Okei, pikkuisen provosoiva otsikko 
Ainahan meille on "opetettu" (ainakin defan ja calixin toimesta), että Suomessa autoihin PITÄÄ asentaa lohkolämmitin ja sitä PITÄÄ käyttää pakkasella. Jopa sellainen rajan olen kuullut kuin +5C eli sen alle kun menee, niin KANNATTAA käyttää sitä. Onko asia näin? Miksi?
Voisin tässä toistella niitä "faktoja" päästöistä, bensankulutuksesta, moottorin kulumisesta jne, mutta ajatellaanpa asiaa vähän toiselta kantilta... Jos ostan uuden auton ja ajan sillä viiden vuoden aikana 100tkm, kuten suurin osa tekeekin.
a) autossa on lohkolämmitin ja käytän sitä talvisin
b) autossa ei ole lohkolämmitintä
Kumpi vaihtoehto on kalliimpi? Onko autojen kunnolla mitään eroa?

Ainahan meille on "opetettu" (ainakin defan ja calixin toimesta), että Suomessa autoihin PITÄÄ asentaa lohkolämmitin ja sitä PITÄÄ käyttää pakkasella. Jopa sellainen rajan olen kuullut kuin +5C eli sen alle kun menee, niin KANNATTAA käyttää sitä. Onko asia näin? Miksi?
Voisin tässä toistella niitä "faktoja" päästöistä, bensankulutuksesta, moottorin kulumisesta jne, mutta ajatellaanpa asiaa vähän toiselta kantilta... Jos ostan uuden auton ja ajan sillä viiden vuoden aikana 100tkm, kuten suurin osa tekeekin.
a) autossa on lohkolämmitin ja käytän sitä talvisin
b) autossa ei ole lohkolämmitintä
Kumpi vaihtoehto on kalliimpi? Onko autojen kunnolla mitään eroa?
Comment