memebuy23buy

voi poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4339
    • Turku

    #31
    Ei se aina niin helppoa ole ja joskus tulee vastoinkäymisiäkin eteen.

    Tuossa kuitenkin yksi video, missä vaihdetaan johonkin toiseen merkkiin raidetangon pää. Videolta selviää hyvin miten nuo tiukassa istuvat kartioliitokset aukeaa vasaran avulla.

    Comment

    • juustomummo
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 548
      • suomi

      #32
      No joo näyttää helpolta.Mutta mun osalta toi urakka oli siinä, pitää huomenna ottaa vielä kuinteki rengas pois ja säätää vähän sitä jarrua ja oikeelta puolelta jarrut pois ku jäi jotain väliiin ku pitää ääntä.

      Voin sanoo että täällä on kyllä auttavaista porukkaa onse hieno kun jotkut viitsii auttaa.

      Comment

      • juustomummo
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 548
        • suomi

        #33
        http://www.aijaa.com/v.php?i=2965703.jpg Noni terve oisko kellään myydä tuohon 17 koon mutteria? käyny 4 kaupas eikä ole 17 kokoa :( satuin jonnekki hävittää alkuperäiset:( maantaina pitäs auto ajaa korsoon.

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #34
          Helpottaa varmasti, jos tiedät mitä olet ostamassa.

          Eli tuon osan nimi ei ole koon 17 mutteri.

          Mene pulttikaupaan(ei mihinkään rautakauppaan tai hongkongiin tai vastaavaan, vaan oikeaan pulttikauppaan) ja pyydä:

          "M10X1 Nylock mutteri"

          Rupeaa löytymään.

          EDIT: tässä haetaankin alapallon mutteria, eikä raidepään niinkuin kuvittelin, sen kierre on M12x1,5 ja myös se on nylock tyyppinen.
          Last edited by Rocla; 06-11-2008, 18:00.
          Olli.

          Comment

          • os951
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 447
            • Kerava

            #35
            "M10X1 Nylock mutteri"
            (etelä?)Tuusulassa kun asut, niin lähin paikka josta saat mutterin on Keravalla Subaru liikkeen vieressä oleva laakerikauppa tai sitten Würthin (vanha Hong Kong) takana sijaitseva työkaluliike (Caro), kummastakin saa parempia muttereita/ruuveja kuin Honkkarin rautakauppalaatuiset, joita ei pidä autoissa käyttää. Voit tsekata myös Tuusulasta Sulan alueelta Enkun autovaraosa putiikin.

            Comment

            • apr
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 101
              • Seinäjoki

              #36
              e30 etutolpan irrotus

              Originally posted by juustomummo View Post
              terve onko väliä jos toinen puoli on vaan ilmassa jääkö sinne jokin jännitys sitte?
              Jos toinen etukulma on tunkattuna ylös on paino toisen puolen pyörällä jolloin kallistuksen vakaaja pyrkii nostamaan myös toisen puolen pyörää eli juuri sitä tukivartta joka pitäisi saada alaspäin. Eli vakaaja pitää irrottaa tukivarresta ("koiranluu") että nivelen saa ehjänä pois. Itekin olen hajottanut kierteet kun en tuota älynnyt. Jos koko etupää on ilmassa ei vastaavaa ongelmaa ole.

              En muista pitikö tolppaa vielä tunkata vähän ylöspäin että mahtuu pois, jos näin on, eikä ole jousipuristimia niin pitää olla varovainen ettei tolppa pääse "kaatumaan" tunkilta jolloin voi käydä kipeää..

              Sitten vaan tolppa yläpäästä auki ja pois.

              Tuossa threadia lukiessa joku taisi puhua vielä pallonivelen vaihdostakin mutta suosittelen vaihtamaan koko tukivarren jos ei ole käytössä prässiä. Onnistuu kyllä ilmankin mutta ei ilman väkivaltaa --> kuumailmapuhallin&leka.
              E36 325i ralliauto

              Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16577
                • Asikkala

                #37
                Originally posted by Rocla View Post
                Helpottaa varmasti, jos tiedät mitä olet ostamassa.

                Eli tuon osan nimi ei ole koon 17 mutteri.

                Mene pulttikaupaan(ei mihinkään rautakauppaan tai hongkongiin tai vastaavaan, vaan oikeaan pulttikauppaan) ja pyydä:

                "M10X1 Nylock mutteri"

                Rupeaa löytymään.
                Numero 6: http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=31&fg=05 M12x1,5

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #38
                  Originally posted by Rocla View Post
                  "M10X1 Nylock mutteri"
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Oikeassa olet, en edes katsonut kuvaa vaan päättelin termistä "koon 17 mutteri".

                  Asiaan liittyen todettakoon, että tuo tukivarren muttari on 19mm otevälillä kun taas raidepään mutteri on 17mm otevälillä ja mainitulla m10X1 kierteellä.
                  Olli.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16577
                    • Asikkala

                    #39
                    Originally posted by Rocla View Post
                    Oikeassa olet, en edes katsonut kuvaa vaan päättelin termistä "koon 17 mutteri".

                    Asiaan liittyen todettakoon, että tuo tukivarren muttari on 19mm otevälillä kun taas raidepään mutteri on 17mm otevälillä ja mainitulla m10X1 kierteellä.
                    Juuri näin.

                    Comment

                    • juustomummo
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 548
                      • suomi

                      #40
                      M12x1,5 onko toise koko mitä lähden hakemaan? ja joo en ole edes etutolppia ottanu pois ku ei onnannu taitaa menna kevääseen. Nyt näkee missä kunnossa on kone kun kansi avataan ja tutkitaan sielä pajalla ja tuo weberi laitetaan tilalle. JEE pitää vaa nyt hommata nuo 2 pulttia että saa turvallisesti ajella auton pajalle.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16577
                        • Asikkala

                        #41
                        Originally posted by juustomummo View Post
                        M12x1,5 onko toise koko mitä lähden hakemaan? ja joo en ole edes etutolppia ottanu pois ku ei onnannu taitaa menna kevääseen. Nyt näkee missä kunnossa on kone kun kansi avataan ja tutkitaan sielä pajalla ja tuo weberi laitetaan tilalle. JEE pitää vaa nyt hommata nuo 2 pulttia että saa turvallisesti ajella auton pajalle.
                        Koko on tuo, eikö se varaosalistasta selvinnyt ? Osa 6: http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=31&fg=05 Ja ne on muttereita, ei pultteja.

                        Comment

                        • to-mm1
                          Newbiemmer
                          • Aug 2007
                          • 17

                          #42
                          Onko e30:sen pikkutolppia tehty eri mittaisilla "raidetangonpään kiinnitys kohdalla"? Eli siis mulla on vasemman puolen tolpassa pidempi etäisyys navan keskipisteestä raidetangon kiinnitys kohtaan? Joka aiheuttaa sellaisen ongelman, että 14" orkkis pullonkorkit raapivat raidetangonpäätä

                          Comment

                          • Mumtsi
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 282
                            • Kotka

                            #43
                            Originally posted by to-mm1 View Post
                            Onko e30:sen pikkutolppia tehty eri mittaisilla "raidetangonpään kiinnitys kohdalla"? Eli siis mulla on vasemman puolen tolpassa pidempi etäisyys navan keskipisteestä raidetangon kiinnitys kohtaan? Joka aiheuttaa sellaisen ongelman, että 14" orkkis pullonkorkit raapivat raidetangonpäätä
                            Ettei sulla olis vaan isotolppa toisella puolella? Aivan samat varaosanumerot noissa 45mm etutolpissa on vuosimallista ja koneen koosta riippumatta.
                            - Isi mikä toi on?
                            - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                            Comment

                            • Mumtsi
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 282
                              • Kotka

                              #44
                              Originally posted by pmtk View Post
                              Onhan niitä pallonivelen irroitustyökalujakin olemassa. Ei maksa paljoa ja lähtee suht helposti.
                              Yhden tämmöisen hajottaneena näillä ei ole mitään virkaa kun se on oikeasti jumissa. Lyöminen yleensä auttaa sivuille ja ylhäältä. Sitten tuolla työkalulla voi laittaa vähän vetoa siihen että saa pois sen kun se on "irronnut" mutta sillä pelkästään ei ole mitään toivoa irroittaa.
                              - Isi mikä toi on?
                              - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                              Comment

                              • zeneg
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 1238
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by Mumtsi View Post
                                Yhden tämmöisen hajottaneena näillä ei ole mitään virkaa kun se on oikeasti jumissa. Lyöminen yleensä auttaa sivuille ja ylhäältä. Sitten tuolla työkalulla voi laittaa vähän vetoa siihen että saa pois sen kun se on "irronnut" mutta sillä pelkästään ei ole mitään toivoa irroittaa.
                                Uskallan olla eri mieltä. Kertaakaan saanu hajalle, ja on tässä muutama nivel tullu korjaamoelämässä irroitettua. Enkä puhu nyt mistään puuilo laatuvehkeistä.

                                Comment

                                Working...
                                X