Announcement

Collapse
No announcement yet.

GM 5L40E laatikon vahvistaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    GM 5L40E laatikon vahvistaminen

    Aikaisempia hajanaisia kommentteja lukiessa on syntynyt käsitys, että tätä "surullisen kuuluisaa" dieseleiden automaattilaatikkoa ei pystyisi merkittävästi vahvistamaan. Paljon laatikon modauksia tekevällä Siekkiselläkään ei taida löytyä tähän malliin mitään mullistavaa tarjolla.

    Sattumalta törmäsin netin syövereissä jenkkiläiseen IPT firmaan, joka ilmoittaa pystyvänsä merkittävästi parantamaan GM:n askin vääntökestävyyttä. Taustana tässä on se, että samaa GM:n askia on käytetty BMW:n jenkkiversioissa myös bensakoneisten jatkona.

    Sen verran mielenkiintoista tavaraa sivuilta löytyi, joten laitoin pojille hieman postia. Ohessa muutama lainaus saamistani vastauksista.

    "After we modify the transmission/torque converter holding power is improved by about 40%. The transmission/torque converter is completely docile for everyday street driving. The shifts will be noticeably firmer, but in no way harsh.

    We normally use the customers existing transmission/torque converter as a core for the build, but we can locate a core locally and build it and ship it to you.

    We have rebuild kits for the 5L40E transmissions. Depending upon how much power is being made,someone may need the in-house build. The rebuild kit is not the same as when we build the transmission in-house.

    Shipping of a transmission to Finland would be about $650USD"

    Hinta hommalle on aika suolainen, mutta ymmärrettävissä, jos myyntipuheet pitävät paikkansa. Jos oman laatikkonsa lähettäisi jenkkeihin ja ostaisi modifikaation, miten tulli suhtautuu asiaan? Eihän "korjaustyöstä" tarvi maksaa tullia ja ALV:a. Tämä seikka vaikuttaa kuitenkin merkittävästi laskun loppusummaan. Hieman myös mietityttää modatun laatikon toiminta arkiajossa ("noticeably firmer, but in no way harsh") :think.

    Juu, en ole ainakaan vielä omaa laatikkoani lähettämässä rapakon yli. Toin kuitenkin tämän pajan tiedoksi, jos joku vaikka innostuisi asiasta.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #2
    Sorry OT: Voisin kuvitella, että helpompi ja halvempi ratkaisu on laittaa moottorin jatkoksi ZF:n laatikko kuten Alpina on loota-asian ratkaisut..? Ei sillä etteikö ole vaihtoehto tämä jenkki-firmakin, mutta jotenkin tuntuu, että menee aikaa ja rahaa hukkaan kun tuonne on tuota matkaa aikasta paljon.:think

    Hienoa selvitystyötä kuitenkin!!
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • tumppi$
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 457
      • Päijät-Häme

      #3
      ...............................
      Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 21:48.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Stone View Post
        Sorry OT: Voisin kuvitella, että helpompi ja halvempi ratkaisu on laittaa moottorin jatkoksi ZF:n laatikko kuten Alpina on loota-asian ratkaisut..? Ei sillä etteikö ole vaihtoehto tämä jenkki-firmakin, mutta jotenkin tuntuu, että menee aikaa ja rahaa hukkaan kun tuonne on tuota matkaa aikasta paljon.:think
        Toki tämä kortti on aiemmin käynyt mielessä. D10:iin tuota ZF:n lootaa on todennäköisesti modifioitu. Eli ongelma 1: Mistä hommaat tuon laatikon muuten kuin tehdasuutena ($$$). Ongelma 2: Tuolle laatikolle tarvitaan lisäksi oma ohjausboksi (EGS) ($$$) ja herran haltuun jää, miten se toimii yhteen esim. DDE:n kanssa.

        Originally posted by tumppi$ View Post
        Valaisivatkos muuten yhtään, miten vahvistaminen toteutetaan noin teknisesti ottaen??
        Siinä sivuillahan on aika tarkasti kerrottu, mitä palikoita vaihdetaan tai lämpö-/kylmäkäsitellään. Tarkemmat tiedot taitavat olla sitten liikesalaisuuden varjossa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #5
          e38 730d:t on myös zf:n lootalla, sellasesta vois löytää purkuosia ALPINAA helpommin.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Toki tämä kortti on aiemmin käynyt mielessä. D10:iin tuota ZF:n lootaa on todennäköisesti modifioitu. Eli ongelma 1: Mistä hommaat tuon laatikon muuten kuin tehdasuutena ($$$). Ongelma 2: Tuolle laatikolle tarvitaan lisäksi oma ohjausboksi (EGS) ($$$) ja herran haltuun jää, miten se toimii yhteen esim. DDE:n kanssa.
            Ilmeisesti D10:ssä käytössä sama laatikko mitä x40:ssä, mutta vahvistettuna. Vakiona tuo laatikko kestää 440nm väännön ja lukemat ylittyy D10:ssä.. ZF:ään on varmasti helpompi löytää pulju joka sen vahvistaisi, mutta jos kaikki ohjaukset ym. menee uusiksi niin aika hankalaksi menee ja ennen kaikkea kalliiksi.

            Mites sitten 740D, onkohan millä laatikolla? No jos ZF löytyy tuostakin niin uusiksi taitaa mennä EGS siinäkin tapauksessa..
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • JD
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1194
              • Espoo

              #7
              Onko joku korjauttanut luistavan 90-luvun dieselin laatikon (525tds) eli onko tietoa paljonko maksaa irrallisen laatikon korjaus? Siis ilman laatikon irrotus & asennustyötä.
              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Originally posted by Stone View Post
                Mites sitten 740D, onkohan millä laatikolla? No jos ZF löytyy tuostakin niin uusiksi taitaa mennä EGS siinäkin tapauksessa..
                Juu, kyllä laatikko ja EGS on "naitettava" aina auton muun tietokonaistuksen kanssa! Ja mä en tästä mitään hyödy.
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Ja mä en tästä mitään hyödy.
                  Tulepas käymään, niin minä nappaan sinulta ne hiertävät peräpukamat.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Tulepas käymään, niin minä nappaan sinulta ne hiertävät peräpukamat.
                    Ei ne mua hierrä, vaan joidenkin suhtautuminen kirjoittamiini viesteihin. Yrittää auttaa jotakin ja saa vain vittuilua takaisin ja nyt en tarkoita sinua.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1375
                      • Oulainen

                      #11
                      Originally posted by JD View Post
                      Onko joku korjauttanut luistavan 90-luvun dieselin laatikon (525tds) eli onko tietoa paljonko maksaa irrallisen laatikon korjaus? Siis ilman laatikon irrotus & asennustyötä.
                      kaveri käytti siekkisellä (http://www.konehuolto.vze.com/) ja oisko maksanu n.600€ korjaus ja vahvistus. siis pelkkä laatikon korjaus.
                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #12
                        Originally posted by JD View Post
                        Onko joku korjauttanut luistavan 90-luvun dieselin laatikon (525tds) eli onko tietoa paljonko maksaa irrallisen laatikon korjaus? Siis ilman laatikon irrotus & asennustyötä.
                        Osat pelkästään on luokkaa 4-500e

                        Comment

                        • Pekuz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 687
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Nostellaan vanha ylös taas vaihteeksi..

                          Tässä topicissa on nyt vahvisteltu turbiinia laatikosta..


                          Aloin nyt sitten katselemaan mitä osia löytyy netin tarjonnasta tuohon turbiiniin ja laatikkoon ja tällaiset osui silmiin..

                          Sonnaxilta ainakin löytyy öljypumppuun "boost valve kit", joka nostaa kaiketi öljynpaineita?? Mitähän mahtaisi vaikuttaa??


                          Sonnaxilta löytyy myös turbiiniin ilmeisesti jotain parempia kitkalevyjä "friction ring", ettei ala niin helposti täristämään väännön vaikutuksesta..


                          Onko jotain muita lujempaa tekoa olevia osia tullut muille vastaan netissä?

                          Kokemuksia parannelluista laatikoista?

                          Suomessa ei kaiketi ole kuin kaksi firmaa jotka pystyvät korjaamaan turbiineja http://www.jntrading.fi/ ja http://www.repcon.fi/ kokemuksia korjatuista turbiineista??

                          Tällainenkin opas löytyi sattumalta.. http://www.scribd.com/doc/34140538/5L40E, ei ole ainakaan aiemmin osunut muissa laatikko topiceissa silmiin..
                          ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎