdistetty jo tietokone puolelle, meinaan jos tai paremminkin kun sen poistaa niin alkaako herjaamaan vika tilaa mittaristossa? Onko muuten vikakoodien lukemis mahdollisuutta kyseiseen malliin muualla kuin Hartikaisella Joensuussa?
                  T: Epätietoinen maalais mekaanikko
                  Alipaineellahan se egr toimii mutta mikä ohjaa alipainetta sitä en tiedä kun ei ole tarvinut vielä perehtyä siihen. Ja tuosta egr:n käytöstä poistosta on monenlaista tietoa ,jotku sanoo että tulee herjauksia mutta toisaalta joillakin se on poistettu ja käytöstä ja kaikki toimii. En osaa kyllä antaa oikeaa vastausta

                  Niin ja se töhnäpaska siellä imusarjassa on normaalia tiettyyn rajaan asti. Sitä samaa paskaa on heti turbolta lähtien putkistojen seinämillä. itsekkin kavahdin sitä kun kerran purin ahtopuolta autosta...
                  320d touring M-sport -09
                  320d -02
                  1250 Bandit S

                  Comment

                  • Pete83
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 120
                    • Raahe

                    #39
                    Tässä topicissa oli jonkin verran juttua noista moottorilämmitimistä niin pistetään tämän alle. Eli uusi viikko ja uusi vika. Eilen illalla huomasin että moottorinlämmitin on heittänyt toimimasta. Enkä alkanu isommin enää asiaa tutkimaan, muuta kuin että autoon on asennettu Defan "letkulämmitin" ja että tolpasta virta tulee. Pitää illalla tutkia vielä että onko lämmittimen pään liitin irronnu tai jotain. Lueskeltuani täältä vähän noista lämmittimistä juttuja ja jos/kun käy niin että joutuu uuden lämmittimen asentamaan. Ajattelin vaihtaa öljypohjan säteilylämmittimeen, mikäli noihin käy samat johtosarjat? Ettei tarvitsisi alkaa uutta johtoa uittamaan. Ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna ölyn lämmittäminen on koneen kannalta tärkeämpää kuin jäähdytysnesteen. Minkähän hintasia pelkät lämmitysvastukset ovat? ja onko kummonen homma asentaa alla mainittuun autoon? Tuollainen säteilylämmitin on käsittääkseni hieman "kestävempi" kuin letkulämmitin (nykyinen on kestänyt 1,5 talvea)
                    Last edited by Pete83; 15-12-2008, 08:36.
                    Toyota Avensis (=huoleton)
                    ex: E46 320D Touring

                    Comment

                    • @ntti
                      Newbiemmer
                      • May 2008
                      • 7

                      #40
                      Originally posted by Pete83 View Post
                      Tässä topicissa oli jonkin verran juttua noista moottorilämmitimistä niin pistetään tämän alle. Eli uusi viikko ja uusi vika. Eilen illalla huomasin että moottorinlämmitin on heittänyt toimimasta. Enkä alkanu isommin enää asiaa tutkimaan, muuta kuin että autoon on asennettu Defan "letkulämmitin" ja että tolpasta virta tulee. Pitää illalla tutkia vielä että onko lämmittimen pään liitin irronnu tai jotain. Lueskeltuani täältä vähän noista lämmittimistä juttuja ja jos/kun käy niin että joutuu uuden lämmittimen asentamaan. Ajattelin vaihtaa öljypohjan säteilylämmittimeen, mikäli noihin käy samat johtosarjat? Ettei tarvitsisi alkaa uutta johtoa uittamaan. Ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna ölyn lämmittäminen on koneen kannalta tärkeämpää kuin jäähdytysnesteen. Minkähän hintasia pelkät lämmitysvastukset ovat? ja onko kummonen homma asentaa alla mainittuun autoon? Tuollainen säteilylämmitin on käsittääkseni hieman "kestävempi" kuin letkulämmitin (nykyinen on kestänyt 1,5 talvea)
                      Sama johtosatsi käy, kunhan pituus vaan rittää. Uskoisin, että rittää. Letkulämppä saattaa palaa, jos se on ollut päällä kuivana, ts. letkussa ei ole ollut vettä kun roikka on ollut tolpassa. Itsekkin laittaisin kuitenkin mieluummmin säteilylämpän.

                      Comment

                      • Pete83
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 120
                        • Raahe

                        #41
                        Kyllä minä uskon että yltää tai sitten laittaa lyhimmän mahd. jatkon. Noita on vähän huono vertailla. Itsellä ei ole koskaan ollu kumpaakaan, paitsi nykyinen letkumalli, jota kerkes käyttää vain muutaman kerran. Muttei sitäkään kunnon pakkasilla. Täällä on porukka jakautunut aika tasan molempien kannalle ja molemmille on hyvät/huonot puolensa :think. Mitä kerkesin käyttää letkumallia niin se ainaki pelas tuossa autossa, mutta kylmin ilma tais olla tosiaan jotain -10 astetta. Jotkut sanoo että säteilylämmittimestä menee harakoille paljon lämpöä ja varmasti eniten meneekin verraten lokiin tai letkumalliin, mutta minusta ainakin e46 konetila aika hyvin eristetty joka puolelta. Hukkalämmön noustessa ylös niin kyllä siitä osan uskosin jäävän myös konepellin alle.
                        Toyota Avensis (=huoleton)
                        ex: E46 320D Touring

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎