Ne siivet saattaa olla tiukassa, mutta ite sain joskus fairyn/öljyn avulla nitkuttelemalla irti. Meinas mennä hermot, eikä kannata kiirehtiä, muuten hajottaa ne siivet. Uuden moottorin kun laitat kerralla sinne, niin säästyt hiilien vaihdolta ja siltä, että saat kohta olla uudelleen rassaamassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pikaista apua kaivataan. Sisäilmapuhallin ei toimi ???
Collapse
X
-
Originally posted by carlsberg View PostNe siivet saattaa olla tiukassa, mutta ite sain joskus fairyn/öljyn avulla nitkuttelemalla irti. Meinas mennä hermot, eikä kannata kiirehtiä, muuten hajottaa ne siivet. Uuden moottorin kun laitat kerralla sinne, niin säästyt hiilien vaihdolta ja siltä, että saat kohta olla uudelleen rassaamassa.
Noniin edistystä tullut taas asiaan!
Eli siivet otettu irti moottorista. Lähti yllättävä helposti naputtelemalla ruuvipenkin avulla.
Hiilet tsekattu ja pintaa pitäisi olla riittämiin ainakin simämääräisen tarkastelun perusteella. Hiilet olivat kuluneet ns. puolikuun muotoisesti ja pintää oli vielä monta milliä.
Mitä enää tässä vaiheessa moottorista voi olla rikki?? Laakeri/laakerit??
Hajusta päätellen sieltä paloi automatkalla jotain, joten onko laakerin vaihto tämän takia täysin turha juttu?
Comment
-
-
Originally posted by dudeb View PostSoittelin varaosan toimittajille ja sanoivat, että tota puhallinmallia ei tehtäs enään, jossa on siivet mukana!!
Saattaa olla käämit palaneet jolloin kaikki muu korjaus on turhaa. Mittaa hiiliharjan vastakkaisista lamelleista resistanssi joka asennossa saatko saman pienehkön lukeman. Toinen testitapa on syöttää hiilille virtaa irtoakusta. Laita tällöin puhallinmoottori kiinni TUKEVASTI ruuvipenkkiin tms. Kädessä pitämistä ei välttämättä kannata yrittää...
Jos puhallinta pyörittää irtoakulla puolisen tuntia tulee varmasti ilmi ovatko käämit kunnossa vaiko eivät... (olettaen että laakerointi jollain tapaa toimii eli puhallin pyörii suuhteellisen kevyesti vapaana ilman että roottori ottaa kontaktia runkoon). Jos käämitys on vialla niin voihan senkin toki korjata mutta enpä usko kenenkäään kovin montaa iltaa kyseisen puhallinmoottorin parissa viihtyvän, kun ehjiäkin on saatavilla.
Comment
-
-
Kauan se sitten kestikin...
Kauan se sitten kestikin...
Eilen ajelin autolla töihin normaalisti ja laitoin puhaltimen päälle, niin se työnti kabiiniin lunta niin maan perkeleesti.
Ilmeisesti tämä lumi oli päässyt joko eturitilän kautta puhaltimeen tai sitten tosta tuulilasin alalaidasta pyyhkimien vierestä.
No siinä en sitten vauhtia hidastellut sen enempää vaan ajelin muutaman kilsan töihin normaalisti. Töistä sitten kun lähdin kotiin, niin puhallin ei puhahtanutkaan enään pihaustakaan!
Auto käynnistyi normaalisti kyllä ja muuten kaikki OK, mutta puhallin ei toimi millään voimakkuudella.
Ei voi muuta sanoa kun ei helvetti soikoon. Voiko oikeesti näin huono tuuri käydä et kuukausi siitä kun moottori vaihdettu, niin toinen menee paskaksi??!
Ajattelin kuitenkin koluta sulakkeet ensin läpi ja sen jälkee ruveta vasta purkamaan rojuja moottoritilan puolelta.
Sen huomasin et kabiinista kun pyörittää voimakkuuden säätövipua, niin tuntuu jotenkin alkuvaiheessa normaalia raskaammalta.
OSAATTEKO SANOA MIKÄ ON OIKEA SULAKE TOHON MOOTTORILLE? (SULAKEKOTELON KANNESSA KAIKKI LUKEE SAKSAKSI JA ALFAMER EI AUTA ASIAA)
KANDEISKO JOTAIN MUUTAKIN TSEKKAILLA?
VOISKO TOSSA JOKU VETÄÄ TON MOOTTORIN OIKOSEEN, JONKA TAKIA OIS TAAS KÄÄMIT MENNY?
-KIITOS
Comment
-
-
Eihän vain olis lumen takia jäätynyt jumiin ja sit polttanut sulaketta? Tää on sit ihan mutua, mut tulipahan ekana mieleen...:thinkReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by dudeb View PostJuuri 0-1 asennon välillä!
Voisko siitä jotain päätellä?
Comment
-
Comment