Paine ei nouse niin huomattavissa määrin autossa pelkän sisätilalämmittimen vaikutuksesta että hälyttimet reagoisivat!!! (ainakaan jos hälytin on hyväksyttyjen listalla)
Pistin lämppärin apparin penkille, hälyt päälle. Odotin siinä muutaman minuutin ja tökkäsin pistokkeen seinään. Samalla sekunnilla rupes hälyt huutaa
Tossa on vissiin mikroaalto tutkat. Jotka reagoivat heti.
Mulla on viime kesänä (keväällä) E46Ci:n asennettu Cobran häly ja nyt tällä viikolla olen käytellyt sisätilan lämppäriä -> ei ole alkanut huutamaan. Tosin jo asennettaessa sanoin, että pitää tulla semmoiset tunnistimet etteivät ala huutamaan lämppäristä, kun olin lukenut aiheesta (ongelmasta).
Elikkä Cobraan ainakin saa semmoisia tunnistimia jotka toimivat (siis eivät laukea) sisätilan lämppärin kanssa, koska itsellänikin semmoiset kerran on. Se oli tämän postauksen pointti. Voi kait niitä antureita jälkikäteenkin päivittää, näin ainakin uskoisin. Tuskin ovat edes kovin arvokkaita (luulisin, että parilla kympillä selviää).
(Jos laittaa ikkunan raosta käden sisään, niin siitä se kyllä alkaa huutamaan...)
Sulla on varmaan sitten semmonen systeemi että siinä on sarjassa liiketunnistin ja mikroaalto tutkat. Eli molempien pitää reagoida jotta hälyytys tulee
Nostetaan vanhaa topickia ylös. Itse testasin tänä aamulla. Laitoin sisätilanlämppärin vänkärin jalkotilaan, auto tolppaan kiinni ja ovet lukkoon. Lähin jo kävelemään pois kun auto alkoi huutamaan
Autossa alkuperäinen hälytin.
Jatkossa kai pitää ottaa sisätilantutka pois päältä jos muuta ratkaisua ei ole löydy..
Eipä taida paine paljon auton sisällä nousta vaikka lämpötila nousiskin, ei autot sentään mitään muovipusseja ole. Jos on tosi tarkka anturi, vois kuvitella että ainoa joka saa edes jonkinlaista painevaihtelua aikaseksi, on webasto tms. joka puhaltaa autoon tuulettimen kautta lisää ilmaa.
Joo, kyllä se ylimääräinen paine pääsee pihalle ilmankiertokanavia myöten...
Defassa on joissain (ehkä kaikissa) malleissa 8- asentoinen herkkyydensäätö mikroaaltotutkalle, itsellä 4. taso ja ei huuda lämppäristä... Mikroaaltotuktka ja liiketunnistin löytyy molemmat...
Kysymys on siis siitä kuinka herkkiä anturit on ja siitä kuinka hyvin/huonosti paine lämmityksenaikana tasaantuu auton sisätilan ja ulkonaolevan paineen välillä.
Menikö liian teoreettiseksi?
Kyllä. Ei tuo auto niin ilmatiivis ole etteikö ylimääräinen ilma sieltä pihalle pääsisi lämmön kasvaessa.
Edit: joo no tainnukkin tulla ilmi jo pariin otteeseen
Nostetaan vanhaa topickia ylös. Itse testasin tänä aamulla. Laitoin sisätilanlämppärin vänkärin jalkotilaan, auto tolppaan kiinni ja ovet lukkoon. Lähin jo kävelemään pois kun auto alkoi huutamaan
Autossa alkuperäinen hälytin.
Sama systeemi eikä hälytin huuda, testattu jo parin talven ajan. Minulla puhallin on keskikonsolin vieressä joten lämmin ilma nousee penkkien välistä ja se hälyn anturihan on keskellä kattoa eikä silti ole ongelmia. Eihän sinulla ollut auton sisällä papereita tms. joita puhallin liikutti?
defan lasinrikkotunnistin taitaa ottaa melun mukaan koska mulla ei ainakaa vaikuta laittaako taukolämmön tai sisätilanlämmittimen päälle, erikseen tai yhtä aikaa... niin ja häly on ehjä
Comment