Velipojan n. 230 tkm rullattu 320d farkku vuodelta -00 vanhemmalla 136 heppasella koneella meinaa aiheuttaa päänvaivaa heikolla alaväännöllä ja aaltoilevalla kiihtymisellä. Hakua on käytetty ahkerasti, ja kaikki vähänkään oireisiin sopivat ketjut on luettu läpi, mutta vielä vika ei ole paikantunut.
Tähän mennessä tsekattua ja tehtyä:
- Orkkis MAF+softan päivitys auttoi hieman, mutta sama vaiva jatkuu edelleen, tosin lievempänä.
- Turbon johdinsiipien ohjaus näyttäs toimivan, eikä alipainesolenoidin ohitus paranna alavääntöjä.
- EGR poistettu käytöstä.
- Imusarja käytetty irti ja putsailtu karstat, joita ei juurikaan ollut.
- Imusarjan paineanturi ok.
- Ahtopaineet näyttäs olevan live-datan perusteella ok.
Ideoita otetaan vastaan. Voisiko vika olla suuttimissa, ja voiko noita M47D20-koneen suuttimia huoltaa, ja mitä moinen mahtaa maksaa? Entä uusien suuttimien hinta? Löytyykö Jyväskylän alueelta bemun dieseleistä tietävää welhoa, joka oikeasti osaisi asiansa?
Vika selvisi -> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=12
Tähän mennessä tsekattua ja tehtyä:
- Orkkis MAF+softan päivitys auttoi hieman, mutta sama vaiva jatkuu edelleen, tosin lievempänä.
- Turbon johdinsiipien ohjaus näyttäs toimivan, eikä alipainesolenoidin ohitus paranna alavääntöjä.
- EGR poistettu käytöstä.
- Imusarja käytetty irti ja putsailtu karstat, joita ei juurikaan ollut.
- Imusarjan paineanturi ok.
- Ahtopaineet näyttäs olevan live-datan perusteella ok.
Ideoita otetaan vastaan. Voisiko vika olla suuttimissa, ja voiko noita M47D20-koneen suuttimia huoltaa, ja mitä moinen mahtaa maksaa? Entä uusien suuttimien hinta? Löytyykö Jyväskylän alueelta bemun dieseleistä tietävää welhoa, joka oikeasti osaisi asiansa?
Vika selvisi -> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=12
Comment