Originally posted by M-Lead
View Post
525i -92 / yleistä korjausta (paluu hifeihin)
Collapse
X
-
BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
-
-
Originally posted by Petteri75 View Post- Ex-M5:en moottorin lämpötila oli aina karvan verran keskikohdan kylmemmällä puolella, tässä hiukan lämpimämmällä. Lämpötila ei aaltoile lainkaan, käyntilämmön saavutettuaan neula pysyy siinä koko ajan (jäähdytin vaihdettu 2007). Termostaatti vaihtoon vai..?
Aiemmalla termarilla, mallista ei tietoa, lämpömittari pysyi juuri keskiviivalla. Uudemmalla, merkkiliikkeestä ostetulla 92asteen termoksella viisari on aavistuksen punasen puolella keskiviivasta.
OT:
Originally posted by Petteri75 View PostMukana tulleet M5-vanteet vaihtuvat ensi tilassa BBS Style 5:iin ja laatukumeihin, ei pappa-bemua nyt moisilla rengasprofiileilla voi rankaista(jos sinulla oli siis tarkoitus sellaiset laittaa). Heilu ja huoju maantiellä ja motarin rampeissa oli aina jännää.
Originally posted by Petteri75 View PostKieltämättä tuntuu tehottomalta, mutta auto painaa 1.5t ilman kuljettajaa, niin eihän 192hv niin kovin hyvin vie. Älyttömän tiheät välitykset, samat kuin vuokra-Volvossa lähestulkoon..
Jos jollain sattuisi olemaan M50B25-moottorille täydellinen vakionopeudensäädin-askartelusarja (boksi, vaijerit, johtosarjat, poljinkytkimet jne) niin kiinnostusta löytyy.
No juu, kyllähän se varsinkin alakierroksilla on vähän tuhnuista kulkemista ku massaakin on. Onni alkaa 4000rpm+ mutta yleensä nopeusrajoitus loppuu kesken :(
Välityksistä en muuta osaa sanoa kun että varsinkin kesämotarilla etsii monesti kuudettä pykälää laatikosta.
Olen askarrellut paikalleen omaani vakkarisysteemin. Kokonaista pakettia ei ole osia mutta jotain yksittäisiä osia löytynee jos tarvitset. Vinkkejä myös.E34 525
Comment
-
-
Pintakaasulla mennään kyllä nätisti, mutta heti kun on ns. kuormaa, esim. kävelyvauhdista kolmosella (1000 rpm ->) antaa kunnolla kaasua, auto nykii. Jos taas pienemmillä vaihteilla kiihdytetään nätisti, ei mitään ihmeellistä.
no nykii kai joka auto jos kolmosella ajetaan kävelyvauhtia ja läpätään kaasu pohjaan.
Comment
-
-
Originally posted by mie View PostPintakaasulla mennään kyllä nätisti, mutta heti kun on ns. kuormaa, esim. kävelyvauhdista kolmosella (1000 rpm ->) antaa kunnolla kaasua, auto nykii. Jos taas pienemmillä vaihteilla kiihdytetään nätisti, ei mitään ihmeellistä.
no nykii kai joka auto jos kolmosella ajetaan kävelyvauhtia ja läpätään kaasu pohjaan.
Millaista ongelmaa kaasuläppäanturi voi aiheuttaa?
15" on pop. 16-tuumaisia BBS Style 5:ia ei välttämättä niin vain löydetäkäänMutta ajatuksena on tiukka alkuperäisyys, seilataan korkealla ja paksujen gummien päällä, vakiovanteilla ja ennenkaikkea kunnon kumitavaralla. Niitä 17" vanteita ei kyllä alle tule, kun autokaan ei ole M5.
BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Hiukan päivitystä:
Puolat tuli kokeiltua läpi, kaikkien vaikutus käyntiin samanlainen (puolanjohto irti ja takaisin kiinni).
Ongelmana on hiukan runsaamman kaasun antaminen alle 1500rpm käyntinopeudella, myös joutokäynnillä "ryntäyttäminen" antaa nykimistä. Nykimistä esiintyy siis tuolla <1500 kierroksilla ja runsaammalla kaasulla, jos pintakaasulla menee, ei nykimistä. 1500 kierroksen jälkeen kulku on normaalia, ja jos vedättää lähelle punarajaa, niin ns.voimaa tuntuisi löytyvän.
Joutokäynti lämpimänä n. 600 kierroksen kohdalla, jos hiukan ryntäyttää, jää vähäksi aikaa korkeammalle. Kulutusmittari ei seilaa tasakaasulla.
Auto lähtee käyntiin aivan kiltisti, eikä käynti seilaa (rikastus päällä kylmänä). Tällöin voisi kuvitella, että nokka-akselin ja kampiakselin anturit toimivat ainakin jotenkin, koska muuten moottori ei kävisi.
Lambda? Mutta kun se on kuitin mukaan vaihdettu joskus -05..
Yksi on vielä kokeilematta. Ed. omistajan mukaan nykiminen vähentyi käytön ja Masinolin käytön myötä. Seuraavaan tankilliseen 98E:tä, kannattaisiko pa-suodatinkin vaihtaa?
Nih. Jos se ei tärise, niin sitten se nykii - BMW.Last edited by Petteri75; 14-01-2009, 19:22.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Tänään oli ensimmäinen kunnon kylmäkäynnistys, bensa haisi ja kone ei muutenkaan ollut enää kiltti. Se stressasi sen verran, että piti käydä puolat kunnolla läpi Motonetin varaosan kanssa.
SE OLI PUOLA SITTENKIN!
Tästä tulee päivitys nykimisviat-FAQiin, mutta itseäni hämäsi puolan toimimattomuus vain alhaisilla kierroksilla koska aiemmat puolan hajoamiset olivat kyllä tuntuneet kautta rekisterin. Ja tietenkin se oli #5, eli toiseksi viimeinen kun lähdin keulasta päin liikkeelle..
Auto kuitenkin toimii ja tehoakin tuntuu löytyvän, kunhan antaa kierroksia. Ei mikään M5, mutta kyllä kortti tuollakin taitaisi lähteä.
Nyt vain 4-pyöräsuuntaukseen ja pikkuvikojen poistoon, joista suurin osa taitaa olla palaneiden polttimoiden vaihtoa ja takakontin johtokimpun korjaamista.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Vika ilmenee yleensä ensimmäisenä juuri alakierroksilla kun sytyttäminen on vaikeinta, puolan vian edetessä (yleensä eristeen murtuminen, ei näy kun useimmiten tapahtuu puolan sisällä ja muuttaa sähköisiä ominaisuuksia) sytytysteho laskee koko ajan ja sitten alkaa pätkiä yläkierroksillakin. Täydellä kuormalla = täydellä kaasulla sylinteripaine on suurimmillaan ja sytytys vaikeinta, eli ei yleensä ilmene pintakaasulla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Tuo oli hyvää tietoa. Ex-M5:ssa näitä meni 3 kpl, jokainen hiukan eri tavalla mutta huomattavasti dramaattisemmin kuin nyt - tällä perheautolla oli kuitenkin silloin tällöin ajeltukin viime aikoina. Joka tapauksessa, eilen illalla olisi ollut hallissa lämpimässä sen sijaan, kun nyt taas tuulisessa pakkassäässä parkkipaikalla - olisi kannattanut alkaa tekemään testausta perusteellisesti heti.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Pitäisiköhän tämä siirtää Projetit-osioon, vaikka kyse on vain pikkufiksauksista..?
Joka tapauksessa, hiukan edistymistä on tapahtunut; mittaristossa palavat nyt kaikki valot, mikä kyllä tähän vuodenaikaan on hyvin tarpeellista. Takakontin johtosarjaakin yritettiin korjata, mutta se ei auttanut. Onko E34:ssa jotain muutakin kohtaa, joka ilmoittaa palaneista valoista (rekisterikilven valo, parkkivalo jne)?
Toinen ikävä yllätys oli stereoiden kursittu johtosarja. Autoon on vaihdettu Pioneerin DEH P55BT, jossa on Bluetooth = hands-free kännykän kanssa. Radio ei tietenkään kuulu, antennivahvistimen virtajohdon etsiminen jäi seuraavaan kertaan. Kysymys kuuluukin, kun päätelaite vaihdetaan ja autossa pitäisi olla alkup. BMW:n Hifi-paketti vahvistimineen, tarvitaanko jotain lisäliitäntöjä, että radio soittaisi edelleen vahvistimen kautta? Tarvitaanko vahvistimelle omat RCA-johdot tms?
En tajua, radio oli joskus 2006 maksanut varmasti lähemmäs 400€ ja asennus tuota tasoa..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Lähinnä ajattelin, että jos haen E34-ISO -sovitteen, niin täytyykö tehdä jotain lisäliitäntöjä antennin ja Hifi-Paketin lisäksi? Nimittäin se Hifi-paketin vahvistimen käyttö houkuttaisi kovasti, Blaupunktin tekele ei ole mitään huonoa laatua (olikohan se ihan kaksois-mono) mutta erityisesti E34:een suunniteltu jakosuodin voisi tuoda radionkuunteluun jotain korvinkuultavaakin lisää.
Tuossa Pioneerissa oli mukana hieno, kirkkaansininen RCA-johto. Joka oli katkaistu ja laitettu kiinni radiossa roikkumaan kojelaudan sisään..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostIso-liittimellä ei pitäisi tarvita mitään lisävirityksiä. Siis jos auton alkuperäinen johtosarja on ehjä. Itsellä sekin oli menty tuhoamaan..
Mikähän on se pieni valkoinen johto, jossa on pieni neliömäinen liitin päässä ja johdossa "AUT LAUTSTÄRKE" tjsp?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Muisteloita
Se Valkonen johto on just muistaakseni se antennin vahvarin piuha, (korjatkaa joku jos muistan väärin). Mulla vastaavassa e34:ssa ilmoitteli muistaakseni joidenkin takavalojen vai oli jarruvalojen palaneen vaikka olivatkin kunnos. Ainoa joka loppujen lopuks autto oli (niinkin ihmeelliseltä kun kuulostaakin) lamppujen korkeuden säädön johtojen liittimien irrotus niiden moottoreista keulasta. Kokeileppa huvikses..
:think
Comment
-
-
Originally posted by Norden View PostSe Valkonen johto on just muistaakseni se antennin vahvarin piuha, (korjatkaa joku jos muistan väärin). Mulla vastaavassa e34:ssa ilmoitteli muistaakseni joidenkin takavalojen vai oli jarruvalojen palaneen vaikka olivatkin kunnos. Ainoa joka loppujen lopuks autto oli (niinkin ihmeelliseltä kun kuulostaakin) lamppujen korkeuden säädön johtojen liittimien irrotus niiden moottoreista keulasta. Kokeileppa huvikses..
:think
- Autossa on Hifi-paketti, Blaupunktin vahvistin oli siellä missä pitikin. Jos se ei saa virtaa tai ole asianmukaisesti kytketty, tulee kaiuttimista tällöin mitään ääntä? Nimittäin mökää tulee, mutta ei mitenkään ns. runsaasti..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Comment