Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 Tekniikanvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    #16
    Originally posted by Make H. View Post
    Tässä varmaan tarkoitettiin sitä että jos käyttää vertailumoottorina tuota b20:stä ja siinä tehot pysyy ahdettuna 20% nousun (vai oliko 25%?) sisällä niin ei tartte abseja. Mutta ei onnistu ilman pussitestiä turbottaa kuitenkaan tuota jos on vähäpäästöinen.
    Jos verrataan b20 niin tehot saa olla max b20 verran. Prosenttisääntö pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan. Eli periaatteessa turbota b16 b20 tehoihin ja ole tyytyväinen (ja läpäise pussitestit )
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • J.L
      Minimi-Jakke
      • Oct 2002
      • 846
      • .

      #17
      ..............
      Last edited by J.L; 11-06-2012, 14:52.

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #18
        Originally posted by agisma View Post
        Ja vähäpäästöisyydestä pääsee katalysäättorilla mut ei senkään tarvi olla paikallaan ku konttorilla.

        Näin minä ainakin olen käsittänyt asian.
        Väärin olet käsittänyt.

        Itse ahdetun(tai rakennetun) moottorin vähäpäästöisyyden todistamiseen ei katalysaattori riitä(lienet lukenut lukuisat "ahdettu e36" ja "ahdettu e46" topikit, miksi niitä ei vain leimata katalysaattorilla?).

        Vanhemman päästönormin katsotaan yleensä täyttyvän, mikäli autossa on katalysaattori.

        Miksi Katalysaattorin ei tarvitse olla paikoillaan kuin konttorilla?
        Olli.

        Comment

        • os951
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 447
          • Kerava

          #19
          Entäpäs M42b18? Tai voittajan valinta M10.
          Miten katsastaja reakoi IS moottoriin:think IS alusta on ainakin sama kuin 325, taisi IS malleissa olla kuitenkin ABS vakiona ?

          Itse ahdetun(tai rakennetun) moottorin vähäpäästöisyyden todistamiseen ei katalysaattori riitä(lienet lukenut lukuisat "ahdettu e36" ja "ahdettu e46" topikit, miksi niitä ei vain leimata katalysaattorilla?).
          Tässä taisi olla vuosimalliraja. Jostain muistan lukeneeni, että jos on rekisteröity ennen 31.12.1991, niin katalysaattori riittäisi.

          Miksi Katalysaattorin ei tarvitse olla paikoillaan kuin konttorilla?
          Aiheellinen kysymys. Miksi autoa ei voi rakentaa lailliseksi. Nyky katalysaattorit eivät juurikaan vähennä tehoa ja maailmakin pelastuu.
          Last edited by os951; 11-11-2008, 23:10.

          Comment

          • agisma
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 104
            • Oulu

            #20
            Originally posted by os951 View Post

            Tässä taisi olla vuosimalliraja. Jostain muistan lukeneeni, että jos on rekisteröity ennen 31.12.1991, niin katalysaattori riittäisi.

            Eli minulla pitäisi riittää todistuksena vähäpäästöisyydestä pelkkä katti?? Koska auto on ennen 31.12.1991 rekisteröity?
            *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
            M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
            - Bmw E92 335D -07

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              #21
              Olikohan nyt näinkään...
              M550d

              Comment

              • intfreak
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 2966
                • Uusikaupunni

                #22
                Originally posted by agisma View Post
                Eli minulla pitäisi riittää todistuksena vähäpäästöisyydestä pelkkä katti?? Koska auto on ennen 31.12.1991 rekisteröity?
                Ei, koska auto on merkitty vähäpäästöiseksi. Vähäpäästöisyyspakko tuli voimaan 1.1.1992 alkaen. Tätä ennen se on jokotai. Jos en väärin muista/ymmärrä, niin jonkin näköinen autoverohelpotus taisi olla vapaaehtoisesti vähäpäästösillä. Tai sitten vaan valmistaja ei tehnyt ei-vähäpäästöisenä autoa.
                Vähäpäästöiseksi merkattua autoa ei voi muuttaa ei-vähäpäästöiseksi, yhtä pientä poikkeusta lukuunottamatta, joka on joskus tälläkin foorumilla sanottu, mutta se ei tässä tapauksessa auta.
                N62 Money Spender Club

                Comment

                • agisma
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 104
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by intfreak View Post
                  Ei, koska auto on merkitty vähäpäästöiseksi. Vähäpäästöisyyspakko tuli voimaan 1.1.1992 alkaen. Tätä ennen se on jokotai. Jos en väärin muista/ymmärrä, niin jonkin näköinen autoverohelpotus taisi olla vapaaehtoisesti vähäpäästösillä. Tai sitten vaan valmistaja ei tehnyt ei-vähäpäästöisenä autoa.
                  Vähäpäästöiseksi merkattua autoa ei voi muuttaa ei-vähäpäästöiseksi, yhtä pientä poikkeusta lukuunottamatta, joka on joskus tälläkin foorumilla sanottu, mutta se ei tässä tapauksessa auta.

                  Eli jos on vähäpäästöinen kori niin siihen tarvitaan todistetusti vähäpäästöinen tekniikka.:think

                  Järjellä aateltuna ei kannata etes alkaa vaihtaan tekniikkaa vähäpäästöiseen koriin.
                  *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                  M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                  - Bmw E92 335D -07

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #24
                    Kyllä se prosenttisäädös pätee kaikkiin vertailumoottoreihin, mihin sitten päätätkään verrata uutta moottoriasi ja vertailumoottorilla varustetun automallin mukaan sitten jarrut yms. Varmaan aika konttorikohtaista miten inssit sen tulkitsee, mutta noin sen itse ainakin tulkitsen.

                    Comment

                    • agisma
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 104
                      • Oulu

                      #25
                      Oliskiko minulla mahdollista saaha muutettua tuota vähäpäästöisyyttä katalysaattori merkintään?

                      Ainakin mitä olen netistä selaillu näitä juttuja niin jotku on onnistunut siinä.

                      eli silloin riittäisi pelkkä katalysaattori katsastukseen?
                      *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                      M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                      - Bmw E92 335D -07

                      Comment

                      • intfreak
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 2966
                        • Uusikaupunni

                        #26
                        Originally posted by Make H. View Post
                        Kyllä se prosenttisäädös pätee kaikkiin vertailumoottoreihin, mihin sitten päätätkään verrata uutta moottoriasi ja vertailumoottorilla varustetun automallin mukaan sitten jarrut yms. Varmaan aika konttorikohtaista miten inssit sen tulkitsee, mutta noin sen itse ainakin tulkitsen.
                        Jaa +20%? Ei päde.

                        Moottorinvaihdon edellytyksiä

                        Autoon vaihdettavan moottorin massa saa olla korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa. Jos vaihdettavan moottorin massa on yli 10 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti pienentämällä henkilölukua, siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia. Massan lisäystä voidaan kompensoida esimerkiksi siirtämällä akun paikkaa tai vaihtamalla konepelti kevyempään.
                        Autoon vaihdettavan moottorin teho saa olla korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman tehonormin mukaan mitattuna.
                        Autoon vaihdettavan moottorin iskutilavuus saa olla korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.
                        Auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorillavarustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna.

                        Mielestäni ei jätä tulkinnanvaraa.
                        N62 Money Spender Club

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #27
                          edit: intfreak ehti ensin
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #28
                            Originally posted by agisma View Post
                            Järjellä aateltuna ei kannata etes alkaa vaihtaan tekniikkaa vähäpäästöiseen koriin.
                            Jumalauta, jätkä paljasti koko dekkarin juonen sivulla 3!
                            Olli.

                            Comment

                            • agisma
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 104
                              • Oulu

                              #29
                              Mutta ennen 1.1.1992 rekisteröidyt autot voi ilmeisesti vaihtaa vähäpäästöisestä -> katalysaattoriin?

                              Ainakin tässä on moni onnistunut.

                              Silloin siinä on järkeä
                              *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                              M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                              - Bmw E92 335D -07

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                #30
                                [QUOTE=os951;1394595]Miten katsastaja reakoi IS moottoriin:think IS alusta on ainakin sama kuin 325, taisi IS malleissa olla kuitenkin ABS vakiona ?
                                [QUOTE]

                                20min sitten katselin 318is:ää jossa ei ollut abseja, takana oli kuitenkin levyt. joten sitä voisi vertailussa käyttää.

                                en tiedä miten vaikuttaa että kyseessä oli ruotsin tuonti avo mutta eiköhän se tehtaalta ole tuollaisena lähtenyt, ainakin oli poppeja ja vanteita lukuun ottamatta orkkis
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎