Aikaisempia hajanaisia kommentteja lukiessa on syntynyt käsitys, että tätä "surullisen kuuluisaa" dieseleiden automaattilaatikkoa ei pystyisi merkittävästi vahvistamaan. Paljon laatikon modauksia tekevällä Siekkiselläkään ei taida löytyä tähän malliin mitään mullistavaa tarjolla.
Sattumalta törmäsin netin syövereissä jenkkiläiseen IPT firmaan, joka ilmoittaa pystyvänsä merkittävästi parantamaan GM:n askin vääntökestävyyttä. Taustana tässä on se, että samaa GM:n askia on käytetty BMW:n jenkkiversioissa myös bensakoneisten jatkona.
Sen verran mielenkiintoista tavaraa sivuilta löytyi, joten laitoin pojille hieman postia. Ohessa muutama lainaus saamistani vastauksista.
"After we modify the transmission/torque converter holding power is improved by about 40%. The transmission/torque converter is completely docile for everyday street driving. The shifts will be noticeably firmer, but in no way harsh.
We normally use the customers existing transmission/torque converter as a core for the build, but we can locate a core locally and build it and ship it to you.
We have rebuild kits for the 5L40E transmissions. Depending upon how much power is being made,someone may need the in-house build. The rebuild kit is not the same as when we build the transmission in-house.
Shipping of a transmission to Finland would be about $650USD"
Hinta hommalle on aika suolainen, mutta ymmärrettävissä, jos myyntipuheet pitävät paikkansa. Jos oman laatikkonsa lähettäisi jenkkeihin ja ostaisi modifikaation, miten tulli suhtautuu asiaan? Eihän "korjaustyöstä" tarvi maksaa tullia ja ALV:a. Tämä seikka vaikuttaa kuitenkin merkittävästi laskun loppusummaan. Hieman myös mietityttää modatun laatikon toiminta arkiajossa ("noticeably firmer, but in no way harsh") :think.
Juu, en ole ainakaan vielä omaa laatikkoani lähettämässä rapakon yli. Toin kuitenkin tämän pajan tiedoksi, jos joku vaikka innostuisi asiasta.
Sattumalta törmäsin netin syövereissä jenkkiläiseen IPT firmaan, joka ilmoittaa pystyvänsä merkittävästi parantamaan GM:n askin vääntökestävyyttä. Taustana tässä on se, että samaa GM:n askia on käytetty BMW:n jenkkiversioissa myös bensakoneisten jatkona.
Sen verran mielenkiintoista tavaraa sivuilta löytyi, joten laitoin pojille hieman postia. Ohessa muutama lainaus saamistani vastauksista.
"After we modify the transmission/torque converter holding power is improved by about 40%. The transmission/torque converter is completely docile for everyday street driving. The shifts will be noticeably firmer, but in no way harsh.
We normally use the customers existing transmission/torque converter as a core for the build, but we can locate a core locally and build it and ship it to you.
We have rebuild kits for the 5L40E transmissions. Depending upon how much power is being made,someone may need the in-house build. The rebuild kit is not the same as when we build the transmission in-house.
Shipping of a transmission to Finland would be about $650USD"
Hinta hommalle on aika suolainen, mutta ymmärrettävissä, jos myyntipuheet pitävät paikkansa. Jos oman laatikkonsa lähettäisi jenkkeihin ja ostaisi modifikaation, miten tulli suhtautuu asiaan? Eihän "korjaustyöstä" tarvi maksaa tullia ja ALV:a. Tämä seikka vaikuttaa kuitenkin merkittävästi laskun loppusummaan. Hieman myös mietityttää modatun laatikon toiminta arkiajossa ("noticeably firmer, but in no way harsh") :think.
Juu, en ole ainakaan vielä omaa laatikkoani lähettämässä rapakon yli. Toin kuitenkin tämän pajan tiedoksi, jos joku vaikka innostuisi asiasta.
Comment