Mielestäni systeemi on pääsääntöisesti varsin toimiva peli (e61). Mutta tietynlaisessa paskakelissä se kyllä kannattaa pitää poissa päältä. Silloin kun taivaalta ei tule mitään, mutta tie on märkä, se ei osaa ruikkia vettä automaattisesti lasille ja se taas tarkoittaa melko kuivana hieromista. Ehkä se on kuitenkin hyväkin ettei se osaa ruikkia ja sinänsä koko "puute" korjaantuu, kun bemarissa on mahdollisuus ottaa värkki pois toiminnasta Eli ihan jees.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sadetunnistimen käyttökokemuksia kaivataan
Collapse
X
-
e39ssäni on kyseinen vempain ja silloin kun se toimii nii se on kun ihmisen mieli, just ku meenaat et nyt tarttis pyyhkii ni samassa se pyyhkäsee ja säätää nopeudenki kohalleen. Ainoo vaa että mulla se toimii ku huvittaaMjaa...
E70 3.0sd
EX:e36M3individual cäbi
EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
EX: 523iSUOMIAUTO
Comment
-
-
-
On kokemusta useamman eri merkin toteutuksista.
Volvossa (s60/S80/V70N) on kaikkein huonoin,
oli sitten herkkyyssäädöllä tai ilman (vuosimallista riippuen).
406 pösössä on hyvä, samoin 306:ssa.
Eemelissä (-06) oli paras, tosin siinä oli useampia
antureita siinä pelin juuressa.
E61:ssä tuo toimii kohtalaisesti.
Kuitenkin toimii huonommin kuin mesessä ja pösössä.
Herkkyyttä saa olla kokoajan säätämässä,
ja välillä ei meinaa herätä lainkaan,
ja välillä vispaa turhankin tiuhaan,
tosin tuohon voisi auttaa uudet sulat...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Allekirjoittaneen kulkineessa tuo toimii varsin mukavasti, herkkyyssäätökin on varsin laaja-alainen. Tieltä nouseva lika sen saa sekoamaan jossei pese lasia, mutta voihan sen aina ottaa päältä jos jonossa ajaa. Joka tapauksessa toimii n. 10X paremmin kuin emännän samanikäisessä ranskiksessa (Xsara)._______
Kimmo
_______________
525iA Touring -01
Comment
-
-
:(
no v*ttu, ei toimi kuin satunnaisen randomisti. E39 -99 alkuvuoden 530d malli.
Kun viiksi on siinä sadetunnistin asennossa, niin herkkyysrulla ei vaikuta mihinkään, pyyhkijät pyyhkii satunnaisen harvasti, yleisimmin 2 kertaa peräkkäin. Joskus olen koittanu sinnitellä että en pyyhi ennen ku tunnistin tajuaa että lasissa on vettä mutta näkyvyys on loppunut kesken. :think
Kun sattuu niin että tunnistin toimii, se toimii vain hetken aikaa. Olen koittanu resetoida (ja ohjelmoida foorumin ohjeiden mukaan, kuulemma sama e39:ssäkin... tosin ei mitään hajua että mitä tuossa "ohjelmoinnissa" ohjelmoidaan)??
Kerran jopa sain toimimaan, kun testasin roiskassa vettä lasille tunnistimen kohdalle niin pyyhkäs..
Joskus tuntuu että tihkutoiminta toimii. Tosin rullasta ei saa sitä pyyhkimistiheyttä säädettyä.
Mutta nooh, saahan sen lasin pyyhkästyä manuaalisestikin ja riemu on mitä suurin kun sadetunnistin päättää toimia kun rekka pyyhältää vastaan.
Toki lasi on vaihdettu, bmw-liikkeessä muinoin. Mutta nykyisin se on kulunut aika reippaasti.. Että liekö tuo sitten syynä.:think
Eli enpä tuota tiiä, hienohan se laitteena on, mutta ärsyttävä jos ei moinen toimi oikein.
Tossa kuva miltä näyttää lasi ja tunnistin:
Last edited by Ter0; 01-12-2008, 13:39.______________________________
BP-2010 burnismestari\o/
______________________________
-Ter0
[email protected]
TT-Speed Oy
Comment
-
-
Originally posted by kromo View Post... Tieltä nouseva lika sen saa sekoamaan jossei pese lasia, mutta voihan sen aina ottaa päältä jos jonossa ajaa...E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by Petri View PostKiitti hei, tostapa oli apua!
Viiksestä kerran ylöspäin, merkki sille on että se pyyhkäisee kerran...viiksen varressa sitten herkkyys. Asento 1 = ei herkkä -> asento 4 herkin.
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostTähän likaan liittyen, olenkohan iha väärässä jos väitän, että juurikin näissä automaattipyyhkimillisissä on TUULILASI huomattavasti huonommassa kunnossa ku normipyyhkijöillä varustetuissa?
<OT>
Toisaalta, niin kauan kuin maamme tiet ovat näin paskassa kunnossa, ei tuulilasin naarmuuntuminen ole mikään ongelma. Lasi menee vaihtoon kiveniskemistä huomattavasti ennen kuin naarmuuntuminen alkaa haitata. Voi helvetti vaan tuota kakkostietäkin, asfaltoivat tosiaan tuon ~somerniemi-karkkila välin noin viitisen vuotta sitten. Siitä lähtien siitä on jatkuvasti lohkeillut helvetisti asfalttia matkaan. Nytkin ihan järjettömät montut ko. pätkällä. Saa tosissaan harrastaa pujottelua. RÄÄH
</OT>
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostEn tiedä mitä tällä oikeesti tarkoitit, mutta jos ei ohjekirjaa viitsi sen vertaa vilkaista niin oma-aloitteellisuus kunniaan.
Viiksestä kerran ylöspäin, merkki sille on että se pyyhkäisee kerran...viiksen varressa sitten herkkyys. Asento 1 = ei herkkä -> asento 4 herkin.
Comment
-
-
Originally posted by Petri View PostSattumoisin ei löydy tuota ohjekirjaa, hieman vaikea katsoa sieltä...Founder of Team Kalsari kaenni ....
Comment
-
-
Ja ei oikeasti se ohjekirja ole mitenkään kallis jos sellaisen käy merkkiliikkeestä ostamassa.
Ymmärtäisin jos olis 70e talviauto siihen ei ehkä viitsis muutaman kympin ohjekirjaa ostaa.
Itse ainakin tilasin uuden (englanninkielisen) ohjekirjan omaani, suomenkielinen olisi ollut kopio.
Siitä kirjasesta on selvinyt monta asiaa- Vihellys ja Pauke -
E91 320dA Touring -06
Comment
-
Comment