Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä tyhjentää akun?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #46
    Ei pienentynyt yhtään vuotovirta vaikka nuo irroittikin.

    Takapenkin alta tuli nypittyä myös kaikki sulakkeet silloin kun niitä nypein ja nyt löytyi puolen tusinaa sulakkeita takakontista, jossain modulissa oli kiinni mutta ei auttanut niiden irroittaminenkaan.

    Takaluukun johtosarja tuli myös poikkivedettyä, ajattelin että olisi sen takaa vika löytynyt mutta ei. Ajoitus vaan olisi sopinut kun sen vuositakaperin korjasin, mutta olisihan se noista sulakkeistakin jo selvinnyt, kiva tehdä itselleen ylimääräistä hommaa mutta minkäs teet kun syypää on pakko löytää. Mein ukko ajatteli että virtalukko rohmuaisi tuon hukkaverran, pakko sanoa että se on kyllä toisinaan käyttäytynyt hieman oudosti, tosin johdot siellä näytti suhtkoht oikein olevan.

    Ylimääräisen kalkattamisen syypää sentään saatiin paikannettua, eli laturin remmi on menossa.

    Banaanin saa jokainen joka antaa uusia vihjeitä ja kiitoksia kaikille jotka on jo nyt jaksanut vastailla!
    Last edited by Night-Wind; 09-09-2008, 20:47. Reason: Lisäys tekstiin
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • Yltti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2792
      • Kuopio suamen texas

      #47
      Laturin päästä mitattu että ei pura sieltä minnekkään eli on ehjä diodisilta. Maattopisteet tarkastettu? Ei ole jälkiasennettua hälytintä/ajonestoa? Jos kaikki tehty niin sit virtalukon pohjan kimppuun...
      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
      F10 525d Xdrive comfort sitte
      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
      www.rotator.fi

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        #48
        Ei ole hälytintä tai ajonestoa. Miten käytännössä saisi tietää että syypää on virtalukko? Sinne menee ainakin ziljoona johtoa.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          #49
          Jaa takapenkin alta löytyi vielä kaksi sulaketta mutta eipä lähtenyt vuotovirta niitä irroittamalla. Rupeaa olemaan siinä vaiheessa, että meikäläinen nostaa kädet pystyyn!

          Pieni yhteenveto missä vika ei ole.

          -Sulakkeiden takana olevissa laitteissa
          -Startti
          -Laturi
          -Akku

          btw, äsken näytti vuotovirta peräti 3,19A!
          Last edited by Night-Wind; 10-09-2008, 11:55. Reason: Lisäys tekstiin
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • Kele
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 100
            • Espoo

            #50
            Onko siinä muuten vetokoukkua? Joskus pistoke voi hapettua pahasti ja purkaa sieltä.
            e90 318i 4d -06
            e36 320 4d -91 Diamantschwarz
            Ex. 2x e30 316

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #51
              Originally posted by Kele View Post
              Onko siinä muuten vetokoukkua? Joskus pistoke voi hapettua pahasti ja purkaa sieltä.
              Vetokoukkua ei enää ole. Pääsulakehan ei tälläistä voi aiheuttaa? Edelleen odotan vastausta että miten saa tuon virtalukon tsekattua kun siellä ei näytä olevan mitään liitintä tai vastaavaa.
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • Kele
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 100
                • Espoo

                #52


                Kolme liitintä näyttäis olevan
                e90 318i 4d -06
                e36 320 4d -91 Diamantschwarz
                Ex. 2x e30 316

                Comment

                • Pekuz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 687
                  • Pirkanmaa

                  #53
                  Onko autossa jenkkavehkeitä? Joskus tavannut soittimia joissa heräte jää päälle ja lisävahvistimet on koko ajan päällä. Tyhjentää akun kohtuu nopeeta vaikka ei mitään ääntä tulekkaan....
                  Ja jos soitin on jälkeenpäin laitettu voi olla omat johdot myös vedetty ja sulaketta ei näy.
                  ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    #54
                    Soitin on itseasiassa juuri vaihdettu. Vika ei ole myöskään virtalukossa. Äsken heitin piruuttani akun laturin nokkaan ja jäi kivasti viirun yli 3A latausteho. Viisari teki sellaista pientä hyppelyä kolmosen ja melkein kolmen ja puolen välillä. Huomasin myös että akun sisältä alkoi heti kuulumaan sellaista poreilevaa ääntä. Taidan kokeilla vielä vanhalla akulla ja jos toimii yhtään paremmin niin ostan uuden akun. Tuo purkuvirta on siis luultavasti se mitä akku itseään purkaa, tai sitten on muuten vaan oikosulussa tai jotain eikä ota virtaa enää vastaan.
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • J-PS
                      Newbiemmer
                      • Aug 2008
                      • 17
                      • Pori

                      #55
                      Originally posted by Night-Wind View Post
                      Huomasin myös että akun sisältä alkoi heti kuulumaan sellaista poreilevaa ääntä.
                      Poreileva ääni kuuluukin kuulua, koska silloin akku latautuu.
                      Onko korkit olleet auki ladattaessa ja vesi tarkasteuu joka kennosta?
                      Vedetön akku saatta tehdä mitä vain.
                      Ei se satu!

                      Comment

                      • Ara
                        Newbiemmer
                        • Sep 2008
                        • 7
                        • Kuopio

                        #56
                        Tässä tappelin tänään samantyyppisen ongelman kanssa.
                        Teeppä seuraava:
                        Auto käyntiin, sitten virrat pois päältä ja sitten käännät avaimen asentoon kunnes valot sammuvat kojelaudasta. Nyt mittaat vuotovirran. Sen jälkeen otat käännät kaikki virrat nollaan ja otat avaimen pois. Virran kulutuksen pitäisi nyt vähentyä merkittävästi. Jos se ei tee tätä on mahdollista, että vika on tässä mekanismissa jonka pitäisi asettaa auto "lepotilaan" kun virrat on kytketty poies.
                        ps. Ota huomioon, että mekanismissa on 5-20sec aikakytkin.

                        Comment

                        • Night-Wind
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1534
                          • 02

                          #57
                          Vika siis tosiaankin oli akussa.
                          ex: BMW E38 735iA -97
                          ex: MB W211 E200CDI -03
                          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                          ex: BMW E39 528iA -96
                          ex: MB W126 300SE -89
                          ex: BMW E34 525iAT -95
                          ex: BMW E36 316iA -91

                          Comment

                          • ruikki
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 585

                            #58

                            voiha sitä pikkuvian takia nähä enemmänki vaivaa
                            !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎