Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d farkku ja aaltoileva kiihtyvyys *VIKA LÖYTYI*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    320d farkku ja aaltoileva kiihtyvyys *VIKA LÖYTYI*

    Velipojan n. 230 tkm rullattu 320d farkku vuodelta -00 vanhemmalla 136 heppasella koneella meinaa aiheuttaa päänvaivaa heikolla alaväännöllä ja aaltoilevalla kiihtymisellä. Hakua on käytetty ahkerasti, ja kaikki vähänkään oireisiin sopivat ketjut on luettu läpi, mutta vielä vika ei ole paikantunut.

    Tähän mennessä tsekattua ja tehtyä:
    - Orkkis MAF+softan päivitys auttoi hieman, mutta sama vaiva jatkuu edelleen, tosin lievempänä.
    - Turbon johdinsiipien ohjaus näyttäs toimivan, eikä alipainesolenoidin ohitus paranna alavääntöjä.
    - EGR poistettu käytöstä.
    - Imusarja käytetty irti ja putsailtu karstat, joita ei juurikaan ollut.
    - Imusarjan paineanturi ok.
    - Ahtopaineet näyttäs olevan live-datan perusteella ok.


    Ideoita otetaan vastaan. Voisiko vika olla suuttimissa, ja voiko noita M47D20-koneen suuttimia huoltaa, ja mitä moinen mahtaa maksaa? Entä uusien suuttimien hinta? Löytyykö Jyväskylän alueelta bemun dieseleistä tietävää welhoa, joka oikeasti osaisi asiansa?

    Vika selvisi -> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=12
    Last edited by Tojopa; 05-10-2008, 20:32.
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    #2
    Oisko diesel-guruilla ideoita?

    Comment

    • Tojopa
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 1592
      • Kuopio

      #3
      Oisko kellään ideoita/tietoa?

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Suutin vikaa?
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • seidltuning
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1941
          • Vantaa

          #5
          missä luettu vikakoodit ja mitä näkyi?
          G30 530e Sedan
          E30 325i Cabriolet

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by seidltuning View Post
            missä luettu vikakoodit ja mitä näkyi?
            CS 6.5, ei vikakoodeja.

            Comment

            • seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

              #7
              no ompas testilaite jos ei edes hehkusta antanut vikakoodia.....
              huollettu....ilma polttoaine suodattimet tietty kun jaksettu imusarjakin irroittaaa vai?
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by seidltuning View Post
                no ompas testilaite jos ei edes hehkusta antanut vikakoodia.....
                huollettu....ilma polttoaine suodattimet tietty kun jaksettu imusarjakin irroittaaa vai?
                Niin.. mitään oikeaa vikakoodia ei antanut. Perushuollot ja suodattimet ok.

                Comment

                • roobertti
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 889
                  • Finland

                  #9
                  tutulta kuulostaa

                  mulla oli aikoinaan vm.99 320d:ssä samanlaista ongelmaa.
                  käytin auton hartikaisella testerissä eikä löytynyt vikakoodeja.
                  reilun 5 tuntia olivat sitten eri antureita mittaillu ja viaksi paljastui 4 pytyn suutin jossa ns.polttoaine anturi sijaitsee.
                  anturi maksoi siihen aikaan marmoritiskillä n.270e mutta sillä ainakin minun tapauksesssa vika poistui.
                  anturin saa kyllä vaihdettua itsekkin mutta on ihan vitun tiukassa.....2 tuntia meni mulla ennen kun sain entisen irti
                  Leka et Lommo Custom's


                  Kulkupelit:
                  -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
                  -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
                  -20 Tunturi Active *munamankeli*

                  -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

                  Comment

                  • Tojopa
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 1592
                    • Kuopio

                    #10
                    Autolle aika tilattu suutinhuoltoon. Parin viikon kuluttua ollaan tämän suhteen taas hieman viisaampia..

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      maffin piuha irti ja jos menot paranee niin viallinen maffi..sen kun vikakoodia yleensä anna vaikka olisi miten kabut..
                      Edit -> Se olikin jo vaihdettu.
                      Last edited by veku; 06-09-2008, 16:58. Reason: Edit:maffi vaihdettu..
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        #12
                        Vika löytyi!

                        No niin, nyt on tämäkin bemu saatu kuntoon. Dieselhuollossa testattiin ensin suuttimet, ja ne oli testerin/testin mukaan kunnossa. Tämän jälkeen tarkastivat ja puhdistivat turbon, mutta vikaa ei löytynyt. Lopulta kolmeen suuttimeen vaihdettiin kärjet ja impulssisuutin vaihdettiin uuteen. Lisäksi turbon johdinsiipien ohjaustanko "kalibroitiin" uudelleen, kun joku oli sitä roplannut. Näillä eväillä kone saatiin kuntoon. Eli vetää puhtaasti koko kierrosalueen läpi ilman katvealueita ja myös alaväännöt palautui.

                        Suutinremppa tehtiin tosiaan hieman riskillä, kun ne testerin mukaan oli kunnossa. Vastaavia tapauksia on kyseisellä huollolla ollut ennenkin, etenkin joissain mersun koneissa.

                        Comment

                        • tonttu81
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2008
                          • 37
                          • Joensuu

                          #13
                          Paljon muuten maksoi diesel huollolla moinen remppa jos saa udella?

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by tonttu81 View Post
                            Paljon muuten maksoi diesel huollolla moinen remppa jos saa udella?
                            Rempan teki jokin paikallinen dieselhuolto Jyväskylässä ja kaikkinensa tuolla rempalla taisi olla hintaa n. 1500 euroa.

                            Comment

                            • ][_äski
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 80
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Tojopa View Post
                              Velipojan n. 230 tkm rullattu 320d farkku vuodelta -00 vanhemmalla 136 heppasella koneella meinaa aiheuttaa päänvaivaa heikolla alaväännöllä ja aaltoilevalla kiihtymisellä. Hakua on käytetty ahkerasti, ja kaikki vähänkään oireisiin sopivat ketjut on luettu läpi, mutta vielä vika ei ole paikantunut.

                              Moro!

                              Ostin äsketäin saman vuotisen ja samalla koneella olevan 320d farkun ja minullakin ilmenee tuon oloista vikaa. Oliko tuo aaltoilu kuin pahaa? Mun autoni lähtee ensin vetämään ja sitten veto loppuu kuin seinään! 3. vaihteella menee kulutus mittäri miltein pohjille mutta 4. ja 5. vaihteilla ei millään... 4. tai 5. vaihteella kun ajaa ja painaa kaasun pohjaan niin ei tapahdu kyllä minkään näköistä kiihtyvyyttä. Laitoin tiuopllaisen videon havainnollistamaan kyseistä vikaa. http://www.youtube.com/watch?v=EuZEL1LJh9c

                              Mahtaisiko olla MAF, ahtopaineen tunnistin vai jopa ahdin rikko?
                              Kaikki tieto ja ideat erittäin tervetulleita!!!

                              Kiitos kaikista vastauksista jo etukäteen!

                              - Toni
                              edit: video
                              Last edited by ][_äski; 25-01-2009, 21:34.
                              e36 328i invidual cabriolet M-Sport -98
                              ex. e46 320d Touring -00
                              ex.e36 325 TDS Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎