Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 3,2 hajosi huollosta tullessa *NYT KORJATTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RedBullet
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 256
    • Anttola

    M3 3,2 hajosi huollosta tullessa *NYT KORJATTU*

    Nyt tarvitaan kaikilta tietäjiltä apuja!


    Auto on siis E36 M3 3,2

    Laitan tämän tänne ongelmapuolelle, kun isosta sellaisesta on kyse.

    Elikkä kävi niin ikävästi, että autoni hajosi ajaessani sitä huollosta kotia. Siitä oli korjaamolla tarkastettu jakopää (+ vaihdettu pyynnöstäni ketju ja kiristimet), sekä korjattu edellisen huoltopaikan rikkoma öljypohja.

    En siis kotiini asti kerinnyt vaan auto jätti tielle. Ilmeisesti imupuolen nokka meni kokonaan jumiin ja pakopuolen osittain. Seuraavana se mitä tiedän autosta hajonneen:
    - laakeripukki eli välikansi kokonaan, aivan sökö
    - molemmat nokat (oli jo käytetty koneistettavana mutta kalua ei tullut) uudet on tilattu

    Nämä on korjaamon mukaan ainakin hajalla. Mitähän muuta autosta on saattanut mennä?? Mitä pitää tarkastaa/vaihtaa? Ihan sen takia, koska haluan että kosla tulee oikeasti kuntoon. APUA!

    Leipominen johtui heidän mukaan siitä, että öljy ei ollut jostain syystä kiertänyt…:think
    Onkohan ajotuskaan ollut aivan kohdillaan?
    Autoa pois ajaessani huomasin että tehot eivät olleet tallessa ja kulutusmittari näytti n. 4l satasella liikaa. Ajattelin siitä soittaa heille kunhan kotia pääsen, mutta enpä kerinnyt.

    Korjaamon nimeä en halua tuoda julki, koska lupasivat että heidän piikkiin menee.

    Kiitti jo kaikille etukäteen, ja pahoittelen pitkää sepustusta.
    Last edited by RedBullet; 09-11-2008, 22:12.
    No coffee breaks... No weekends... No sick days...

    "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    #2
    Originally posted by RedBullet View Post
    Nyt tarvitaan kaikilta tietäjiltä apuja!


    Auto on siis E36 M3 3,2

    Laitan tämän tänne ongelmapuolelle, kun isosta sellaisesta on kyse.

    Elikkä kävi niin ikävästi, että autoni hajosi ajaessani sitä huollosta kotia. Siitä oli korjaamolla tarkastettu jakopää (+ vaihdettu pyynnöstäni ketju ja kiristimet), sekä korjattu edellisen huoltopaikan rikkoma öljypohja.

    En siis kotiini asti kerinnyt vaan auto jätti tielle. Ilmeisesti imupuolen nokka meni kokonaan jumiin ja pakopuolen osittain. Seuraavana se mitä tiedän autosta hajonneen:
    - laakeripukki eli välikansi kokonaan, aivan sökö
    - molemmat nokat (oli jo käytetty koneistettavana mutta kalua ei tullut) uudet on tilattu

    Nämä on korjaamon mukaan ainakin hajalla. Mitähän muuta autosta on saattanut mennä?? Mitä pitää tarkastaa/vaihtaa? Ihan sen takia, koska haluan että kosla tulee oikeasti kuntoon. APUA!

    Leipominen johtui heidän mukaan siitä, että öljy ei ollut jostain syystä kiertänyt…:think
    Onkohan ajotuskaan ollut aivan kohdillaan?
    Autoa pois ajaessani huomasin että tehot eivät olleet tallessa ja kulutusmittari näytti n. 4l satasella liikaa. Ajattelin siitä soittaa heille kunhan kotia pääsen, mutta enpä kerinnyt.

    Korjaamon nimeä en halua tuoda julki, koska lupasivat että heidän piikkiin menee.

    Kiitti jo kaikille etukäteen, ja pahoittelen pitkää sepustusta.
    Kyllähän se vähän viittaa siihen,että ei ole ollut jako ihan kohdallaan,jos tehoja on puuttunut ja kulutus on ollut liikaa..
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9990
      • KVLA

      #3
      Kuuluiko pahoja ylimääräisiä kolinoita?Jos jako oli pahasti sekaisin,niin toivottavasti männät ja venttiilit eivät tehneet lähempää tuttavuutta.Kannattaa varmistaa asia,ennenkuin alkaa yläkertaa kasaamaan.Joku mukava hiushalkeama männässä voi tehdä kivan yllärin myöhemmin.Sitten ei luultavasti enää kasirempalla selvitäkkään...

      Comment

      • RedBullet
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2007
        • 256
        • Anttola

        #4
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Kuuluiko pahoja ylimääräisiä kolinoita?Jos jako oli pahasti sekaisin,niin toivottavasti männät ja venttiilit eivät tehneet lähempää tuttavuutta.Kannattaa varmistaa asia,ennenkuin alkaa yläkertaa kasaamaan.Joku mukava hiushalkeama männässä voi tehdä kivan yllärin myöhemmin.Sitten ei luultavasti enää kasirempalla selvitäkkään...

        Ei kuulunut erillisiä ääniä, eikä mitään varoitusvaloja syttynyt. Ramppiin tullessa vaihdoin kutoselta vitoselle, ja auto sammui siihen. Pääsin siis korjaamon pihasta n. 110km.

        Nyppii olla ilman autoa, ja se oli jo ennen tota kilahtamista siellä n. kolme viikkoa.

        Pitäis kait itse lähteä sinne tarkastamaan sen kuntoa. Kaikki mitä autosta nyt tiedän olen heiltä kuullut puhelimessa...
        No coffee breaks... No weekends... No sick days...

        "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

        Comment

        • K.S.
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 649
          • Espoo

          #5
          Tossa vaiheessa olisi jo korjaamon aika selvä asia tarjota tai kustantaa edes jonkun sortin sijaisauto..

          Comment

          • RedBullet
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 256
            • Anttola

            #6
            Originally posted by K.S. View Post
            Tossa vaiheessa olisi jo korjaamon aika selvä asia tarjota tai kustantaa edes jonkun sortin sijaisauto..

            Niinpä. Sitä autoa minäkin toivoin, vaan eipä ole kuulunut... Ja aikaa on taas menny.
            Vuokra-autosta ajattelin kuitin sinne toimittaa.

            Mietin, että olisikohan myös joku kämmi voinut sattua ton öljypohjan rempan kanssa, et mikä ois häirinnyt öljynkiertoa?? :think
            Ja jos koko laukeamisen syy on siinä, että öljy ei ole kiertänyt, niin voiko olla mahdollista, että pelkkä yläpää on ottanut kipeetä ja alakerta on OK??
            No coffee breaks... No weekends... No sick days...

            "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1763
              • Honkajoki

              #7
              ottaisin koneen paloiks ja täysremppa. ei jaksais jännittää et mistä seuraavaks paskoo. kalliiks tulee, mutta saattaa pitkäs juoksus maksaa takas.
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • RedBullet
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 256
                • Anttola

                #8
                Originally posted by okko View Post
                ottaisin koneen paloiks ja täysremppa. ei jaksais jännittää et mistä seuraavaks paskoo. kalliiks tulee, mutta saattaa pitkäs juoksus maksaa takas.

                Pitäis korjaamon kanssa sopia tosta. Kyl ne ainakin lupasivat sen kunnolla tehdä. Ei sekään kyl vetele, että pääsen jonkun kuukauden ja kone leipoo taas kiinni...

                Jos eivät suostu koko konetta tarkistamaan, niin onkohan porukalla tietoa, että millaista takuuta tollaselle työlle vois saada?? :think
                No coffee breaks... No weekends... No sick days...

                "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

                Comment

                • x_Tonza_x
                  Newbiemmer
                  • Jan 2007
                  • 22
                  • Rauma

                  #9
                  Kannattaa soittaa kuluttaja-asiamiehelle niin saat suoraan selville kaiken. Luulisi nyt että ne hommaa jonkun kulkineen siksi aikaa kun oma on korjaamolla. Eikä korjaamo ala vänkäämään mitään kun kertoo olleensa yhteyksissä kuluttaja-asiamiehelle.

                  Comment

                  • Tap1
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 49
                    • Lieksa

                    #10
                    Originally posted by RedBullet View Post
                    Pitäis korjaamon kanssa sopia tosta. Kyl ne ainakin lupasivat sen kunnolla tehdä. Ei sekään kyl vetele, että pääsen jonkun kuukauden ja kone leipoo taas kiinni...

                    Jos eivät suostu koko konetta tarkistamaan, niin onkohan porukalla tietoa, että millaista takuuta tollaselle työlle vois saada?? :think

                    Käsittääkseni takuu aika on puoli vuotta.

                    Kannattais varmaan tarkastaa myös kk-laakerit ja runkolaakerit.Kyllä noi vauriot viittaa häiriöön öljyn kierrossa.
                    E70 40D X5 -11

                    EX F11 535D xDrive -12
                    EX E61 520D -07
                    EX E39 530DAT -01
                    EX E36 M3 3,2 Sedan -96
                    EX E30 318i -87

                    Comment

                    • Matula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1706

                      #11
                      Originally posted by Tap1 View Post
                      Käsittääkseni takuu aika on puoli vuotta.

                      Kannattais varmaan tarkastaa myös kk-laakerit ja runkolaakerit.Kyllä noi vauriot viittaa häiriöön öljyn kierrossa.
                      Ehdottomasti lohko tyhjäksi ja liikkuvat osat uusiksi, eikös nämä ole ollut ennenkin aika herkkiä häiriintyneelle öljykierrolle joten jotain on saattanut alkaa jo alakerrassakin. Ettei vaan joudu hetken päästä hankkimaan uutta lohkoakin kun vanhasta kurkkaa veivi ulos.

                      Comment

                      • Vee-eit
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 709
                        • Turku

                        #12
                        Jos korjaamo sanoo vian aiheuttajaksi häiriön öljynkierrossa, niin kai he etsivät myös siihen syyn. Ja miten sen tukoksen muuten löytää kuin purkamalla koko koneen ?
                        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                        Comment

                        • RedBullet
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 256
                          • Anttola

                          #13
                          Originally posted by x_Tonza_x View Post
                          Kannattaa soittaa kuluttaja-asiamiehelle niin saat suoraan selville kaiken. Luulisi nyt että ne hommaa jonkun kulkineen siksi aikaa kun oma on korjaamolla. Eikä korjaamo ala vänkäämään mitään kun kertoo olleensa yhteyksissä kuluttaja-asiamiehelle.

                          Maanantaina soitan sille kuluttaja-asiamiehelle, ja vähän kyselen.

                          Parin päivän päästä auto on ollut siellä jo kuukauden. Onhan se kyl ymmärrettävää, että tollaseen hommaan menee aikaa. Eikä mua haittaa kunhan homma tehdään kunnolla.
                          No coffee breaks... No weekends... No sick days...

                          "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

                          Comment

                          • okko
                            BTCF Honorary Member
                            • Apr 2005
                            • 1763
                            • Honkajoki

                            #14
                            Onko auto jossain nyrkkipajalla, vai oikeessa moottorihiomossa. Jos on tavallisessa korjaamossa, otattaisin koneen irti ja lähettäisin johonkin osaavaan hiomoon, jossa ne osaa oikeesti kattoo ja koneistaa sen mosan kuntoon.
                            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                            Comment

                            • RedBullet
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 256
                              • Anttola

                              #15
                              Originally posted by okko View Post
                              Onko auto jossain nyrkkipajalla, vai oikeessa moottorihiomossa. Jos on tavallisessa korjaamossa, otattaisin koneen irti ja lähettäisin johonkin osaavaan hiomoon, jossa ne osaa oikeesti kattoo ja koneistaa sen mosan kuntoon.

                              Ei se kauheen iso korjaamo ole, mutta aika paljon on kehuja saanut myös tällä foorumilla. Auto on nyt kuitenkin siellä yläkerta avoinna, ja ei kait tässä auta muu kun toivoa parasta.

                              Olisinkohan itse pystynyt vaikuttamaan, että missä se korjataan... :think

                              Ja siitä kuluttaja-asiamiehestä... Myöhästyin 20min. Ne puhelinpalvelut menee paikasta riippuen klo 11.00 - 12.00 kiinni. Huomen sitten.
                              No coffee breaks... No weekends... No sick days...

                              "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎