Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 d 2002 Kylmäkäynnistys robleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonttu81
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 37
    • Joensuu

    320 d 2002 Kylmäkäynnistys robleema

    Vinkkejä kaivattais. Starttuuttaa useita kertoja ja pitkään kylmänä. Muuten kaikki ihan normaalia, lämpimänä toimii kuin unelmaa ja lähtee käyntiin, vedotkin tallella.hehkut on uusittu ja hehkun valo palaa normaalisti ja ei näytä vika valoja mittaristossa. Mutta aina kun auto seisoo yön yli ja kone kylmenee täysin niin alkaa tuo armoton sahaaminen että saa käyntiin. Lohko lämmittimestä ei hyötyä. ja tämä vaiva alkoi kun tuli pakkaset. Myös polttoaine suodatin uusittu. Onkohan tossa syöttöpumpussa millanen ajoitus. Sehän on käsittääkseni ketjulla. Kertokaa jos tietoa asiasta?
  • elintasomaha
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 4
    • Raum

    #2
    On muuten sama auto kyseessä ja ihan sama ongelma mutta suodatinta ei ole vaihdettu, tänään kävi sitten niin ettei käynnistynyt ollenkaan. Saa sahata, starttaa, mut sammuu samantein.
    Upeeta, mahtavaa...

    Comment

    • Exami
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 986
      • Hyvinkää, Tuusula

      #3
      Villinä heittona.. ettei olis joku EGR juttu? liikaa pakokaasua imusarjaan -> hapenpuute -> sammuu..

      ei siis mitään tietoa / kokemusta..
      sigpic
      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

      Comment

      • uti
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 195

        #4
        Onko siinä edes koko syöttöpumppua? Polttoaineen paine? Josn on rail-putkella, niin vuotaisko suuttimet. Pyörimistunnistimet.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Arvailkaa pojat arvailkaa sillä se korjaantuu..

          Mitkä hehkut sinne on vaihdettu?
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • elintasomaha
            Newbiemmer
            • Jan 2008
            • 4
            • Raum

            #6
            Kyllä sinne meni ihan boschin hehkut, sellaset mitkä sinne kuuluu...
            No sen verran uutta, että autosta luettiin vikakoodit... Sanoivat, että on jääny jälkimuistiin, että hehkut ei oo saanu virtaa, eli vika joko hehkuissa tai hehkujen ohjainyksikössä. No hehkuja vähän epäilen kun kerran justiinsa pistettiin uudet. Ja sitten ei oo kyllä mitään käryä mistään hehkujen ohjainboksista...
            Upeeta, mahtavaa...

            Comment

            • aapok
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 807
              • Liperi

              #7
              Mulla oli yksi mäntä sulanut, turbo sökö, siitä johtui juuri nuo viat. Nyt kone palasina odottamassa porausta.
              -Aapo-

              520da touring Lci M-sport -07
              1600-2 -68 (kaveriprojekti)
              Chevrolet Avalanche LTZ -09
              Sea Ray 230 sundancer -94

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by elintasomaha View Post
                Kyllä sinne meni ihan boschin hehkut, sellaset mitkä sinne kuuluu...
                No sen verran uutta, että autosta luettiin vikakoodit... Sanoivat, että on jääny jälkimuistiin, että hehkut ei oo saanu virtaa, eli vika joko hehkuissa tai hehkujen ohjainyksikössä. No hehkuja vähän epäilen kun kerran justiinsa pistettiin uudet. Ja sitten ei oo kyllä mitään käryä mistään hehkujen ohjainboksista...
                Jaahas, Boschit sinne ei ainakaan kuulu missään tapauksessa! mistä on hehkut arpomalla ostettu? Jos jossain ns.nyrkkipajalla tai itse hait varaosaliikkeestä niin 95% varmasti väärät hehkut.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Iltsu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 778
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Rahu View Post
                  Jaahas, Boschit sinne ei ainakaan kuulu missään tapauksessa! mistä on hehkut arpomalla ostettu? Jos jossain ns.nyrkkipajalla tai itse hait varaosaliikkeestä niin 95% varmasti väärät hehkut.
                  No mitkä on sitten ne oikeat hehkut? Itse laitoin juurikin Boschin hehkut ja hyvin pelaa.
                  edit: Niin ja Motonetista hain
                  Last edited by Iltsu; 27-02-2009, 12:04.
                  Tesla Model Y Performance
                  E36 318iS "jäärata/rallicross"

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by Iltsu View Post
                    No mitkä on sitten ne oikeat hehkut? Itse laitoin juurikin Boschin hehkut ja hyvin pelaa.
                    edit: Niin ja Motonetista hain
                    Alkuperäiset on 5 voltin berun hehkut "N" koneessa.. ei 11V
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • tonttu81
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2008
                      • 37
                      • Joensuu

                      #11
                      No joo...joku arpoo joku ei.....polttoainepumpun rele oli syynä vikoihin...eli siirtopumppu ei saanut kaipaamaansa virtaa...

                      Comment

                      • tonttu81
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 37
                        • Joensuu

                        #12
                        Jatketaanpa nyt sit vaikka tähän..Ongelmitta ei näy baijerilaisen kanssa selviävän... Robleemat tuli kun ajoin tankin aika viimesiä liruja myöten tyhjäksi. Tankkaus ja kotia tullessa annoin kenkää vähän reilummin alkoi kone käymään miten sattuu, tärisee helvetisti ja käynti epätasaista. Mutta tämä ainoastaan tyhjäkäynnistä aina tuonne 2500 kiekkaan asti ja veto rykivää, siitä eteenpäin kiertää ja vetää normaalisti. Myöskin käynnistyy ihan niinkuin ennenkin. No tankki täyteen toisen aseman ainetta ja uusi polttoaine suodatin ja valutin järjestelmän niin tyhjäksi mitä se nyt siitä suodattimen koneenpuoleisestä päästä tulee. ja koe ajolle, pelasi pienemmillä kierroksilla normaalisti kunnes annoin taas kierroksia kiihdyttäessä lähelle rajoitinta ja eikös vain ala sama vaiva uudestaan. Ihmeellisintä on kun kone jäähtyy noin 1,5h auto toimii taas normaalisti, mutta jos antaa kenkää vähänkin niin oire alkaa saman tien. Ja autohan on 320d -02 215tkm ajettu. Eihän kukaan ole sattunut kokemaan samanlaista ongelmaa? Yritin hakua mut en löytänyt vastaavaa. Varmaan ajeltava pääsiäinen nätisti ja käytettävä koodin luetuksessa ens viikolla, ei taas jaksais alkaa atomeiks purkamaan koko koslaa itse...

                        Comment

                        • tonttu81
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2008
                          • 37
                          • Joensuu

                          #13
                          aapok saatko luettua vikakoodit diiselistä??

                          Comment

                          • tonttu81
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2008
                            • 37
                            • Joensuu

                            #14
                            Nonni.. Selvishän se vika sittenkin koti konstein, ainakin toistaseks. Epäilys heräsi abriebin ns. teholastun toiminnasta ja imusarjassa olevien anturien likaisuudeksi, lähinnä anturin osalta joka on rintapellin puolella, imusarjan taka osassa. Oli aika pirun töhnänen. Noh testit lastun toiminnan osalta jatkuu huomenna. Tulipahan samalla imusarjan läpät poistettua niin ei ainakaan ole pelkoa että ne tippuu koneeseen. Että näin....

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎