Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti hävittää vaihteen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KLoO
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 165
    • Keski-Suomi

    Automaatti hävittää vaihteen!

    Ja taas tuo automaatti!

    Kun antaa rullata 80km/h n jälkeen johonki 60-70kmh ja laatikon pitäisi vaihtaa 4-vaihteelta 3-vaihteelle, se hävittää kolmosen ja huutaa vapaalla aikansa kunnes se jostain taas kaivaa ilmeisesti nelosen miehekkään jysäyksen saattelemana. Ja sit palaa tuo automaattivaihteiston varoitusvalo ja auto kulkee sillä nelosella koko ajan vaihtelematta.

    Vika korjaantuu kun sammuttaa auton hetkeksi. Onko tommonen oire sähkö vai jossain muualla? Mitä laatikosta on voinu hajota?

    (Autossa on vahvistin)
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1835
    • Kotona/Poissa

    #2
    Mites jos kokeilet vastaavassa tilanteessa vaihtaa käsin 4 -> 3, toimiiko sitten ok? Vai toimiiko myös tällöin samalla tavalla virheellisesti? Entäs muissa moodeissa (niin siis jos S/E/M sähköinen valintakytkin, tai +/- steptronic?) Onko öljyt milloin vaihdettu, niin ja suodatin, onko öljyä riittävä määrä?
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #3
      cressida hävitti kolmosen automaatista ku oli liikaaöljyä mutta jos ei oo vaihettu öljyjä lähiaikoina ni tuskin se on siel lisiny itekseen.
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • KLoO
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 165
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by Havis
        Mites jos kokeilet vastaavassa tilanteessa vaihtaa käsin 4 -> 3, toimiiko sitten ok? Vai toimiiko myös tällöin samalla tavalla virheellisesti? Entäs muissa moodeissa (niin siis jos S/E/M sähköinen valintakytkin, tai +/- steptronic?) Onko öljyt milloin vaihdettu, niin ja suodatin, onko öljyä riittävä määrä?
        Jos vaihdan D --> 3 niin vaihtaa OK. Jos kone ite vaihtaa 4-->3 niin Klonks.

        Vaihteisto on perus autom. jossa S/E/W sähköisellä kytkimellä ei steptronicia.

        Öljyt ja suodatin vaihdettu viimeksi viime talvena. Olikohan tammikuu.

        Mistä ton öljyn pinnan voi tarkistaa?

        Comment

        • jakusa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 515
          • Lempäälä

          #5
          -after all is said and done more is said than done-


          Comment

          • KLoO
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 165
            • Keski-Suomi

            #6
            Homma selvisi sen verran, että öljy oli kärähtänyt! Haisi suunnilleen vasta levitetylle asfaltille (bitumille) ja oli tosi likaista.

            Alko muuten olemaan lopulta aika voimakkaita oireita.. :paskana:

            Loppuviikosta tietää enemmän, kun menee öljyt ja suodatin vaihtoon.

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #7
              Originally posted by wechsleri
              Homma selvisi sen verran, että öljy oli kärähtänyt! Haisi suunnilleen vasta levitetylle asfaltille (bitumille) ja oli tosi likaista.
              Kitkalevytpäs.. EI LAINKAAN hyvä juttu kun öljy haisee palaneelta..

              Alko muuten olemaan lopulta aika voimakkaita oireita.. :paskana:

              Loppuviikosta tietää enemmän, kun menee öljyt ja suodatin vaihtoon.
              Näistä uudemmista automaageista en tiedä mutta mikäli vanha kunnon ZF on päästänyt taikatuoksut öljyihin niin laatikko remppaa edessä, sitten menee rassua ja :juo

              Timohan tässä toisaalla kertoilikin: http://www.bmwtuningclub.net/foorumi...ic.php?t=31432
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                Samaa mieltä "Muggon" kanssa, toi haju on paha juttu. Kitkalevyjen pinnat siellä on päässet öljyn joukkoon, ja kun niiden kuuluisi olla edelleen siellä kitkalevyn pinnassa.

                Syystä tai toisesta kytkinpakka on päässyt luistamaan, kytkinpakka /tau useampi) on päässyt "palamaan" eli levy luistanut, kitkapinta hankautunut pois, no... kitkan vaikutuksesta. Siitä toi haju. Se tosiaankin haisee PAHALTA. Samalla se on signaali siitä, että PAHALTA myös näyttää tilanne. Voipi olla että laatikkoremontti on edessä. Kaikki oireet (öljyn haju ja käyttöongelmat) viittaa siihen suoraan.

                Ja justiinsa kun pääsi vähänaikaa sitten kehaisemaan että ZF5HP.. on parempi kuin ZF4HP.. .

                t: Timo

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Ei kannata enään tämän laatikon kohdalla lähteä tuhlaamaan rahojaan uusiin öljyihin ja suodattimiin. Laatikko on pakoiltaan/levyiltään kaput.
                  Suosista uusi laatikko hakuseen ja mielummin näin kuin lähteä nykyistä remppauttamaan.

                  Comment

                  • S.P.R
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1009
                    • Oulu area

                    #10
                    pöö

                    Öljyt ja suodatin vaihdettu viimeksi viime talvena
                    Tuon toimenpiteen jos suorittaa sellainen henkilö joka ei 110% tarkkaan tiedä mitä tekeen niin... :shock:

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Re: pöö

                      Originally posted by Wackot
                      Öljyt ja suodatin vaihdettu viimeksi viime talvena
                      Tuon toimenpiteen jos suorittaa sellainen henkilö joka ei 110% tarkkaan tiedä mitä tekeen niin... :shock:
                      Aivan...

                      Tuolla edellähän oli jo hyviä linkkejä.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • hopeanuoli
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 211
                        • Helsinki

                        #12
                        Niin ei kai tuo laatikon öljyn vaihto mitään magiaa ole, riittää kun tekee työn tarkasti niin ettei mene isänmaata sisään ja tarkistaa että öljyä on varmasti oikea määrä. Täyttö pitää tehdä laatikko kädenlämpöisenä, jos on kuumempi tai kylmempi niin määrä menee väärin. Itse vaihdatin tyhmyyksissäni viimeksi pari kuukautta sitten öljyn ja suodattimen Espoon Laakkosella, ja jälkeenpäin ihmettelin kun laatikko luistaa jarrutusten jälkeen ja kylmänä. Kesti aikansa ennen kuin aloin epäillä niiden perhana vieköön pistäneen sinne liian vähän öljyä. No, tarkistuksessa osoittautui että olivat tosiaan jättäneet sinne litran (!!!) vajauksen ! Öljyn lisäyksen jälkeen toiminta parani heti, kakkosasento tosin ehti mennä sököksi vajailla öljyillä ajaessa. Perhana, oli viimeinen kerta kun Laakkosella autoani raiskaavat
                        e90 330d -05

                        Comment

                        • KLoO
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 165
                          • Keski-Suomi

                          #13
                          Onkos tuolla 5hp18 päällä huohotin reikää? Paljonkos laaatikossa pitäisi olla öljyä?

                          Comment

                          • hopeanuoli
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 211
                            • Helsinki

                            #14
                            Tilavuus noin 3 litraa, nestekytkimessä viitisen litraa lisää joka ei tule ulos normaalissa öljynvaihdossa. Käsittääkseni laatikko on "suljettua" mallia. Tässä testailtuani laatikon toimintaa öljynvajauksen jälkeen olen huomannut, että muuten kaikki pelittää hyvin (lukuunottamatta kakkosasentoa... :( ), mutta kakkoselta kolmoselle vaihtaessa moottorin kierrokset pääsevät joskus nousemaan vähän, n. 50-100 kierrosta ennenkuin heti taas laskevat. Tuo 2-3-vaihto on kai tälle tomaatille se hankalin, mutta onko kuitenkaan normaalia että kierrokset käyvät tuolla tavalla korkeammalla?
                            e90 330d -05

                            Comment

                            • tihuovin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1422
                              • Oulu

                              #15
                              Tarkemmin itse laatikkoa tuntematta, sanoisin että ei ole normaalia, mutta korjatkoon ne joilla samanlainen auto on. Vaikuttaisi siltä että ko. vaihdossa joku kytkinpakoista luistaa hieman, ennenkuin nappaa kiinni.

                              t: Timo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎