Kävin merkkiliikkeessä kysymässä tästä viasta ja pitivät lämpöanturi vikaa epätodennäköisenä, koska niissä ei ole ikinä ollut mitään vikaa. Kertokaapa paljonko M40 moottorin tyhjäkäyntikierrokset tulisi olla. Omassa ne on tasan 1000, aika paljon meinaan. Tyhjäkäyntiä ei pienemmäksi saa koska kaasuläppä on tällöin jo ihan kiinni. Kaasuläpän asentotunnistin naksahtaa heti kun kaasuvipua liikuttaa vähän, mutta kun moottori on tyhjäkäynnillä ja asentotunnistimen liittimen irrottaa niin ei mitään vaikutusta. ????????
hmm... missä kohtaa tossa koneessa on toi asentotunnistimen liitin? mulla on sama kone, mutta en oo kokeillu että naksuuko toi kaasuläppä :shock:
Lisäilmaluistia en jaksanu ottaa irti ku näytti olevan niin ahtaassa paikassa ja sitte ku ois vielä pitäny ottaa letku siitä irti ja vielä laittaa se takasi niin antaa prkl olla
Kävin merkkiliikkeessä kysymässä tästä viasta ja pitivät lämpöanturi vikaa epätodennäköisenä, koska niissä ei ole ikinä ollut mitään vikaa.
Joo, kato eihän bemareissa voi olla vikaa, ei edes vanhoissa...
Turha sun on sinne merkkiliikkeeseen sijottaa, ei ne siellä löydä vikaa. Vika on tossa ilmeisesti lisäilmaluisti, lämpöanturi tai jokin liitos.
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Joo, ei tulis mieleenkään vanhaa paskaa viedä merkkiliikkkeeseen korjattavaksi. Lisäilmaluistin olen moneen kertaan putsannut bensalla, rost offilla ja jarru cleanerilla. Mitään paskaa luistista ei ole ikinä tullut ja luisti liikkuu tökkimättä kun sitä liikuttelee ruuvarilla. Luin jossain keskustelussa motronicin nollauksesta kun ottaa akun irti vähäksi aikaa. kokeilin sitä tänään ja pelasi huomattavasti paremmin, mutta eipä pelaa enää kun illalla sen starttasin. Nyt on mennyt jo mielenkiinto koko asiaan ja antaa paskan olla, pitää vaan antaa kunnolla kenkää kylmällä koneella.
Niin ja lisätään vielä, että lämpöanturikin tuntuisi pelaavan, koska sen vastus muuttui lämpötilan mukaan. Mitä lämpimämpi moottori sen pienempi on vastus.
Täähän meneekin mielenkiintoiseksi. Hmm... kerrothan sitten muillekin kun löysit vian, ja mistä?
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Eikös kylmäkäynti kierrokset kylmällä koneella pitäisi olla korkeammat kuin lämpimänä? Omassa paskassa näin ei ole. Kylmänä samat kiekat kuin lämpimänä. Millainen kylmäkäynti piiri tässä on? Ilmeisesti mitään kylmäkäynnistys suuttimia ei ole. Miten kylmän koneen rikastus hoidetaan?
tulipa taas aikani kuluksi ropailtua autoa ja tulin siihen tulokseen, että konehuoneessa kummittelee. Otin lisäilmaluistin liittimen irti ja johdin luistiin akulta sähköä, no luistihan piti ääntä joten joku siellä liikkuu. Tämän jälkeen mittasin yleismittarilla luistille tulevasta töpselistä, että tuleeko sinne sähköä, no tulihan sinne kun vaan virrat on päällä. Tästä voisi päätellä, että kun töpselin työntää lisäilmaluistiin niin luistista pitäisi kuulua ääntä, no eipä kuulu. Tästä voisi taas päätellä että töpselissä on jokin kosketus häiriö, mutta kun moottori on käynnissä ja töpselin vetää luistista irti niin käynti muuttuu ja kierrokset nousee, joten siitä päätellen sähkön pitäisi kulkea. IHAN UFOA!!!!
Nostinpas wanhaa topiccia ylös kun on tätä samaa ongelmaa... vaihdettu on lämpöanturi ja samalla imusarjan tiivisteet, ja mitään ei auttanut. Kukaan saanut ongelmaa korjattua?
M40 moottorista vielä että onko ominaisuus vai vika, että kaasua nopeasti painettaessa tuntuu ettei moottori saisi bensaa, nopeaan kaasun painallukseen moottori reagoi hitaasti. Ei tästä mitään ongelmaa ole, eikä sitä ajossa huomaa.
Niin ja mites tämä? Voiko millään tavalla liittyä nokan ym. kulumiseen?
Muistin tyhjentäminen on tuntunut auttavan, mutta ongelma palaa aina takaisin.
Alkujaan auto kävi huonosti kylmänä. Auto nyki pikku kaasulla ja sitten kävi huonosti kun seisoi.
Nyt kone käy lämpimänä päälle 1000 rpm ja hakee edelleen. Tämä saattaa johtua siitä että en ole saanut ilmamääränmittaria oikeaan asentoon. Luultavasti kone käy rikkaalla, mutta miksi. En ole löytänyt ilmavuotoja.
Tähän mennessä vaihdettuja osia on ilmaputki, tyhjäkäyntimoottorille menevä putki, kaasuläpän asentotunnistin ja ilmusarjan tiivisteet. Olen myös asentanut lambdan, joka autosta puuttui ja putsannut tyhjäkäyntimoottorin.
En ole vielä testannut toimiiko ilmamäärämittari ja tyhjäkäyntimoottori oikein. Lambda antaa 0.20 volttia tyhjäkäynnillä mikä on mielestäni vähän liikaa, vaikka jääkin juuri haarukan sisään.
"Position One, Position One" Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
mulla samaa vikaa kylmäkäynnin kanssa, kun ei tahdo kylmänä pyöriä tyhjäkäyntiä vaan sammuu. Miten yleensä m40b16 kone käyttäytyy kylmänä, eikö siinä ole vastaavaa ilmiöö kun vanhoissa kunnon kaasarikoneissa oli "ryyppy", eli kun ryypyn veti päälle niin kierrokset luonnollisesti oli korkeammalla?
En ole vielä testannut toimiiko ilmamäärämittari ja tyhjäkäyntimoottori oikein. Lambda antaa 0.20 volttia tyhjäkäynnillä mikä on mielestäni vähän liikaa, vaikka jääkin juuri haarukan sisään.
Eiks lamban arvo pitäis tyhjäkäynnillä olessa 0.7 volttia ainakin m40b18 koneisessa. en mene takuuseen mut itselläni näytti aluksi 0.2 volttia ja vaihtoon meni. vikani on takkuileva tyhjäkäynti ja nykiminen lämpimällä koneella, sekä vika on siitä outo että vika häviää vähän ajon jälkeen, noin. 100 metriä??????????
Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i
Comment