Announcement

Collapse
No announcement yet.

lambdan johtojen värit...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko84
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1489
    • Pori

    #31
    saa jos se on viel myyntikuntoinen, mut mut... nyt on sit lambda paikallaan ja johdot luultavasti oikein, ei vaikuttanu käyntiin mitenkään, mut ei ole viel ilmamassamittariakaan paikallaan et ei kai sitä ees huomaa viel,kai? vai kuinka paljo ton pitäis tyhjäkäyntiin vaikuttaa???(liikkeestä en saanu ku koneen johtojen värit/toiminnan selville) tää lambda oli ny sit iha omia päätelmiä...
    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

    Comment

    • Janssoni
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 371
      • Helsinki

      #32
      520/535 Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . . . . . . 28-3422 49.90 ???
      520/525 Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa 92--. . . . . . 28-3420 109.90 ???


      Lambda ei pitäisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin mitenkään,
      kun motronic on varaohjelmalla (massamittarin piuha irti)
      Mikäs siinä tyhjäkäynnissä sitten on vikana? :P
      .



      sigpic

      Comment

      • marko84
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2008
        • 1489
        • Pori

        #33
        juu tuo titania on mulla nyt motonetistä hain, juu selvä no ei sitä sit vielä tiedä et jos vaik oliski oikee ku ei ole ilmamassa mittaria ni on viel pari imuletkua irti, ku niitä tukkii osittain ni käynti tasaantuu kyl aika hyväksi, nyt röpöttää aikalailla viel.... mites ton lambdan toiminnan huomaa?
        E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

        Comment

        • marko84
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1489
          • Pori

          #34
          eli se letku joka tulee tyhjäkäyntimoottorilta siihe putkee ilmamassamittari ja imusarjavälillä ja sit kaasuläpän vieressä on 1 tyhjä imuletkun paikka siin vesiletkujen vieressä, en kyl tied et mikä siihe ees tulee...
          E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #35
            Pitäisköhän merkkiliikkeen miehille opettaa vähän sähkökaavioiden lukua...

            Sinivihreä on + joka tulee lambdan lämmityksen releeltä, tämä oikein.
            Ruskea on bemarissa yleisesti -, tulee siis tuolle lämmitykselle toiseksi piuhaksi.
            Musta on signaalimaa.
            Keltainen on signaali +, se 5v merkintä on viiden voltin ylösveto signaalilinjaan.

            Jos haluaa niin varmistaa autosähköfirmalta, esim. WSE1 nimimerkki kannattaa etsiä ja ottaa hänen firmaansa yhteyttä.

            oka tapauksessa, tärkein mikä noista kaavioista nyt selviää perssilmälläkin on se, että bosch systeemeissä (m50b25 & m50b25TU) lambdaa kuvataan säätyvänä virtalähteenä ja siemens pohjaisissa säätyvänä vastuksena. Näistä pääseekin suoraan toimintaperiaatteisiin, eli titaanilambdan vastus muuttuu kun taas zirkoni generoi jännitettä. Toisin sanoen, vaihda sinne nyt vaan se oikea lambda ja hae se merkkiliikkeestä jos et muuten saa sitä orggis pistoketta, abikoviritykset ei tohon kohtaan sovi!
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16497
              • Asikkala

              #36
              Originally posted by marko84 View Post
              ku ei ole ilmamassa mittaria ni on viel pari imuletkua irti, ku niitä tukkii osittain ni käynti tasaantuu kyl aika hyväksi, nyt röpöttää aikalailla viel

              Comment

              • marko84
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2008
                • 1489
                • Pori

                #37
                ei voi asialle mitään, firma josta koneen osti lupas lähettää postissa mittarin ku sellasen saa muutamanviikon sisällä, nyt sit on menny jo ainaki 5 viikkoa... pakko se on nyt sit omaan piikkiin ostaa ja koittaa sieltä periä rahoja...
                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                Comment

                • Janssoni
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 371
                  • Helsinki

                  #38
                  Originally posted by marko84 View Post
                  ei voi asialle mitään, firma josta koneen osti lupas lähettää postissa mittarin ku sellasen saa muutamanviikon sisällä, nyt sit on menny jo ainaki 5 viikkoa... pakko se on nyt sit omaan piikkiin ostaa ja koittaa sieltä periä rahoja...
                  Ostat jostain purkuautosta ja lähetät laskun sinne, oma häpeänsä jos eivät saa aikaiseksi..
                  .



                  sigpic

                  Comment

                  • marko84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2008
                    • 1489
                    • Pori

                    #39
                    mittari on hommattu ja käynti parani huomattavasti , vähä vaeltelee viel ja välil ottaa tyhjäkäynnil itsestää kierroksia ja sit palaa taas normaaliks, voi olla kyl letkuja löysäs ku nopeesti vaa kokeili et mittari toimii... tarvii ny yrittää periä rahoja sielt romarilt...
                    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                    Comment

                    • marko84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2008
                      • 1489
                      • Pori

                      #40
                      vähä aiheen ohi taas kerran mut en viitsi alottaa uut jos täält sais vastaukse...seuraavaks tarvis alkaa ilmaa jäähdytysjärjestelmää, mut lämpömittari ei toimi,tarvis se ny saad toimiin, eli m50 omalla anturilla näyttää jatkuvasti kylmää ei nouse yhtää vaik konetta käyttää, luin foorumilt et tarvis käyttää m20 anturia , kokeili sit e30:n omalla ja nyt näyttää iha toista äärilaitaa eli kuumaa ku pistää virrat päälle... e30:n on 1-napane ku m50 on 2-napane...
                      e30:s toi mittari/anturi kyl toimi mut olisko se ny voinu yhtäkkiä hajota niin et näyttää kuuma koko ajan...:think
                      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                      Comment

                      • Tupelex
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 153
                        • --

                        #41
                        Ollakko vai eikö olla?

                        sinivihreä on + joka tulee lambdan lämmityksen releeltä, tämä oikein.
                        Ruskea on bemarissa yleisesti -, tulee siis tuolle lämmitykselle toiseksi piuhaksi.
                        Musta on signaalimaa.
                        Keltainen on signaali +, se 5v merkintä on viiden voltin ylösveto signaalilinjaan.

                        Elikkä noilla väreillä kun on alkuperäiset johdot niin lambdan pitäs olla titaani???
                        F11 523i
                        Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #42
                          Originally posted by Tupelex View Post
                          sinivihreä on + joka tulee lambdan lämmityksen releeltä, tämä oikein.
                          Ruskea on bemarissa yleisesti -, tulee siis tuolle lämmitykselle toiseksi piuhaksi.
                          Musta on signaalimaa.
                          Keltainen on signaali +, se 5v merkintä on viiden voltin ylösveto signaalilinjaan.

                          Elikkä noilla väreillä kun on alkuperäiset johdot niin lambdan pitäs olla titaani???
                          Noup, zirkoni ja värit auton johtosarjan, lambdan omassa piuhassa ei ole noita värejä. Voidaanhan noita samoja värejä käyttää jossain uudemmassa toisellakin lambdalla, mutta tässä kyseisessä vuosimallissa se oli noin. Yleisesti ottaen kuitenkin, boschin eculla varustetut on zirkonia ja siemensit titaania, siemens tuli M52 koneisiin ja M50B20TU koneeseen eli kaksilitraiseen vanos-mottiin. Kutosista siis, nelosista mie en tiijjä.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Tupelex
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 153
                            • --

                            #43
                            No johan on

                            Originally posted by Cell View Post
                            Noup, zirkoni ja värit auton johtosarjan, lambdan omassa piuhassa ei ole noita värejä. Voidaanhan noita samoja värejä käyttää jossain uudemmassa toisellakin lambdalla, mutta tässä kyseisessä vuosimallissa se oli noin. Yleisesti ottaen kuitenkin, boschin eculla varustetut on zirkonia ja siemensit titaania, siemens tuli M52 koneisiin ja M50B20TU koneeseen eli kaksilitraiseen vanos-mottiin. Kutosista siis, nelosista mie en tiijjä.
                            No mikähän ihme tuossa autossa sitte on ku siihen on vaihdettu reilu kuukausi sitte uusi boschin lambda ja kun tänään otin siitä johdon irti niin kulutus pysyy samana mutta nykimistä ei enään esiinny!
                            Auto siis pelaa ilman lambdaa paremmin. Juuriki tämän takia mietin että onko autossani väärä lambda?
                            F11 523i
                            Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                            Comment

                            • Tupelex
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 153
                              • --

                              #44
                              Originally posted by Cell View Post
                              Noup, zirkoni ja värit auton johtosarjan, lambdan omassa piuhassa ei ole noita värejä. Voidaanhan noita samoja värejä käyttää jossain uudemmassa toisellakin lambdalla, mutta tässä kyseisessä vuosimallissa se oli noin. Yleisesti ottaen kuitenkin, boschin eculla varustetut on zirkonia ja siemensit titaania, siemens tuli M52 koneisiin ja M50B20TU koneeseen eli kaksilitraiseen vanos-mottiin. Kutosista siis, nelosista mie en tiijjä.
                              No miksihän motonet myy 525 vm.-92 eteenpäin "jos titania anturi"
                              Tuntuu ihmeelliseltä jos motonet tuon omasta päästä olis keksinyt, kai 92 eespäin on noita titania antureitakin mennyt.
                              Mistähän lie motonet tuon tiedon olisi sitte saanut??
                              Eikö M52 tullut vasta vm-96!!
                              F11 523i
                              Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                              Comment

                              • marko84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2008
                                • 1489
                                • Pori

                                #45
                                Originally posted by Tupelex View Post
                                sinivihreä on + joka tulee lambdan lämmityksen releeltä, tämä oikein.
                                Ruskea on bemarissa yleisesti -, tulee siis tuolle lämmitykselle toiseksi piuhaksi.
                                Musta on signaalimaa.
                                Keltainen on signaali +, se 5v merkintä on viiden voltin ylösveto signaalilinjaan.
                                Oletko nyt aivan varma et musta ja keltane johto olis noin päin? itellä antaa siihen mustaan johtoon yleismittarilla mitattuna lambda irti +0,4 volttia ja keltane olis negatiivinen...
                                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎