Terve!
Auto on e39 528i vm. 96 190tkm.
Tänään tapahtui jotain merkillistä. Elikkäs lähettiin ikeasta kurvailemana kohti kotia eli lahden motarille. Kerettiin ajamaan about 5km kun yhtäkkiä lämmöt heilahti melkein punaselle. Seuraavasta rampista kurvasinkin alas ja kun auto rullasi kytkinpohjassa ja kierrokset tipahti alle 1k niin lämmötkin palasi normaaliksi. Olin ämilläni ja päätin sitten jatkaa matkaa. No taas ajeltiin sellainen minuutti normi lämmöillä ja sama homma, että lämmöt lähtivät nousemaan. Huomasin että tähän auttoi se että heitti aina vapaalle ja rullasi 5-10s ilman vetoja ja taas lämmöt oli normaalit seuraavan minuutin/pari jonka jälkeen lähti taas nousemaan. Tätä pelleilyä jatkoin about 30-40km kunnes yhtäkkiä lämmöt ei noussutkaan enää vaan pysyivät normaalina. Eli sellaiset 60km ajeltiin lämmöt heiluen ja loppu matkan eli n. 130km lämmöt olivat normaalit. Eniten kummastuttaa tuo että lämmöt laskivat tosiaan välittömästi normaalille tasolle kun auto rullasi vapaalla ja kesti siinä jonkun aikaa ennen nousua. Käsittääkseni jos koneen saa kuumaksi ei se varmaan noin pikaisesti viilene saati pysykkään viileenä?
Kysymys herääkin, että minkä kumma tuollaista oireilua aiheutti, jotain anturi häikkää tms? :think
Kiitoksia jo vastauksista etukäteen.
Auto on e39 528i vm. 96 190tkm.
Tänään tapahtui jotain merkillistä. Elikkäs lähettiin ikeasta kurvailemana kohti kotia eli lahden motarille. Kerettiin ajamaan about 5km kun yhtäkkiä lämmöt heilahti melkein punaselle. Seuraavasta rampista kurvasinkin alas ja kun auto rullasi kytkinpohjassa ja kierrokset tipahti alle 1k niin lämmötkin palasi normaaliksi. Olin ämilläni ja päätin sitten jatkaa matkaa. No taas ajeltiin sellainen minuutti normi lämmöillä ja sama homma, että lämmöt lähtivät nousemaan. Huomasin että tähän auttoi se että heitti aina vapaalle ja rullasi 5-10s ilman vetoja ja taas lämmöt oli normaalit seuraavan minuutin/pari jonka jälkeen lähti taas nousemaan. Tätä pelleilyä jatkoin about 30-40km kunnes yhtäkkiä lämmöt ei noussutkaan enää vaan pysyivät normaalina. Eli sellaiset 60km ajeltiin lämmöt heiluen ja loppu matkan eli n. 130km lämmöt olivat normaalit. Eniten kummastuttaa tuo että lämmöt laskivat tosiaan välittömästi normaalille tasolle kun auto rullasi vapaalla ja kesti siinä jonkun aikaa ennen nousua. Käsittääkseni jos koneen saa kuumaksi ei se varmaan noin pikaisesti viilene saati pysykkään viileenä?
Kysymys herääkin, että minkä kumma tuollaista oireilua aiheutti, jotain anturi häikkää tms? :think
Kiitoksia jo vastauksista etukäteen.
Comment