Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varashälytin vs. sisälämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikasso
    Newbiemmer
    • Nov 2003
    • 7
    • Pori

    #16
    Paine ei nouse niin huomattavissa määrin autossa pelkän sisätilalämmittimen vaikutuksesta että hälyttimet reagoisivat!!! (ainakaan jos hälytin on hyväksyttyjen listalla)
    Kyllähän tällä ajaa!!

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #17
      No vanha aihe ylös kun eilen testasin.

      Pistin lämppärin apparin penkille, hälyt päälle. Odotin siinä muutaman minuutin ja tökkäsin pistokkeen seinään. Samalla sekunnilla rupes hälyt huutaa
      Tossa on vissiin mikroaalto tutkat. Jotka reagoivat heti.

      Aika perseestä. pitänee keksii jotain
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • Northstar
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 745
        • Järvenpää

        #18
        Mulla on viime kesänä (keväällä) E46Ci:n asennettu Cobran häly ja nyt tällä viikolla olen käytellyt sisätilan lämppäriä -> ei ole alkanut huutamaan. Tosin jo asennettaessa sanoin, että pitää tulla semmoiset tunnistimet etteivät ala huutamaan lämppäristä, kun olin lukenut aiheesta (ongelmasta).
        Elikkä Cobraan ainakin saa semmoisia tunnistimia jotka toimivat (siis eivät laukea) sisätilan lämppärin kanssa, koska itsellänikin semmoiset kerran on. Se oli tämän postauksen pointti. Voi kait niitä antureita jälkikäteenkin päivittää, näin ainakin uskoisin. Tuskin ovat edes kovin arvokkaita (luulisin, että parilla kympillä selviää).

        (Jos laittaa ikkunan raosta käden sisään, niin siitä se kyllä alkaa huutamaan...)
        sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #19
          Sulla on varmaan sitten semmonen systeemi että siinä on sarjassa liiketunnistin ja mikroaalto tutkat. Eli molempien pitää reagoida jotta hälyytys tulee
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • 5er
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 208
            • Savo

            #20
            Nostetaan vanhaa topickia ylös. Itse testasin tänä aamulla. Laitoin sisätilanlämppärin vänkärin jalkotilaan, auto tolppaan kiinni ja ovet lukkoon. Lähin jo kävelemään pois kun auto alkoi huutamaan
            Autossa alkuperäinen hälytin.
            Jatkossa kai pitää ottaa sisätilantutka pois päältä jos muuta ratkaisua ei ole löydy..
            ex E60 530iA -07 M-Sport
            ex E39 528iA -99

            Comment

            • Däni
              Newbiemmer
              • Feb 2005
              • 26

              #21
              Originally posted by XO1
              Eipä taida paine paljon auton sisällä nousta vaikka lämpötila nousiskin, ei autot sentään mitään muovipusseja ole. Jos on tosi tarkka anturi, vois kuvitella että ainoa joka saa edes jonkinlaista painevaihtelua aikaseksi, on webasto tms. joka puhaltaa autoon tuulettimen kautta lisää ilmaa.
              Joo, kyllä se ylimääräinen paine pääsee pihalle ilmankiertokanavia myöten...
              BMW

              Comment

              • Däni
                Newbiemmer
                • Feb 2005
                • 26

                #22
                Defassa on joissain (ehkä kaikissa) malleissa 8- asentoinen herkkyydensäätö mikroaaltotutkalle, itsellä 4. taso ja ei huuda lämppäristä... Mikroaaltotuktka ja liiketunnistin löytyy molemmat...
                Last edited by Däni; 18-12-2005, 20:09.
                BMW

                Comment

                • PFloyd
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 517

                  #23
                  Originally posted by Kilpuri
                  Paine siis kasvaa 117615Pa - 101000Pa = 16615Pa

                  Kysymys on siis siitä kuinka herkkiä anturit on ja siitä kuinka hyvin/huonosti paine lämmityksenaikana tasaantuu auton sisätilan ja ulkonaolevan paineen välillä.

                  Menikö liian teoreettiseksi?
                  Kyllä. Ei tuo auto niin ilmatiivis ole etteikö ylimääräinen ilma sieltä pihalle pääsisi lämmön kasvaessa.
                  Edit: joo no tainnukkin tulla ilmi jo pariin otteeseen

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by 5er
                    Nostetaan vanhaa topickia ylös. Itse testasin tänä aamulla. Laitoin sisätilanlämppärin vänkärin jalkotilaan, auto tolppaan kiinni ja ovet lukkoon. Lähin jo kävelemään pois kun auto alkoi huutamaan
                    Autossa alkuperäinen hälytin.
                    Sama systeemi eikä hälytin huuda, testattu jo parin talven ajan. Minulla puhallin on keskikonsolin vieressä joten lämmin ilma nousee penkkien välistä ja se hälyn anturihan on keskellä kattoa eikä silti ole ongelmia. Eihän sinulla ollut auton sisällä papereita tms. joita puhallin liikutti?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • mikko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1750
                      • kotona

                      #25
                      defan lasinrikkotunnistin taitaa ottaa melun mukaan koska mulla ei ainakaa vaikuta laittaako taukolämmön tai sisätilanlämmittimen päälle, erikseen tai yhtä aikaa... niin ja häly on ehjä

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎