Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pikaista apua kaivataan. Sisäilmapuhallin ei toimi ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • carlsberg
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 37
    • Kuopio

    #16
    Ne siivet saattaa olla tiukassa, mutta ite sain joskus fairyn/öljyn avulla nitkuttelemalla irti. Meinas mennä hermot, eikä kannata kiirehtiä, muuten hajottaa ne siivet. Uuden moottorin kun laitat kerralla sinne, niin säästyt hiilien vaihdolta ja siltä, että saat kohta olla uudelleen rassaamassa.

    Comment

    • dudeb
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 240
      • Nowhere

      #17
      Originally posted by carlsberg View Post
      Ne siivet saattaa olla tiukassa, mutta ite sain joskus fairyn/öljyn avulla nitkuttelemalla irti. Meinas mennä hermot, eikä kannata kiirehtiä, muuten hajottaa ne siivet. Uuden moottorin kun laitat kerralla sinne, niin säästyt hiilien vaihdolta ja siltä, että saat kohta olla uudelleen rassaamassa.


      Noniin edistystä tullut taas asiaan!

      Eli siivet otettu irti moottorista. Lähti yllättävä helposti naputtelemalla ruuvipenkin avulla.

      Hiilet tsekattu ja pintaa pitäisi olla riittämiin ainakin simämääräisen tarkastelun perusteella. Hiilet olivat kuluneet ns. puolikuun muotoisesti ja pintää oli vielä monta milliä.

      Mitä enää tässä vaiheessa moottorista voi olla rikki?? Laakeri/laakerit??

      Hajusta päätellen sieltä paloi automatkalla jotain, joten onko laakerin vaihto tämän takia täysin turha juttu?

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #18
        Originally posted by dudeb View Post
        Soittelin varaosan toimittajille ja sanoivat, että tota puhallinmallia ei tehtäs enään, jossa on siivet mukana!!
        Siitä minä en tiedä tehdäänkö niitä enää mutta kyllä niitä uusia saatavilla on.
        Saattaa olla käämit palaneet jolloin kaikki muu korjaus on turhaa. Mittaa hiiliharjan vastakkaisista lamelleista resistanssi joka asennossa saatko saman pienehkön lukeman. Toinen testitapa on syöttää hiilille virtaa irtoakusta. Laita tällöin puhallinmoottori kiinni TUKEVASTI ruuvipenkkiin tms. Kädessä pitämistä ei välttämättä kannata yrittää...
        Jos puhallinta pyörittää irtoakulla puolisen tuntia tulee varmasti ilmi ovatko käämit kunnossa vaiko eivät... (olettaen että laakerointi jollain tapaa toimii eli puhallin pyörii suuhteellisen kevyesti vapaana ilman että roottori ottaa kontaktia runkoon). Jos käämitys on vialla niin voihan senkin toki korjata mutta enpä usko kenenkäään kovin montaa iltaa kyseisen puhallinmoottorin parissa viihtyvän, kun ehjiäkin on saatavilla.

        Comment

        • dudeb
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 240
          • Nowhere

          #19
          Käytetty puhallin löytyi netistä 50 euron hintaan. Pari tuntia meni niin sain ängettyä ahtaasta raosta sisään. Nyt toimii!

          Kiitos kaikille auttaneille!

          Comment

          • dudeb
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 240
            • Nowhere

            #20
            Kauan se sitten kestikin...

            Kauan se sitten kestikin...

            Eilen ajelin autolla töihin normaalisti ja laitoin puhaltimen päälle, niin se työnti kabiiniin lunta niin maan perkeleesti.

            Ilmeisesti tämä lumi oli päässyt joko eturitilän kautta puhaltimeen tai sitten tosta tuulilasin alalaidasta pyyhkimien vierestä.

            No siinä en sitten vauhtia hidastellut sen enempää vaan ajelin muutaman kilsan töihin normaalisti. Töistä sitten kun lähdin kotiin, niin puhallin ei puhahtanutkaan enään pihaustakaan!

            Auto käynnistyi normaalisti kyllä ja muuten kaikki OK, mutta puhallin ei toimi millään voimakkuudella.

            Ei voi muuta sanoa kun ei helvetti soikoon. Voiko oikeesti näin huono tuuri käydä et kuukausi siitä kun moottori vaihdettu, niin toinen menee paskaksi??!

            Ajattelin kuitenkin koluta sulakkeet ensin läpi ja sen jälkee ruveta vasta purkamaan rojuja moottoritilan puolelta.

            Sen huomasin et kabiinista kun pyörittää voimakkuuden säätövipua, niin tuntuu jotenkin alkuvaiheessa normaalia raskaammalta.



            OSAATTEKO SANOA MIKÄ ON OIKEA SULAKE TOHON MOOTTORILLE? (SULAKEKOTELON KANNESSA KAIKKI LUKEE SAKSAKSI JA ALFAMER EI AUTA ASIAA)

            KANDEISKO JOTAIN MUUTAKIN TSEKKAILLA?

            VOISKO TOSSA JOKU VETÄÄ TON MOOTTORIN OIKOSEEN, JONKA TAKIA OIS TAAS KÄÄMIT MENNY?



            -KIITOS

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #21
              Eihän vain olis lumen takia jäätynyt jumiin ja sit polttanut sulaketta? Tää on sit ihan mutua, mut tulipahan ekana mieleen...:think
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • dudeb
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 240
                • Nowhere

                #22
                Originally posted by O-Peksi View Post
                Eihän vain olis lumen takia jäätynyt jumiin ja sit polttanut sulaketta? Tää on sit ihan mutua, mut tulipahan ekana mieleen...:think

                Kävi vähän samalainen mielessä.

                Tietääkö kukaan mistä tän oikeen sulakkeen löytää?

                Comment

                • Muppe
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 1866
                  • Östermyra

                  #23
                  Olisko tuosta apua...

                  E61 530dA M-Sport
                  E39 520iA Touring

                  ex. E34 525iA
                  ex. E34 535iA
                  ex. E34 520i
                  ex. E34 520i
                  ex. E36 320i

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16422
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by dudeb View Post

                    Sen huomasin et kabiinista kun pyörittää voimakkuuden säätövipua, niin tuntuu jotenkin alkuvaiheessa normaalia raskaammalta.


                    0-1 asennon välillä vai ?

                    Comment

                    • dudeb
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 240
                      • Nowhere

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post
                      0-1 asennon välillä vai ?


                      Juuri 0-1 asennon välillä!
                      Voisko siitä jotain päätellä?

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16422
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by dudeb View Post
                        Juuri 0-1 asennon välillä!
                        Voisko siitä jotain päätellä?
                        0-asento sulkee ilmantulon kokonaan, säätimen takaa menee vaijeri lämppärikotelon kartturin puolelle ja sieltä vipu liikuttaa jotakin läppää. Meinasin että olisko tuolla lunta/jäätä jossakin mutta ei omassa autossa ollut koskaan. Saatko autoa lämpimään mihinkään niin mahd. jää sulais pois ?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎