Kysytään nyt tässä samassa topikissa.
Ostin tossa sigun auton joka viimeksi huollettu 103tkm.
Nyt mittarissa 132tkm ja näyttää seuraavaan huoltoon 9200km!
Aika pitkäksi tulee huoltoväli, about 40k???
Joku tässä nyt ei oo oikein...ajattelin silti vaihtaa nyt öljyt tai sitten viedä ennen aikojaan huoltoon. Mielipiteitä?
Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Kysytään nyt tässä samassa topikissa.
Ostin tossa sigun auton joka viimeksi huollettu 103tkm.
Nyt mittarissa 132tkm ja näyttää seuraavaan huoltoon 9200km!
Aika pitkäksi tulee huoltoväli, about 40k???
Joku tässä nyt ei oo oikein...ajattelin silti vaihtaa nyt öljyt tai sitten viedä ennen aikojaan huoltoon. Mielipiteitä?
Kannattaa todellakin viedä nyt huoltoon tai huoltaa itse, ihan kuinka vaan.
Ja jos tähän asti huollatettu ihan liikkeessä, niin kannattaa varmaankin jatkaa
tuota, niin pysyy huoltokirja hyvännäköisenä ja helpottaa jälleenmyyntiä.
Tuon huoltonäytönhän pystyy myös itse nollaamaan, joten edellinen omistaja
on sen varmaan tehnyt ja sen takia näyttää vielä tuommoisia kilometrejä
seuraavaan huoltoon.
Kellään tietoa mitä pitää sisällään (paljonko madalsi, mitkä iskarit) tämä lisävaruste:
Niin ja mitä eroa M-sport alustaan?
226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS
Tehtaalta on tullut tuohon tourinkiin.
Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Imusarjaan tulee alakautta kiinni kolme sähköliitintä ja ja kolme alipaineletkua. Alipaineletkuista kaksi oli mulla hemmetin tiukassa ja toinen niitten kiinnityskohdista katkesi, pikaliima pelasti. Eli avaa varovasti! Näihin ei kaikkiin oikein sorminäppäryys tahdo riittää (riippuu räpylän koosta). Joten nosta imusarjaa ja räplää välillä. Jos mahdollista, pyydä kaveria auttamaan.
Edit: pari tarkennusta
Olen tekemässä omaan autoon läppien poistoa (jäi kesken illalla). Yksi noista imusarjan alle tulevista alipaineletkuista tulee jäähdyttimen läppäsysteemiltä. Taisi tulla vielä sinne vaikeimpaan paikkaan imusarjan alla. Vinkkinä niille, jotka aikovat tehdä homman niin on helpompi irrottaa kyseinen letku sen toisesta päästä
Tervehdys.
Hommasin ittelle tollasen 320 d -02 manuaali lootalla olevan farkun. Ja ilmenipä pakkasten viimein alettua kylmäkäynnistys ongelmia. noh kiroilin aikani ja hehkun vaihtoon ja toissa iltana raapasin sinne uudet hekut. huomasin tuon imusarjan paskaisuuden. Egr venttiilin kohdalta imuputki oli puoliks sitä paskaa täynnä, no en ihmettele jos ei ilma kierrä imusarjalle kunnolla. En jaksanu alkaa purkamaan välijäähdytintä että onko sekin saman mönjän peitossa niinkuin imusarjakin, oli meinaan aika törkynen. Näin maalaisjärjellä ajateltuna eikö tuo kura imuputkistossa vaikuta ilman virtauksiin kanavissa ja samalla jossain määrin tehoihin, ainakin kanavien tilavuus on pienenpi, mutta onko sillä vaikutusta oleellisesti?? Saati jos välijäähdytinkin on saman töhnän peitossa. Kertokaas kokemuksia jos ootte poistanu egr:n nelipyttysestä. Tuossa huomasin imusarjan puhdistuksen jälkeen piristystä vedoissa yläkierroksilla. Niin ja manuaalissa on myös noi läpät imusarjassa, kiikkuvat alipaineella kuin mummo aikoinaan tuolissa. Miten onko kellään havaintoja onko tuossa vuosimallissa egr:n toiminta yhdistetty jo tietokone puolelle, meinaan jos tai paremminkin kun sen poistaa niin alkaako herjaamaan vika tilaa mittaristossa? Onko muuten vikakoodien lukemis mahdollisuutta kyseiseen malliin muualla kuin Hartikaisella Joensuussa?
T: Epätietoinen maalais mekaanikko
Kellään tietoa mitä pitää sisällään (paljonko madalsi, mitkä iskarit) tämä lisävaruste:
Niin ja mitä eroa M-sport alustaan?
226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS
Tehtaalta on tullut tuohon tourinkiin.
-20mm ja sitä en nyt muista tarkoin enään että mitä käytännön eroa siinä oli oikeaan m-sporttiin. Olikohan että m-sport alustaisessa on jämerämpää ainakin iskarit ,alatukivarret ja voisko esim kallistuksenvakaajat olla luokkaa parempaa?? . (en jaksa tosiaan muistaa mutta ,se muistin että kun aikanaan ostin tuohon 320d:hen uudet etualatukivarret niin myyjä KL-varaosista kysyi millä alustalla auto on -msportissa kuulemma erilaiset alatukivarretkin ,viisammat korjatkoon mutuilut. ja taakse löytyy tuon "226 SS Settings":llä omat iskarinsa. Meneekö se nyt niin sitten että on
a) Pappa-alustaisia
b)sporttialustaisia (juuri tämä 226SSS)
c)M-sport alustaisia
Tervehdys.
Hommasin ittelle tollasen 320 d -02 manuaali lootalla olevan farkun. Ja ilmenipä pakkasten viimein alettua kylmäkäynnistys ongelmia. noh kiroilin aikani ja hehkun vaihtoon ja toissa iltana raapasin sinne uudet hekut. huomasin tuon imusarjan paskaisuuden. Egr venttiilin kohdalta imuputki oli puoliks sitä paskaa täynnä, no en ihmettele jos ei ilma kierrä imusarjalle kunnolla. En jaksanu alkaa purkamaan välijäähdytintä että onko sekin saman mönjän peitossa niinkuin imusarjakin, oli meinaan aika törkynen. Näin maalaisjärjellä ajateltuna eikö tuo kura imuputkistossa vaikuta ilman virtauksiin kanavissa ja samalla jossain määrin tehoihin, ainakin kanavien tilavuus on pienenpi, mutta onko sillä vaikutusta oleellisesti?? Saati jos välijäähdytinkin on saman töhnän peitossa. Kertokaas kokemuksia jos ootte poistanu egr:n nelipyttysestä. Tuossa huomasin imusarjan puhdistuksen jälkeen piristystä vedoissa yläkierroksilla. Niin ja manuaalissa on myös noi läpät imusarjassa, kiikkuvat alipaineella kuin mummo aikoinaan tuolissa. Miten onko kellään havaintoja onko tuossa vuosimallissa egr:n toiminta yhdistetty jo tietokone puolelle, meinaan jos tai paremminkin kun sen poistaa niin alkaako herjaamaan vika tilaa mittaristossa? Onko muuten vikakoodien lukemis mahdollisuutta kyseiseen malliin muualla kuin Hartikaisella Joensuussa?
T: Epätietoinen maalais mekaanikko
Alipaineellahan se egr toimii mutta mikä ohjaa alipainetta sitä en tiedä kun ei ole tarvinut vielä perehtyä siihen. Ja tuosta egr:n käytöstä poistosta on monenlaista tietoa ,jotku sanoo että tulee herjauksia mutta toisaalta joillakin se on poistettu ja käytöstä ja kaikki toimii. En osaa kyllä antaa oikeaa vastausta
Niin ja se töhnäpaska siellä imusarjassa on normaalia tiettyyn rajaan asti. Sitä samaa paskaa on heti turbolta lähtien putkistojen seinämillä. itsekkin kavahdin sitä kun kerran purin ahtopuolta autosta...
Tässä topicissa oli jonkin verran juttua noista moottorilämmitimistä niin pistetään tämän alle. Eli uusi viikko ja uusi vika. Eilen illalla huomasin että moottorinlämmitin on heittänyt toimimasta. Enkä alkanu isommin enää asiaa tutkimaan, muuta kuin että autoon on asennettu Defan "letkulämmitin" ja että tolpasta virta tulee. Pitää illalla tutkia vielä että onko lämmittimen pään liitin irronnu tai jotain. Lueskeltuani täältä vähän noista lämmittimistä juttuja ja jos/kun käy niin että joutuu uuden lämmittimen asentamaan. Ajattelin vaihtaa öljypohjan säteilylämmittimeen, mikäli noihin käy samat johtosarjat? Ettei tarvitsisi alkaa uutta johtoa uittamaan. Ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna ölyn lämmittäminen on koneen kannalta tärkeämpää kuin jäähdytysnesteen. Minkähän hintasia pelkät lämmitysvastukset ovat? ja onko kummonen homma asentaa alla mainittuun autoon? Tuollainen säteilylämmitin on käsittääkseni hieman "kestävempi" kuin letkulämmitin (nykyinen on kestänyt 1,5 talvea)
Tässä topicissa oli jonkin verran juttua noista moottorilämmitimistä niin pistetään tämän alle. Eli uusi viikko ja uusi vika. Eilen illalla huomasin että moottorinlämmitin on heittänyt toimimasta. Enkä alkanu isommin enää asiaa tutkimaan, muuta kuin että autoon on asennettu Defan "letkulämmitin" ja että tolpasta virta tulee. Pitää illalla tutkia vielä että onko lämmittimen pään liitin irronnu tai jotain. Lueskeltuani täältä vähän noista lämmittimistä juttuja ja jos/kun käy niin että joutuu uuden lämmittimen asentamaan. Ajattelin vaihtaa öljypohjan säteilylämmittimeen, mikäli noihin käy samat johtosarjat? Ettei tarvitsisi alkaa uutta johtoa uittamaan. Ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna ölyn lämmittäminen on koneen kannalta tärkeämpää kuin jäähdytysnesteen. Minkähän hintasia pelkät lämmitysvastukset ovat? ja onko kummonen homma asentaa alla mainittuun autoon? Tuollainen säteilylämmitin on käsittääkseni hieman "kestävempi" kuin letkulämmitin (nykyinen on kestänyt 1,5 talvea)
Sama johtosatsi käy, kunhan pituus vaan rittää. Uskoisin, että rittää. Letkulämppä saattaa palaa, jos se on ollut päällä kuivana, ts. letkussa ei ole ollut vettä kun roikka on ollut tolpassa. Itsekkin laittaisin kuitenkin mieluummmin säteilylämpän.
Kyllä minä uskon että yltää tai sitten laittaa lyhimmän mahd. jatkon. Noita on vähän huono vertailla. Itsellä ei ole koskaan ollu kumpaakaan, paitsi nykyinen letkumalli, jota kerkes käyttää vain muutaman kerran. Muttei sitäkään kunnon pakkasilla. Täällä on porukka jakautunut aika tasan molempien kannalle ja molemmille on hyvät/huonot puolensa :think. Mitä kerkesin käyttää letkumallia niin se ainaki pelas tuossa autossa, mutta kylmin ilma tais olla tosiaan jotain -10 astetta. Jotkut sanoo että säteilylämmittimestä menee harakoille paljon lämpöä ja varmasti eniten meneekin verraten lokiin tai letkumalliin, mutta minusta ainakin e46 konetila aika hyvin eristetty joka puolelta. Hukkalämmön noustessa ylös niin kyllä siitä osan uskosin jäävän myös konepellin alle.
Comment