Announcement

Collapse
No announcement yet.

Löytyisköhän täältä lisäapuja (Audi S8 käyntiongelma)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ile01
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 191
    • Helsinki

    #16
    mutumutu

    Originally posted by -Mage- View Post
    Millanen moottorinohjaus tossa on?
    Olisikohan ohjausyksikkö paskana?
    Ajattelin et jos ei edes osia irrottamalla anna vikakoodeja niin kysymys onkin miksi ei anna. <-Ehjät osat, ohjain kaput:think


    Noista anturoista voi jäädä ns. ei aktiivinen vikakoodi. Ainakin bemussa on kaksi eritasoista vikakoodi tyyppiä, aktiivinen ja ei aktiivinen (ilmennyt joskus). Mitään en tosin audin vikakoodi järjestelmistä tiedä, kunhan mutuilen.


    mitä oon kuullu audeista on noissa a6-8 ollu tosi paljon sähkövikoja.
    Ei sulla kyllä remmi oo menny, luulis jo tollane 40venanen hajoavan jos on yxikin hammas vituillaan, paitsi jos hihna on ollu tosi kauvan koneessa ja se on venynyt.....mutta silti.
    Muuten porgen(928.32v) remmin kireys on aika tarkka säätö proggis sitä ei pysty kädellä kokeilemaan, mitataan asteilla.
    Yleensä joss massamittari lahoaa ei kone suostu ottaa paljoo yhtään kierroksia, mut tyhjäkäynti on vielä jonkunlaista, kampuran anturi hajoaa ei kaikki pytyt oo mukana ihan koko aikaa ja käy tosi huonosti.
    Kannattais mittailla päästöjä, tai joss pääset jotenkin kokeilemaan pakosarjoja, joss vaikka joku putki olis kylmä.
    Vaikuttas vähän kyllä että, ton vian ratkaisuun vaatis aika kovat laitteet.
    vhl:llän vemppa team

    Comment

    • *PexU*
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1989
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by ile01 View Post
      mitä oon kuullu audeista on noissa a6-8 ollu tosi paljon sähkövikoja.
      Ei sulla kyllä remmi oo menny, luulis jo tollane 40venanen hajoavan jos on yxikin hammas vituillaan, paitsi jos hihna on ollu tosi kauvan koneessa ja se on venynyt.....mutta silti.
      Muuten porgen(928.32v) remmin kireys on aika tarkka säätö proggis sitä ei pysty kädellä kokeilemaan, mitataan asteilla.
      Yleensä joss massamittari lahoaa ei kone suostu ottaa paljoo yhtään kierroksia, mut tyhjäkäynti on vielä jonkunlaista, kampuran anturi hajoaa ei kaikki pytyt oo mukana ihan koko aikaa ja käy tosi huonosti.
      Kannattais mittailla päästöjä, tai joss pääset jotenkin kokeilemaan pakosarjoja, joss vaikka joku putki olis kylmä.
      Vaikuttas vähän kyllä että, ton vian ratkaisuun vaatis aika kovat laitteet.

      Päästöt täytys jollain saada mitattua, ihan silmänenä tuntumalla kone käy tod. rikkaalla. Kaikki pytyt mun/meidän mielestä ei kyllä ole mukana koko ajan, käy ihan suht hyvin tyhjäkäyntiä ja kiertää mainiosti ylhäällä. Tuossa 1000-3500 kierr hitaasti painamalla kone ottaa kierroksia ja nopeasti painamalla sen saa hyytymään. Lämpinä käy hiukan paremmin kun kylmänä. Pako sarjoja pääsee kyllä nosturilla "hiplaamaan"... Massamittaristakaan ei tule mitään vikakoodeja, niin kun ei kampuran asentotunnistimestakaan...

      Metkoja laitteita noi olympiaifat, juuh 8P.
      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

      E61 530xd M-Sport Touring -07
      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
      Duunissa: F11 520d x-drive -17

      Comment

      • *PexU*
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1989
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by Clavurion View Post
        Jep jep! Kuten Mage jo edellä: Jos kyseessä on virallinen merkkihuolto, vaadit maahantuojaa hinauttamaan auton heidän kustannuksellaan sellaiseen liikkeeseen, jossa korjaus onnistuu. Miettisivät mekaanikkojensa koulutustarvetta tai minkälaisten kyläpajojen katolle valotaulujaan nostelevat.

        Edit: Olit jo näköjään ollut Audiin yhteydessä. Sitten uusi kierros vakuutusyhtiöön, tarvittaessa kuluttajaneuvojan tai kuluttajien vakuutustoimiston avustamana.
        Toi alku niin totta kun vaan voi olla!


        Otetaan huomenna taas uutta kierrosta tonne kuluttajaneuvonnan puolellle ens alkuun..

        Audin maahantuojan edustaja ei tosiaan luvannut että maahantuoja maksaa sentinjeniäkään tuosta ylimenevästä osasta, vaan kuten todettua jokainen korjaamo (ainakin heidän piirissään) saa kieltäytyä tekemästä töitä jos kuullostaa esim liian vaikealta .
        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

        E61 530xd M-Sport Touring -07
        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
        Duunissa: F11 520d x-drive -17

        Comment

        • ile01
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 191
          • Helsinki

          #19
          daa

          Selväse, on aika paskamaista kun ei löydy noinki makeelle autolle ammattiapua, ei toi nyt voi olla ainoa suomessa oleva s8 mitä pitäis korjata????
          Niin ja tossahan on jo hienoa väylätekniikkaa, eli periaatteessa voi olla vaikka minkälaista kosketus/maadotus probleemaa joss siellä on lillinyt vettä.
          Ymmärsinkö oikein että auto on saanut runsaasti kosteutta sillon tällöin, ja nyt oli seissyt pari viikkoa ja hajonnut??
          kyllä tuo vaikuttaa moottorin ohjauxen puolelle menevän.
          Ja joss tota ei voi kokeilla muilla boxeilla, eikä sulakkeet, tai piirit haise tai ole muuttanut väriä, vie se vaikka maalaus uuniin parix päivää ovet ja pellit auki, ja kokeile joss toimis ees yhtään paremmin.
          vhl:llän vemppa team

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #20
            No kerranko näihin nykyautoihin mystistä käyntihäikkää iskeee? Itsellä on kaikkien omistamien autojen kanssa ollut jossain vaiheessa joku täysin mystinen käyntihäiriöä, jota ei millään muka ole pystytty selvittämään. Kyllä niihin yleensä on lääkkeet löytyneet, 0-euro/markka linjalla se ei tokikaan ole onnistunut, mutta loppupeleissä ei nyt aivan mielettömän kallista ole ollut. Paitsi sillä hetkellä kun taalerit on latonut tiskiin.

            Osien vaihto ristiin voisi tietysi olla yks juttu tuon kuivaamisen lisäksi. Ohjausyksikköhän tuo nyt voi olla vallan mainiosti. Voi se mennä rikki, vaikka onkin ulkoisesti aivan ehjä. Ei se ole mikään pääsääntö, että aivolaatikko ei ole koskaan rikki. Paremmat mahdollisuudet boksin rikkoon on kuin lottovoittoon.

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #21
              Originally posted by -Mage- View Post
              Millanen moottorinohjaus tossa on?
              Olisikohan ohjausyksikkö paskana?
              Onpa tuo sen verran sekavaa että uutta boksia minäkin yrittäisin jostain kokeilla. Ei mene vikatilaan vaikka pitäisi jne... Hankala sinänsä spekuloida kun ei tiedä tuosta automallista hevon persettä. Joku tietty signaali joltain anturilta voi tietenkin laittaa bitit poikittain, ja eikai tuokaan, niinkuin tuolla audi-saitilla joku kommentoi, että laatikon boksi kyykyttää mooottorin ohjausta, ole täysin pois suljettu vaihtoehto. Näissä buimureissahan nämä DME:t tuntuisi olevan aika jämyjä, kerran itse meinasin vaihtoon laittaa mutta diagnostiikka oli kuitenkin lopulta viisaampi kuin minä itse. Kokemusta on siitäkin että ehjä DME ei rekisteröi vikakoodia (ainakaan kaikkien koodinlukijoiden ymmärtämään muotoon) vaikka käytät tyhjäkäynnillä pari minsaa 2 puolaa irti kytkettynä.

              Mutta kokemusta eräästä omistamastani jenkistä jossa boksi pimahti varoittelematta:
              Käynti pätki epämääräisellä frekvenssillä ja enemmän lämpimänä, pelkät virrat päällä huomasin että ruiskut nakutti samalla mikä sattuu -frekvenssillä soppaa pyttyyn vaikka käynnistystä en edes ajatellut, diagnostiikka ilmoitti aivan mitä sattuu vikoja tyyliin "varashälytin" vaikka k.o. laitetta ei autossa edes ollut. Pystyi silti ajamaan vaikka pahaa teki. Uusi boksi ja ongelmat katosi sen siliän tien, ei ollut saanut edes kosteutta tms.

              Tämäkin varmasti lopulta selviää ja Kiinan olympialaisten kunniaksi raportoihan tännekin Toivottavasti ratkaisu on lopulta yksinkertainen. Harmi sinänsä että ei meinaa rahallakaan saada kuntoon jos merkkihuolto kommentoi "ei myö tiijetä, vie muuvalle". Mutta tätähän se on.
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • *PexU*
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 1989
                • Vantaa

                #22
                Taitaa sittenkin tosiaan taipua tuonne abs/esp yksikön puolelle tuo vika..


                Kenttien arvot pitää olla paikallaan ollessa, moottori sammutettuna (virrat päällä) ja ratti suorassa. 1. kenttä +-5ast, 2. kenttä +-3 ast/s, 3 kenttä 0-5bar, 4 kenttä 0-0.7m/s^2

                (tuossa acf:n puoleta kopioituna boxin arvoja)


                Nyt päästiin abs/esp yksiköön sisään, noi grouppi vitosen arvot heitttäkin hiukan 1kenttä: -00355,0ast, 2kenttä*1ast/s, 3kenttä1253,29bar,4kenttä 0,254,11m/s2.

                (ja tuossa meidän mittaustuloksia)

                Hiukan on heittoa, varsinkin tossa kolmoskentässä .


                Katsellaan jokohan sitä vikaa rupeaa pikkuhiljaa löytymään...




                EDIT: tai sitten taaskaan ei, ovat kuulemma "universaalitesterin" pilkkuvirheitä (pilkkua kolmella taaksepäin niin osuu jos sinnepäin..

                voi hitsi voi harmi, ei vieläkään syntipukkia =(
                Last edited by *PexU*; 06-08-2008, 08:15. Reason: uppailua
                AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                E61 530xd M-Sport Touring -07
                Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                Duunissa: F11 520d x-drive -17

                Comment

                • -Mage-
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 295
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by *PexU* View Post
                  Päästöt täytys jollain saada mitattua, ihan silmänenä tuntumalla kone käy tod. rikkaalla. Kaikki pytyt mun/meidän mielestä ei kyllä ole mukana koko ajan, käy ihan suht hyvin tyhjäkäyntiä ja kiertää mainiosti ylhäällä. Tuossa 1000-3500 kierr hitaasti painamalla kone ottaa kierroksia ja nopeasti painamalla sen saa hyytymään. Lämpinä käy hiukan paremmin kun kylmänä. Pako sarjoja pääsee kyllä nosturilla "hiplaamaan"... Massamittaristakaan ei tule mitään vikakoodeja, niin kun ei kampuran asentotunnistimestakaan...

                  Metkoja laitteita noi olympiaifat, juuh 8P.
                  Jos pytyt ei tunnu olevan mukana niin:

                  -Edelleen asentotunnistimet (voi pätkiä), jos ei saa kierroslukua boksille niin katkasee sytkän tai polttoaineen syötön (tai molemmat)
                  -Ilman saanti / maffi/ joku julmettu imuvuoto
                  -Moottorin ohjaus
                  -Sytkä, puolat, johdot, tulpat <- lyökö joku tulppa maihin
                  -Öljyä tulpan koloissa <- ei tämä ei ole vitsi....(en tosin tunne audin rakennetta onko edes mahdollista)
                  -Huohotin tukossa?

                  Rikkaalla käynti selittyy heti jos yksikin sylinteri pois pelistä, antaa menovettä mutta ei polta. Jos katkaisee vain sytytyksen.
                  Last edited by -Mage-; 06-08-2008, 10:09.

                  Comment

                  • Exami
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 986
                    • Hyvinkää, Tuusula

                    #24
                    Mites onko bensaan kajottu? vettätankissa? vettä bensajärjestelmässä? tuplanjohdot ja tulpat ilmeisesti vaihdettu..

                    Muutama ehdotus:
                    • Bensajärjestelmä huutelu?
                    • Jollakin ohjelmalla kattoo ennakoita yms reaaliaikasta tietoa tyhjäkäynnillä
                    • Selvitys syttyykö joka sylinterissä? ei ilmeisesti jos epätasanen käynti..
                    sigpic
                    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                    Comment

                    • *PexU*
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 1989
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by -Mage- View Post
                      Jos pytyt ei tunnu olevan mukana niin:

                      -Edelleen asentotunnistimet (voi pätkiä), jos ei saa kierroslukua boksille niin katkasee sytkän tai polttoaineen syötön (tai molemmat) ((noi on about käyty läpi, mittaamalla, ja ei vikakoodeja))
                      -Ilman saanti / maffi/ joku julmettu imuvuoto ((maf:fin jänniteet ok, ei vikakoodeja, imuvuodot eliminoitu))
                      -Moottorin ohjaus ((boxin ulkoinen/sisäinen tarkistus ok, ei vikakoodeja))
                      -Sytkä, puolat, johdot, tulpat <- lyökö joku tulppa maihin ((sytkä tarkistamatta,kaikki tulpat tasaisen mustia, täytyis käydä pytyt yx kerrallaan läpi ottamalla puola irti))
                      -Öljyä tulpan koloissa <- ei tämä ei ole vitsi....(en tosin tunne audin rakennetta onko edes mahdollista) ((tulpan kolot puhtaat ja täysin kuivat))
                      -Huohotin tukossa? ((huohotin(kin ok))

                      Rikkaalla käynti selittyy heti jos yksikin sylinteri pois pelistä, antaa menovettä mutta ei polta. Jos katkaisee vain sytytyksen.

                      Laitettiin nyt toi vag.com testeri tilaukseen, vkonloppuna tulee ainakin varmaa fileä että mikä tolla oikein on hätänä...
                      Last edited by *PexU*; 06-08-2008, 10:40.
                      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                      E61 530xd M-Sport Touring -07
                      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                      Duunissa: F11 520d x-drive -17

                      Comment

                      • *PexU*
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 1989
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by Exami View Post
                        Mites onko bensaan kajottu? vettätankissa? vettä bensajärjestelmässä? tuplanjohdot ja tulpat ilmeisesti vaihdettu..

                        Muutama ehdotus:
                        • Bensajärjestelmä huutelu?
                        • Jollakin ohjelmalla kattoo ennakoita yms reaaliaikasta tietoa tyhjäkäynnillä
                        • Selvitys syttyykö joka sylinterissä? ei ilmeisesti jos epätasanen käynti..

                        Bensaan ei ole kajottu, paitsi käyty hakemassa kannulla lisää menovettä .
                        Täytyy vkonloppuna laittaa mitaten noi bensapaineet suuttimilta, ja tossahan on näpsäkästi 8 puolaa/tulppaa, tulpat on vaihdettu jo uusista vanhoihin.

                        Nyt läx toi vag.com tilaukseen, vkonloppuna onkin sitten testeri tulessa =)
                        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                        E61 530xd M-Sport Touring -07
                        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                        Duunissa: F11 520d x-drive -17

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #27
                          Ootko nyt käyttänyt sitä autoa VAS 505x testerin päässä?:think Vois selvitä vähän enemmän kun jollain leluilla..
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • *PexU*
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1989
                            • Vantaa

                            #28
                            Originally posted by Peltsii View Post
                            Ootko nyt käyttänyt sitä autoa VAS 505x testerin päässä?:think Vois selvitä vähän enemmän kun jollain leluilla..

                            www.obd.fi sivustolta Ross-Tech HEX-USB+CAN tilaukseen eiköhän rupia löytymään =).

                            Auton ajaminen minnekään testerille on about mahdotonta =(
                            Last edited by *PexU*; 06-08-2008, 11:09.
                            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                            E61 530xd M-Sport Touring -07
                            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                            Duunissa: F11 520d x-drive -17

                            Comment

                            • *PexU*
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1989
                              • Vantaa

                              #29
                              Päivitellään nyt tännekin taas .

                              Eli vkonloppu tallilla ja liuta vaihdettuja osia, tulos nolla, ja kaupan päälle uusi vaihdettu lambda on luultavasti taas paskana...

                              Vaihdettiin tosiaan lambda kuskinpuolelle, joka tyhjäkäynnillä piirsi ihan tasaista viivaa kun taas toinen sääti itseään, ja noin muutaman tunnin touhuilun jälkeen kun koitettiin taas autoa käymään, niin kas, ihme oli tapahtunut, toinen lambda (se sama) toimi ihan samalla tavalla kun ennen vaihtoa... Voi p****np*****nperse!

                              Joko joku hajoittaa ton lambdan tai joku ohjaa sen toimintaa päin v****a huihai =(.


                              Siinä se ois, pexun uus auto =). Vitun audin kun vaan sais kuntoon...




                              http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vdtvecgdnevl HUOH UNELMA =(
                              Last edited by *PexU*; 11-08-2008, 09:34.
                              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                              E61 530xd M-Sport Touring -07
                              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                              Duunissa: F11 520d x-drive -17

                              Comment

                              • hednam
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 959

                                #30
                                Puristukset mitattu?
                                ECU koitettu vaihtaa ?
                                Last edited by hednam; 11-08-2008, 09:16.

                                2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎