Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA puutuu @3000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #31
    Originally posted by teropa View Post
    OT: oottehan kaikki huomanneet, ettei RealOemin kuvia enää voi hotlinkittää.

    Tero
    OT OT OT: Miksi ei? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=145511
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #32
      Originally posted by teropa View Post
      OT: oottehan kaikki huomanneet, ettei RealOemin kuvia enää voi hotlinkittää.
      Tuo muuten on kumma juttu sillä IE:llä ne näkyy, Firefoxilla ei. IE Tab lisäosa tosin tarjoaa ratkaisun tähän ongelmaan, siis laittaa vaan sen asetuksista RealOEM:n domainin aukeamaan aina IE:ssä Firefoxin sisällä. Pitäisi kai muuttaa jotain Firefoxin suojausasetusta jotta nuo toimisi suoraa siinäkin.
      E39 528iA

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #33
        Mulla juurikin Firefox 3.xx ja toimii.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #34
          Originally posted by Dunky View Post
          OT jatkuu: nuo suorat kuvalinkit ei toimi edes IE:llä, mutta nuo linkit, joissa on joku kokonaisuus auki niin näyttää toimivan.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #35
            Originally posted by mak View Post
            En ole vielä läppien liikettä tarkistanut, mutta poistan ne heti kun sopivaa aikaa löytyy.ASAP tietenkin.


            Tuossa 300-sarjan osalta muutama kuva imusarjan putsauksesta ja läppähommista, josko näistä olisi sitten purkuvaiheessa jotain iloa.

            Comment

            • mak
              Bimmer Rookie
              • Aug 2008
              • 30
              • Tampere

              #36
              Kiitos kuvista, niistä kyllä on hyötyä kun alkaa omaa purkamaan. Alkuviikosta poistan ne läpät ja käytän turbon irti ja auki. Toivottavasti vika löytyy jostain muualta kuin turbosta...

              Onko kellään ollut vnt-säädön solenoidiventtiilin kanssa mitään jumittamisongelmia? Sehän on varmaankin pulssisuhdeohjattu..?
              Mietin vaan, että jos se takertelee (toimii vain on/off-tyyliin), niin sekinhän voisi tuon vian aiheuttaa...

              Comment

              • mak
                Bimmer Rookie
                • Aug 2008
                • 30
                • Tampere

                #37
                Nyt on imusarjan läpät poistettu, tunnin homma parkkipaikalla. Samalla poistin EGR:n käytöstä.

                Puhdistin ilmamassamittarin CRC:n puhdistusaineella. Puutuminen hävisi kokonaan, nyt vetää tasaisemmin koko alueen läpi. Tehoja jää kuitenkin puuttumaan yläkierroksilta.(>3000 rpm)Alakierroksilla vetoa kuitenkin on.

                Selvä vaikutus oli tuolla ilmamassamittari puhdistamisella, joten se voisi olla syypää tähän tehottomuuteenkin..?

                Mihin hintaan olette niitä Boschin antureita saaneet ja mistä kannattaa hommata?

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #38
                  mak,

                  Kerropas paljonko sulla on livedatassa siirtopaineet idlellä ja täyskaasurasituksessa? (pre-supply pressure)

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • mak
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2008
                    • 30
                    • Tampere

                    #39
                    Jos en aivan väärin muista niin 6 barin luokkaa ne oli. Lähinnä tarkistin, että siirtopaine pysyi kokoajan vakiona, eikä railpaine päässyt missään vaiheessa laskemaan täydellä kuormalla.

                    Voiko ilmamassamittarin kunnon mitata/testata jotenkin luotettavasti?

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #40
                      6 baria ??

                      On aikamoiset... Itse vaihdoin uuden siirtopumpun just autoon, ja sillä tuloksena on 4 baria idlellä ja 3.5 ihan täysrasituksessa.

                      Ootko ihan varma tuosta lukemasta? Luitko myös vikadatan esim INPA:lla tai jollain muulla pätevällä, että näkis onko siellä hälyjä alhaisista paineista? Tuo 3000rpm puutuminen on kyllä niin tiedetty oire siirto ja sitäkautta railipaineen puutoksesta, että siksi se sopisi hyvin tähänkin. Mutta jos 6 baria, niin... morjens .

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • mak
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2008
                        • 30
                        • Tampere

                        #41
                        Taisin muistaa väärin...oisko ollut sitten 4 barin luokkaa, mutta joka tapauksessa siirtopaine pysyi samassa myös tuossa puutumiskohdassa, eli pumppu on sen perusteella kunnossa.
                        Last edited by mak; 26-08-2008, 12:05.

                        Comment

                        • mak
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2008
                          • 30
                          • Tampere

                          #42
                          vika löytyi, taas kulkee!
                          Ilmamassamittari antoi liian alhaisia lukemia. Nyt uusi paikallaan ja kyllä lähtee!

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9139
                            • Oulu

                            #43
                            Pääasia, että sait kuntoon!

                            Minua kuitenkin kovasti ihmetyttää, kun jo ensimmäisessä viestissä ilmoitit, että MAF:n liittimen irrotuksella ei ollut vaikutusta. Ellei tässä välillä sitten tapahtunut jotain muutakin.

                            Live-dataa ihmetellessä on joskus juuri tämä tulkintavaikeus, kumpi on syy ja kumpi seuraus (ahtopaine vs. ilmamassa-arvo).
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • 10+
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2084
                              • Nivala

                              #44
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Pääasia, että sait kuntoon!

                              Minua kuitenkin kovasti ihmetyttää, kun jo ensimmäisessä viestissä ilmoitit, että MAF:n liittimen irrotuksella ei ollut vaikutusta. Ellei tässä välillä sitten tapahtunut jotain muutakin.

                              Live-dataa ihmetellessä on joskus juuri tämä tulkintavaikeus, kumpi on syy ja kumpi seuraus (ahtopaine vs. ilmamassa-arvo).
                              Minä oon huomannut sen että jos maffi on paska ja testaan sen juuri noin että otan liittimen irti, niin auto alkaa kulkemaan MUTTA se ei kulje siltikään niin hyvin kuin sitten, kun uuden maffin laittaa paikalleen.
                              E39 M5 -00

                              Ex E60 530Da M-Sport -04
                              Ex E39 M5 -00
                              Ex E39 M5 -00 Individual
                              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                              Ex E36 3.0 M3 -93
                              Ex E36 2.5 Cabrio -94
                              Ex E36 3.2 M3 -97
                              Ex E36 2.5 Coupe -93

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9139
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by 10+ View Post
                                Minä oon huomannut sen että jos maffi on paska ja testaan sen juuri noin että otan liittimen irti, niin auto alkaa kulkemaan MUTTA se ei kulje siltikään niin hyvin kuin sitten, kun uuden maffin laittaa paikalleen.
                                Näinhän se menee. Täysin toimiva MAF antaa n. 10-15% korkeampia arvoja, kuin DDE:n laskennallinen (menee tuolle liitin irrotettuna). MAF kuolee yleensä hitaasti arvoja pudottaen. Niinpä omistajan havaitessa jotain ongelmaa arvot ovat yleensä pudonneet jo niin paljon, että liittimen irrotus parantaa menohaluja (laskennallinen arvo on korkeampi, kuin anturin antama).
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎