Announcement

Collapse
No announcement yet.

epätasaisen maalipinnan hionta ennen lakkaa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

Originally posted by 325E View Post
    ...Voisi sanoa että, ruisku on jokaisen maalarin henkilökohtainen "Oma" työkalu mikä sopii käteen ja tuntuu hyvälle maalata ... sanoi kuka mitä hyvänsä.
    Juuri tätä myös tarkoitin sillä että tuo Sata:sta Deviliin "oppiminen" otti oman aikansa, kun ensin oli +10-vuotta tehnyt ensin Sata:lla töitä, vaikka huippuruiskuja molemmat.
    Oli siis ruisku mikä hyvänsä, niin sen kanssa on opittava elämään.

Comment

• dumppi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 4351
      • sotkamo

Originally posted by Hemi View Post
      Juuri tätä myös tarkoitin sillä että tuo Sata:sta Deviliin "oppiminen" otti oman aikansa, kun ensin oli +10-vuotta tehnyt ensin Sata:lla töitä, vaikka huippuruiskuja molemmat.
      Oli siis ruisku mikä hyvänsä, niin sen kanssa on opittava elämään.
      no itse juurikin ensin opin tekemään Devillillä ku koulussa ja työharjoittelu paikassa oli käytössä DevilBis... ja sinä ku harjottelupaikassa vielä töissä olin about puoli vuotta koulun jälkeen ni sit ku intin jälkeen menin uuteen maaalaamoon töihin ni sit ku olikin yhtäkkiä satan ruisku(t) kourassa nii kyllä sitä oli ihmeissään.... hirveä opettelu... mutta mutta pikkuhiljaa alkaa kyllä oppimaan senkin mitä vanhin maalari meillä, (mulle joka olen periaatteessa vielä opettelija näissä hommissa) yrittää kovasti opettaa että vaikka kuinka kovalla olisi paine niin pitäis oppia kahvan asennolla säätämään se mitä sieltä rusikusta tulee ulos ja sen perusteella oppia tekemään hyvä pinta vaikeeta se on mutta useassa tapauksessa vitusti käytännölisempi kuin että joka välissä oot säätämässä ruiskua....
      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
      e36 325i coupé R.I.P
      e30 316 2d
      e36 318is coupé
      e36 323i 4d ac schnitzer replica

Käyttis: e39 523i 4d
      Originally posted by rizzo
      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
      |Sotkamo Connection|

Comment

• 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

Sen oppii ajan kanssa ..Säädön

Originally posted by dumppi View Post
        no itse juurikin ensin opin tekemään Devillillä ku koulussa ja työharjoittelu paikassa oli käytössä DevilBis... ja sinä ku harjottelupaikassa vielä töissä olin about puoli vuotta koulun jälkeen ni sit ku intin jälkeen menin uuteen maaalaamoon töihin ni sit ku olikin yhtäkkiä satan ruisku(t) kourassa nii kyllä sitä oli ihmeissään.... hirveä opettelu... mutta mutta pikkuhiljaa alkaa kyllä oppimaan senkin mitä vanhin maalari meillä, (mulle joka olen periaatteessa vielä opettelija näissä hommissa) yrittää kovasti opettaa että vaikka kuinka kovalla olisi paine niin pitäis oppia kahvan asennolla säätämään se mitä sieltä rusikusta tulee ulos ja sen perusteella oppia tekemään hyvä pinta vaikeeta se on mutta useassa tapauksessa vitusti käytännölisempi kuin että joka välissä oot säätämässä ruiskua....
        Siihen ruiskun säätöön oppii ajan kanssa ja sekin on ruiskukohtainen kun sen neulan säädön löytää sopivan kohdan koska jokaisen käsen liikkeen nopus pitää täsmätä
        ruiskun säätöön ja kun sen balanssin löytää loppu on pelkkää kauraa..
        Paineen säädän itse ruiskuttamalla ilmaan viuhkan säätö tapissa katson ns. silmin milloin se ruiskuttaa sopivan sähäkästi sen vaan näkee siinä milloin se on "Itselle" hyvä.
        Toki paineen säätöä pitää katsoa tarkemmin (että, on sopivan pieni paine) kun vedetään helmiäistä jotta se kide jää pystyyn ja tosin nykyään jo tavallisissa kaksikerrosväreissä on ripaus helmiäistä tehosteena.
        Kun tämän hallitsee ollaan puhuttu että, se on kuin tussilla piirtämistä..kun vetää valuman rajamailla niin tulee hyvä...

Sanoisin vielä että, hyvä maalari osaa ottaa paskastakin ruiskusta Tehot irti ja osaa säätää/toimia sen ja vieraassakin työympäristössä...näin on käynyt kun olen arvioinut käyttää toisen ruiskuja esim. letkuliittimien vuoksi jolloin se olisi työnä liian iso käydä muuttaa liittimiä kun minulla on omat liittimet 13mm AtlasCompon liittimet joita käytetään ns. teollisessa painejärjestelmässä ja tässä tapauksessa samat joita käytetään myös linjaautotehtaan maalaamossa ja miksiköhän minullakin sattuu olemaan samanlaiset liittimet olisko joulupukki asentanut minulle sellaiset kai.
        Last edited by 325E; 28-03-2009, 09:21.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎