Ei tarvetta tiedoille enään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
.
Collapse
X
-
Originally posted by Simoen View PostMorjesta.
Näin sitä sitten päästii tässä siihen vaiheeseen että auto tarviis laittamista kovalla kädellä.
Yllättäen kaikki lahoaa käsii samaa aikaa...
1. Jäähytysneste katoaa. Aluksi valui ihan pikkusen, nyt on ruvennut menemään vähän enemmän. Lämmöt ei nouse, jäähyneste on kirkasta, öljyssä ei ole merkkejä vedestä... Mutta on alkanu tyhjäkäynnillä tupruttamaan savua. Ei mitään sakeaa tms. mutta silmin huomattavaa. En tiedä onko osansa näillä kylmillä keleillä. Vettä kulutti alkuun paisarista mitattuna sen pari cm / kk. Nykyää se pari cm menee tossa viikon sisään. Auto ei ole keittänyt. Kerran se kyllä valitti aamulla kesän alkuun jäähytysnesteen määrästä, jolloin välittömästi tein lisäyksen. Silloin huomattiin myös pieni vuoto, joka silloin ei vaikuttanut siltä, että sitä olisi kannattanut selvittää. Ehdotuksia?
2. Vanoksen suunnalta kuuluu pikkusen ääntä. Ominaisuudeksihan sitä täällä puhutaan, mutta minusta ääni on pikkusen noussu tässä kesän kuluessa. Öljyt vaihettu 5tkm sitten, mobil 1 sisässä, kallistakin oli... Samalla vaihdettu öljynsuodatin ja ilmansuodatin. Tulpatkin vaihdettiin samassa rytäkässä. Meno kuulostaa dieseliltä, pitäsköhän vanosyksikkö vaihtaa?
3. Kaasua painaessa huomasin tuossa, että tärinä aiheutti jotain pientä räminää auton alla, putki irti jostain kiinnikkeestä? Olisiko mahdollisesti jotain yhteyttä tuohon savuamisee?
4. Kytkintä painaessa kuulostaa siltä kuin jousta painaisi kasaan. Aivan kuin kuuluisi auton alta? Keväällä oli vaihdettu uusi kytkinsetti edellisen omistajan toimesta tuohon ja kesän alussa laatikkorempan yhteydessä huoltomies vilkaisi ja sanoi tuorehkon oloiseksi.
Taitaa olla lahoamas koko autoNo nää ku sais tuosta korjattua ni pääsis taas ajelee rennommin. Kiitän vastauksista etukäteen
Helvetin vaikeaa oli paikallistaa vuotokohtaa, kun missään ei mitään näkynyt, mutta loppujen lopuksi vuoto löytyi muovisesta termarikotelosta, jonka edellinen omistaja oli näköjään toisen alapultin kohdalta kirinyt halki. Kannattaa sormeilla sitä koteloa tarkemmin sieltä hihnojen puolelta jos vaikka samaa ongelmaa olisi liikenteessä:think
Edit: Onkos tuossa vm.94 motissa edes muovinen tuo kotelo vai alumiininen....? No kuitekinMystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
-
-
Originally posted by Soiled View PostHelvetin vaikeaa oli paikallistaa vuotokohtaa, kun missään ei mitään näkynyt, mutta loppujen lopuksi vuoto löytyi muovisesta termarikotelosta, jonka edellinen omistaja oli näköjään toisen alapultin kohdalta kirinyt halki. Kannattaa sormeilla sitä koteloa tarkemmin sieltä hihnojen puolelta jos vaikka samaa ongelmaa olisi liikenteessä:think
Edit: Onkos tuossa vm.94 motissa edes muovinen tuo kotelo vai alumiininen....? No kuitekinTosin itte huomasin ku hihna vinku ja nestettä tuli oikein urakalla
Btw.vm.94.sta löytyy juurikin se muovi/pakeliitti p*ska, joka on tod.herkkä varsinkin vanhemmiten.Last edited by JuhaX; 11-08-2008, 14:10.Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
Käyttikset:
-Opel astra G vm.2004
Ex-kulkineet:
Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987
Comment
-
-
Ykkösongelmaan ohjeita...
Alota ilmauksella foorumilta löytyvien ohjeiden mukaan.
Sitten pakokaasunmittausta syylärinkorkista, maksaa pajalla n.10euroa. Kannentiiviste tai kansi voi vuotaa. savutus viittaisi siihen. Jos siis 100km moottoritieajon jälkeenkin hyörystää tyhjäkäynnillä.
Viskokytkin kannattaa kanssa tarkistaa(ei saa pysähtyä kevyesti, kun kone lämmin)
Myös syylarin paisuntasäiliössä voi olla hiushalkeamia jotka aiheuttaa nestekatoa.
ja tarkista että painekorkissa lukee 140 tai 200psi, muuten on viallista sarjaa.
Comment
-
-
Originally posted by Simoen View Post
2. Vanoksen suunnalta kuuluu pikkusen ääntä. Ominaisuudeksihan sitä täällä puhutaan, mutta minusta ääni on pikkusen noussu tässä kesän kuluessa. Öljyt vaihettu 5tkm sitten, mobil 1 sisässä, kallistakin oli... Samalla vaihdettu öljynsuodatin ja ilmansuodatin. Tulpatkin vaihdettiin samassa rytäkässä. Meno kuulostaa dieseliltä, pitäsköhän vanosyksikkö vaihtaa?
3. Kaasua painaessa huomasin tuossa, että tärinä aiheutti jotain pientä räminää auton alla, putki irti jostain kiinnikkeestä? Olisiko mahdollisesti jotain yhteyttä tuohon savuamisee?
2. Ite laitan aina Castrolin Magnatec 5W-40 öljyä noihin, toimii parhaiten. Forte-käsittelykään ei ole pahasta.
3. Mulla myös rämisi ja pakoputken päällä olevat lämpöpellit tms. olivat monesta kohtaa murtuneet kiinnikkeistä. Kunnolla kii ja loppuu ne resonoinnit.
Comment
-
-
Morjes. Painekorkissa luki joko 200, 260 tai 280, keskellä oli joku saatanan tatti siinä. Oiskoha se tuo 200 sitten.
Märkää havaitsin imusarjan alta, tarkemmin huohutusletkun alta. Mikähä sinne mahtais työntää? Se muoviläpyskä joka on isojen ylävesiletkujen välissä, siitä puuttui vasemmasta ylikulmasta mutteri. Pitääpä ettiä siihen jotain...
Pitää käyä kaverin luona ne raudat kattomas montus... Helvetti ku tuolla sataa...BMW 325 E36 '94 Coupe
Comment
-
-
Mullaki pirssi hävitti pikkuhiljaa nesteitä.
Syyksi lopulta paljastui syylärinkyljessä oleva paisuntasäiliö joka oli haljennut.
Tosin sen hoksasin vasta kun vuoto oli jo ihan huomattava eli jätti lätäkköä alle. Paisari oli halki syylärin puoleiselta kantiltaan joten se oli aika hankala huomata ennen ku vuoto/halkeama kasvoi.
Periaatteessa voi vuotaa myös pelkistä paisarin tiivisteistä (o-renkaat) jos on päässeet hapristumaan.
Kannattaa tsekata. Tosin nämä ei tue tuota savutusta...330d E91 2010
1600-2 e114 1967
Comment
-
-
Originally posted by Simoen View PostMorjesta.
2. Vanoksen suunnalta kuuluu pikkusen ääntä. Ominaisuudeksihan sitä täällä puhutaan, mutta minusta ääni on pikkusen noussu tässä kesän kuluessa. Öljyt vaihettu 5tkm sitten, mobil 1 sisässä, kallistakin oli... Samalla vaihdettu öljynsuodatin ja ilmansuodatin. Tulpatkin vaihdettiin samassa rytäkässä. Meno kuulostaa dieseliltä, pitäsköhän vanosyksikkö vaihtaa?...
Comment
-
Comment