Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helpoin tapa nollata BMW -vikakoodit ( pysähdyksissä yms.) ? ( Inpa,Carly tms. ?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4cyl turbo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2020
    • 112
    • Vantaa

Helpoin tapa nollata BMW -vikakoodit ( pysähdyksissä yms.) ? ( Inpa,Carly tms. ?)

Olen aika tietämätön aiheesta, miten porukka nollaa vikakoodejaan. Olisko ehdottaa tähän jotain helpompaa / nopeampaa :
    - haluaisin ajon aikana nollata aika-ajoin moottoritieajossa E61 -vikakoodit.
    - haluan, että ei ole mitään DPF -polton estäviä vikakoodeja.
    - Tähän saakka olen käyttänyt INPA:aa + läppäriä, mutta koen tämän haastavana .
    --- Haasteet:
    ------ Läppäriä on vaikea käsitellä, kaapelit ( INPA -kaapeli ) + läppärin virtajohto pyörivät jaloissa ja käsissä, ja apukuskin paikalla
    ------ Se vikakoodien nollaus kestää (moottoritien levähdyspaikalla) tyyliin 10min auto käynnissä, kun on odoteltava Windows:in käynnistymistä , avattava sovellukset yms., ja sormin liikuteltava hiirtä yms.
    - Varmaan sellaista ei ole, että yhdellä napin painalluksella saisi nollattua, mutta toivoisin siis mahdollisimman helppoa, mahdollisimman vähän valikoita, ja jos mahdollista niin tyyliin sormimuistilla.

Lisäksi:
    - toivoisin setupissa ei olisi mitään kuukausimaksuja ( jostain ymmärsin ehkä, että Carlyssa olisi?), tai napanuoraa johonkin liikkeeseen.
    - jos setuppi / työkalut olisivat edullisia, se olisi bonusta

Mikä olis hyvä tähän tarpeeseen, mitä porukka on pitänyt hyvänä?

2004 E61 530d, manuaalivaihteinen, titansilber metallic
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

Eikö se olisi vaan helpompi korjata se vika?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• 4cyl turbo
      Bimmer Rookie
      • Jun 2020
      • 112
      • Vantaa

Ajattelin ehkä joku ehdottaisi tuota. Yleensä mulla ei kai ole ollut tiedossa sellaisia vikoja, jotka estäisivät DPF -polton.

Minulla nykyisellään tulee 530d :lla vuodessa kilometrejä vain 4000 - 6000 km. Siitä suurin on osa alle 20km reissuja lähiympäristössä. Hankkiessani auton vuosia sitten, DPF oli tukossa, johtuen kaiketi siitä että edellinen omistaja ajeli kovilla pakkasilla 3km työmatkaansa, kenties polttoainetankki liian tyhjänä, kenties jonkun vikakoodin estäessä DPF -polton. Sain kuin sainkin DPF -pakkopolton suoritettua ja DPF -tukoksen pois.

Sen jälkeen ajattelen näin, että ne kerrat kun autolla tulee ajettua pidempiä matkoja, olisi hyvä varmistaa ei ole mitään esteitä DPF -poltolle. Jos jollain olisi ehdottaa mitä itse käytätte / koette helpoksi nollata mahdolliset vikakoodit, mielellään kuulisin mikä olisi hyvä setuppi.

Comment

• VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2225
        • Vantaa

Eikö se vaan ole helpompi ennen lähtöä tai muuten säännöllisin väliajoin katsoa ne mahdolliset vikakoodit, jos harvakseltaan pitkää siivua ajaa? Ei paljon hyödytä nollailu muutenkaan jos jatkuva anturivika. Ja jos ei ole jatkuva, niin mistä tiedät missä kohtaa se vikakoodi sinne ilmestyy? Tarkistat 5km välein?

Toisekseen vaarallista/laitointa räplätä laitteita ajon aikana.
        Last edited by VilleP; 02-07-2024, 17:33.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

Comment

• Rattiukko
          BTCF Member
          • Nov 2022
          • 601
          • Uusimaa

Bimmer tool android appi 20€, ei vuosimaksuja, löytyy dpf jutut, voi ajossa napsauttaa polton päälle. Ja muutenkin seurata ajossa mitä Bemari milloinkin puuhailee. Osta joku bluetooth obd palikka mitä sen sivuilla suositellaan. Sitä voi käyttää muidenkin ohjelmien kanssa sitten esim Deep OBD.

Comment

• 4cyl turbo
            Bimmer Rookie
            • Jun 2020
            • 112
            • Vantaa

Kiitos mulle tämä Bimmer-tool on uutta, ja kuulostaa juuri siltä mitä kaipaisin.

1) Luin tuolta, https://bimmer-tool.com/index.php/adapters/ , että 2007 ja vanhemmille autoille Bluetooth ehkä ei toimisi?
            - Mulla ei vielä ole Android -puhelinta, vaan Iphone.
            - Olisko kenelläkään kokemusta mikä setuppi vois toimia E60 / E61 noin 2004-2005 -vuosimalliin? Sais ehdottaa koko setuppia (mikä sulla on? tai minkä itse ottaisit?)
            ------ siis Android -puhelin - mikä merkki, mikä malli? Oon sen verran metsässä elänyt, että ei noi Androidit ole tuttuja..
            ------ OBD-palikka - mikä merkki, mikä malli? ( tai johto?)

2) Tai kannattaisiko koittaa iPhone:lle ottaa sitten joku vastaava - kun iPhone on valmiiksi? - google tarjosi Bimmercodea https://apps.apple.com/gb/app/bimmer...i/id1130787459
            - mulle jäi epäselväksi, mikä tän maksupolitiikka on, ymmärsin joku Full -versio olisi, ja sitten ei-full versio.
            - epäselvää myös on, että toimisko toi juuri siihen vikakoodien nollaukseen ja millä versiolla.

Laitteita ei räplätä ajon aikana, ainoastaan pysähdyksissä.

Comment

• Rattiukko
              BTCF Member
              • Nov 2022
              • 601
              • Uusimaa

Mun käsitys on että E6x ja Bluetooth obd toimii myös ennen lci:tä mutta en ole satavarma. Applen softista ei ole kokemusta. Noita android luureja saa "eurolla" torista jos haluaa vaikka sitä deep obd softaa käyttää myös. Lähes mikä tahansa luuri tai tabletti käy.

Comment

• 4cyl turbo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2020
                • 112
                • Vantaa

Originally posted by Rattiukko View Post
                Lähes mikä tahansa luuri tai tabletti käy.
                Niin joo, tosiaan tablettikin sopisi, ei tarvitse olla puhelin. Mä koitan hankkia ton Bimmer-tool + android tabletin tai luurin vikakoodien lukuun / nollaukseen + dpf -polttoon ja niiden seurantaan.

INPA on ollut hyvä ohjelma, mutta ehkä se on enemmän Workshop/korjaamotyökalu. Se ylimääräinen läppäri autossa + tupakansytyttimestä virtaa läppärille invertterillä .. on mulle ollut Windows -käynnistyksineen hieman kömpelö rutiinijuttuihin. Olen iloinen, että tuli kysyttyä asiaa, tuntui että sain hyödyllisiä vastauksia - kiitos! Kerron miten etenee, mutta menee vähän aikaa..

Comment

• Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7430
                  • Oulu

Osta joku bluetooth obd palikka mitä sen sivuilla suositellaan. Sitä voi käyttää muidenkin ohjelmien kanssa sitten esim Deep OBD.
                  Ei kokemusta mikä toimii E6x kanssa, mutta E92 varten ostin aikoinaan MHD:n oranssin OBD-palikan, jota ei enää myydä, mutta vastaavia uudempia saa https://bimmer-connect.com/collectio...ers-and-cables

MHD:n softalla saa koodit nollattua parilla klikkauksella eikä se maksa mitään ja löytyy myös iPhonelle (ite käyttänyt iPad:illä). Myös Deep OBD:ta olen joskus käyttänyt.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 03-07-2024, 07:14.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• Rattiukko
                    BTCF Member
                    • Nov 2022
                    • 601
                    • Uusimaa

Tuolla bimmertool adapterit linkissä näköjään lukee että elm327 joka myös bluetooth on toimii e6x autoon alusta asti.

Jos dpf on ollut tukossa kannattaa ruutata purkki putsausainetta dpf pöntön vastapaineanturille menevästä putkesta sisään. Tuo on hyvä ja halpa aine ja auttoi selvästi vastapaineisiin, Motip dpf cleaner https://www.ikh.fi/fi/dieselhiukkasp...500ml-tip90515

Comment

• Crete88
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2023
                      • 43
                      • Lohja

Applelle löytyy ainakin BimmerLink (vikakoodit ym. 40€) ja BimmerCode (asetuksia ym. 50€). Ei ihan halpoja kuitenkaan, onkos noista kokemuksia?

Comment

• mikkod
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 5202
                        • Stadi

Mulla toi bimmercode on, tosin silloiseen g30 oli todella vähän koodattavaa, pojan f10 koodasin sillä sportvaihteisto softan.
                        Helkama S3000
                        Myydään kutosen alustaosia
                        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

• 4cyl turbo
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2020
                          • 112
                          • Vantaa

Tuolla bimmertool adapterit linkissä näköjään lukee että elm327 joka myös bluetooth on toimii e6x autoon alusta asti.
                          Ostin tänään yhden "noname" (nimettömän) - elm327 -bluetooth -adapterin. Se maksoi vain 10e, ja mulla ei ole kovin paljoa odotuksia sille, toimisiko se.

Lisäksi olen katsellut jotain sopivaa Android -laitetta. Ilahduttavaa on, että näyttää siltä että ne ovat halpaa kuin makkara. Kerron sitten miten etenee.

Comment

• Wildchild
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2016
                            • 262
                            • Päijät-Häme

iPhonelle olisi sopinut esim eml WIFI palikka ja Torgue äppi. Itse sitä käytän androidissa ja pelkästään koodien nollaamiseen tuo on ilmainen. Maksulliseen versioon sitten lisäominaisuuksia mutta on kertaosto.

‎Torque Car Pro is a car diagnostics tool and scanner that uses an OBD II Bluetooth adapter to connect to your OBD2 engine management / ECU. Features: • View data from your vehicle in real time, notify about problems related to the car's engine and transmission, like the gearbox, clutch, or other ca…

Bmw 525iA -02

Comment

• 4cyl turbo
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2020
                              • 112
                              • Vantaa

Originally posted by Wildchild View Post
                              iPhonelle olisi sopinut esim eml WIFI palikka ja Torgue äppi.

‎Torque Car Pro is a car diagnostics tool and scanner that uses an OBD II Bluetooth adapter to connect to your OBD2 engine management / ECU. Features: • View data from your vehicle in real time, notify about problems related to the car's engine and transmission, like the gearbox, clutch, or other ca…
                              Kiitos vinkistä. Iphoneen asensin tuon ilmaisen Torque Car Pro - OBD2 -scannerin. Iphonen app-storessa se tosiaan on "ilmainen".
                              - Haaste näyttäisi olevan, että sovelluksella en pysty tekemään mitään. Siis ohjelma käynnistyy iPhonella, ja siinä on hienolta näyttävä taustakuva "GET STARTED Connect your OBD2 & Car" -nappi.
                              - Kun tuosta napista napista painaa, tulee "Unlock All features with $4.99 Lifetime" -sivu, ja "Continue" -> ja se ohjaa takaisin App Storeen 5,99 EUR (huom. ei siis $4.99 !! ) One-time charge.

Toi 6 euroa on pieni summa, mutta mietityttää onko jotain muuta sovelluksen toimittaja on "unohtanut" kertoa. "Ilmainen" sovellus ainakin on harhaanjohtava. Se kanssa epäilyttää, että sovellus nähtävästi on "online" -sovellus, joka tarkoittanee sitä, että palveluntarjoaja voi muuttaa palvelun ehtoja lennosta. Onko joku kokeillut tuota "kertaostosta"? Kestääkö se esimerkiksi vuoden, tai, jonka jälkeen pitää uudelleen maksaa tms?

( Mulla on edelleen Android+Bimmer-tool+ELM327 -polku menossa, toi iPhone + Torque Car Pro on mielenkiintoinen sivupolku, käyn kohta hakemassa Tori.fi:sta hankkimaniAndroid -laitteen .)

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎