Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZCS Koodiavaimet, huom. bmw huollon ammattilaiset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Erich View Post
    Jos näin on, niin eipä löydy kaikkiin progmanista apuja... onko tietoa, mitkä varusteet tuohon koodiin pitäisi sisällyttää? Kuuluuko siellä olla kaikki, jotka ovat jollain väylällä tai joihin liittyy väylän kautta diagnostiikkaa? Tai entä jos olemassa olevan ohjainlaitteen tyyppi tai rautaversio muuttuu uudempaan, pitääkö koodata?

    Mä luulin, että se koodaaminen olisi juurikin ZCS:n editoimista... Ollaan vissiin vielä täyttä ymmärrystä vailla. Eli viitsisitkö kertoa saman hieman yksityiskohtaisemmin? Mitä ZCS:n muokkaamisen jälkeen vielä pitää koodata?
    NCS:stä löytyy jokaiselle korimallille kohtuullisen pitkä litania noita ominaisuuksia, jotka ZCS:ään on sisällytetty. Tuon mukaan ZCS:n saa kyllä "käsin" laskettua uudelleen. Jos esim. valomodulin tyyppi muuttuu, tieto siitä löytyy myös ZCS:stä. Pääsääntöisesti koodausta vaaditaan, jos laite on kiinni väylässä. Esim. CKM:n (Car key memory) muokkaus ei onnistu, jos väylältä puuttuu/on ylimääräisiä laitteita ZCS:n tietoihin verrattuna.

    Tarkoitin tuossa aiemmin softan päivitystä ZCS:n koodauksen jälkeen oikean varusteluettelon mukaisesti. Sehän muuttaa kyseisen ohjainlaitteen parametrejä, joita pääsee toki erikseenkin puukottamaan. Koodaus saattaa tarkoittaa myös auton yksilöintitietojen (VIN) ajamista kyseisen ohjainlaitteen muistiin. ZCS löytyy mittaristosta ja varmuuskopio korimallista riippuen esim. EWS:stä.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #32
      Olkaahan sitten varovaisia NCS:n kanssa
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #33
        Originally posted by Dunky View Post
        Olkaahan sitten varovaisia NCS:n kanssa
        Kuin myös!
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #34
          Originally posted by Dunky View Post
          Olkaahan sitten varovaisia NCS:n kanssa
          Originally posted by Clavurion View Post
          Kuin myös!
          Buhahaa..
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #35
            Originally posted by Rahu View Post
            Buhahaa..
            Buhahaa buhahaa, nii-i... Tämän vuoden puolella olen käynyt koodaas 3 autoa jotaka on sotkettu juurikin tuolla NCS:llä. Naurattaahan se jos sen itse osaa
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #36
              Originally posted by Dunky View Post
              Buhahaa buhahaa, nii-i... Tämän vuoden puolella olen käynyt koodaas 3 autoa jotaka on sotkettu juurikin tuolla NCS:llä. Naurattaahan se jos sen itse osaa
              Juu en tarkoittanut tätä sillä että itse osaisin, parempi että mä en koske siihen ollenkaan, mutta muistelisin että ollaan jartsan kanssa "erään" kaverin jälkiä korjattu.

              Parempi vaan kun keskittyy korjaamaan toisten jälkiä silloin ei ainakaan itse saa enempää tuhoa aikaiseksi ja voi aina sanoa että se oli jo "solmussa".
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                #37
                Originally posted by Clavurion View Post
                Tarkoitin tuossa aiemmin softan päivitystä ZCS:n koodauksen jälkeen oikean varusteluettelon mukaisesti. Sehän muuttaa kyseisen ohjainlaitteen parametrejä, joita pääsee toki erikseenkin puukottamaan. Koodaus saattaa tarkoittaa myös auton yksilöintitietojen (VIN) ajamista kyseisen ohjainlaitteen muistiin.
                Entäs tämä:

                When coding a ZCS codable control module the coding program in CIP automatically searches the stored location, based on the VIN, and codes the selected module according to the information provided in the ZCS code.
                Lähteen tiedätkin. Mikäs tämä CIP sitten on, joku Progmanin osa?

                Vai onko niin, että ohjainlaitteisiin ei pääse käsiksi ennen, kuin ZCS on uutta varustusta vastaavassa kunnossa? Ja sitten kun pääsee ja mikäli tarvetta on, asettaa ohjainlaite itse parametrinsä ZCS koodin mukaisesti?
                Last edited by Erich; 08-04-2009, 12:05.
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  #38
                  Voiskohan dunky tai joku toinen osaava jamppa kirjotella muutaman rivisen mitä pitäs ensinnä tehä tuolla ncs:llä. Elikkäs miten otetaan backup kaikesta ja kuinka kaikki voidaan palauttaa. jonka jälkeen myö amatöörit voitas harjotella :>.. Tätä lukiessa alkanu jänskättää et mitäköhän muuta tuossa mun autossa muuttu kun ykspäivä räpelsin ncs:llä klikliklik menetelmäl kyl siin joku codin homma alko rullaa ja loppu erroriin

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by kaikkone View Post
                    Voiskohan dunky tai joku toinen osaava jamppa kirjotella muutaman rivisen mitä pitäs ensinnä tehä tuolla ncs:llä. Elikkäs miten otetaan backup kaikesta ja kuinka kaikki voidaan palauttaa. jonka jälkeen myö amatöörit voitas harjotella :>.. Tätä lukiessa alkanu jänskättää et mitäköhän muuta tuossa mun autossa muuttu kun ykspäivä räpelsin ncs:llä klikliklik menetelmäl kyl siin joku codin homma alko rullaa ja loppu erroriin
                    Kuulostaapa hyvältä.

                    Otat vain jonnekin talteen mittaristolta tai EWS:ltä auton ZCS:n (GM, SA, VN). Noiden avulla auton saa ainakin koodattua takaisin alkuperäiseen kuosiinsa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎