Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä tyhjentää akun?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    Mikä tyhjentää akun?

    Joo sama homma jatkuu taas, eipä ole puoleen vuoteen ollut tätä vikaa mutta jäipä kauppareissu bemarilla tekemättä. Eli auto on signaturessa oleva ja ei siis starttaa. Ollut nyt melkein viikon ajamatta ja välillä oli radio/ajotietokone päällä. Akkua tossa mittailin ja antoi 10,5V/2,5A lukemat.

    Sulakkeet eivät antaneet mitään ylimääräisiä lukemia. Kun akkua yrittää ladata niin laturin viisari pomppii nollasta kutoseen. Mistä kannattaisia vikaa lähteä etsimään?

    E: Akku on kertaalleen jo vaihdettu ja viimeksi saatiin siis apuvirralla käyntiin.
    Last edited by Night-Wind; 29-08-2008, 20:42. Reason: .
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #2
    Joo tuo laturin viisarin edestakaisin hyppiminen johtui siis täysin tyhjästä akusta, teki sitä vähän aikaa ja nyt jätin yön yli lataantumaan. Itsellä ei tule kyllä mitään laitetta tai asiaa mieleen mikä voisi vuotaa. Hansikaslokerossa ei pala polttimo, eikä missään muuallakaan autossa. Ainoa mikä on käynyt mielessä on tuo radio ja sen herätevirta, mutta aika kaukaa tuntuu sekin olevan haettu. Jos siis jollakulla on jotain ajatuksia mikä syö akun tyhjäksi neljässä viidessä päivässä niin tännepäin ajatuksia vaan. Huolettomiahan olisi kilometrit jos auto olisi jatkuvassa päivittäisessä ajossa niin auto kerkeisi aina normaalisti ladata akkua noilla kauppareissuilla. Pitää varmaan jatkossa nypätä akusta aina kaapelit irti jos auto on enemmän kuin päivän ajamatta.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • Juice
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 820

      #3
      .........................................
      Last edited by Juice; 17-03-2012, 16:11.

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        #4
        Autolla ajettu 299500km. En tiedä missä kunnossa itse auton laturi on. Lähinnä tuo juuri kiinnostaa, eli mikä vie virtaa kun auto on sammuksissa. Kauheastihan se sitä ei voi viedä koska esimerkiksi parin päivän seisonnan jälkeen auto aivan varmasti vielä starttaa, mutta esimerkiksi neljän päivän päästä ei.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • Eepo
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 5388
          • Tampere

          #5
          otas akun navat irti ennen kuin rupeet lataamaan, jos se viisari vetää vieläki rallia niin akku on paskana, ei olisi eka kerta et akku menee uutuuttaan paskaksi!
          -Harley Davidson Sportster - 89-
          -Harley Davidson softail -89-
          -Suzuki PV50 -86-

          Comment

          • janne1974
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 405
            • Kuopio

            #6
            Sulake rasialta virtamittauksella selviää mikä kuluttaa. Tee sellaiset piuhan pätkät jossa toinen käy sulakkeen nastaan ja toinen sulakerasian päähän. Mittaat sitten yleismittarilla virran määrää piuhojen välistä.

            -Janne-
            -Janne-

            F10 535iX sedan -11
            ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
            ex. E39 528i touring -99
            ex. E36 325ia coupe -93

            Comment

            • T.K.
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 112
              • Kajaani

              #7
              Helpompi kun ottaa akun kengän irti ja laittaa yleismittarin siihen väliin mittaamaan virtaa. Sitten käyttää sulakkeita irti ja kun virta häviää sieltä suunnasta vikaa etsimään. Sallittu putku virta on akusta ja olosuhteista riippuen noin 0,02A Varoituksena et kun yleismittari on tuossa välissä niin ei sitten virtoja päälle tai autoa käyntiin. Koska mittarit ei yleensä kestä kun jotain 10-20A...
              e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

              Comment

              • Night-Wind
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1534
                • 02

                #8
                Originally posted by Night-Wind View Post
                Joo tuo laturin viisarin edestakaisin hyppiminen johtui siis täysin tyhjästä akusta, teki sitä vähän aikaa ja nyt jätin yön yli lataantumaan.
                Originally posted by Night-Wind View Post
                Sulakkeet eivät antaneet mitään ylimääräisiä lukemia.
                Noin itseä lainaten.
                ex: BMW E38 735iA -97
                ex: MB W211 E200CDI -03
                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                ex: BMW E39 528iA -96
                ex: MB W126 300SE -89
                ex: BMW E34 525iAT -95
                ex: BMW E36 316iA -91

                Comment

                • Meisseli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1003
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Night-Wind View Post
                  Sulakkeet eivät antaneet mitään ylimääräisiä lukemia.
                  Mua hämää nyt tää lause, miten on testattu ettei sulakkeet anna ylimääräisiä "lukemia"? Mitattu akusta otettua kokonaisvirtaa ja irrotettu yksitellen kaikki sulakkeet? Vai mitattu erikseen jokaisen sulakkeen kohdalta piirin kuluttamaa virtaa?

                  Ja minkälaisella virralla se nyt sitä akkua purkaa, kaikkien sulakkeiden ollessa kiinni? Luulisi olevan ensimmäinen mitattava asia, mutta en näe tulosta ainakaan tänne kerrotun.
                  Eioo penaria alla enää.. :(

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    #10
                    Suoraan sulakkeilta siis mitattiin yksitellen, sekin tehty jo kahteen kertaan.
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • Meisseli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1003
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by Night-Wind View Post
                      Suoraan sulakkeilta siis mitattiin yksitellen, sekin tehty jo kahteen kertaan.
                      Paljonko virrankulutus on suoraan akusta mitattuna? Ei kai nyt sentään aloitusviestissä mainittu 2,5 ampeeria, sehän tyhjentäisi akun jo about vuorokaudessa.
                      Eioo penaria alla enää.. :(

                      Comment

                      • janne1974
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 405
                        • Kuopio

                        #12
                        Millaisia lukemia sieltä siis sait?

                        -Janne-
                        -Janne-

                        F10 535iX sedan -11
                        ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                        ex. E39 528i touring -99
                        ex. E36 325ia coupe -93

                        Comment

                        • -Tepe-
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 149
                          • Liperi

                          #13
                          Akulta purkuvirran mittaukseen käytännön vinkki:
                          Kytketään ampeerimittari ensin akkukaapelin "rinnalle" (rinnankytkentä) ja vasta sen jälkeen irroitetaan kenkä navasta.
                          Tuolloin virtapiiri ei katkea ja on parempi todenäköisyys saada luotettava tulos.
                          Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
                          Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

                          Comment

                          • Night-Wind
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1534
                            • 02

                            #14
                            Mitäs perkelettä, nyt rupeaa sekoamaan entistä enemmän auto. Joo elikkäs tossa olin lähdössä ajelemaan ja kappas, ei starttaakaan, mittarin valot vaan vilkkuu. Pari sekkaa venasin ja uusi yritys, starttasi mutta aika unisesti. Sen jälkeen auto oli sammuksissa muutaman tunnin ja sama juttu. Viittaa aikalailla starttiin, eikö? Siellä vetää joku maihin tai jotain, entinen omistaja puhuikin että startti olisi vaihdettu..
                            ex: BMW E38 735iA -97
                            ex: MB W211 E200CDI -03
                            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                            ex: BMW E39 528iA -96
                            ex: MB W126 300SE -89
                            ex: BMW E34 525iAT -95
                            ex: BMW E36 316iA -91

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4338
                              • Turku

                              #15
                              Vaikuttaisi lähinnä tyhjältä akulta.

                              Joko sä olet testannut laturin?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎