kokeilin tuota vesiväriä ekan kerran pimeässä ja pölyisessä normi tallissa. tein pohjat viimeisen päälle, ja kunnon putsaus ennen maalausta. levitin maalin ja ihmettelin ku jäi appelsiiniksi vaikka kuinka paksusti vetää maalia. tallissa oli +21 astetta ja painetta 3,5-4bar joka on osoittautunut tuolle ruiskulle hyväksi. soitin jo hädissään tutulle maalarille joka neuvo vain odottamaan, että väri kuivuu.
no nyt 2h jälkeenpäin pinta on jo 70% alueelta kuiva ja siloittunutkin ihmeen hyvin, mutta silti en kehtaa siihen lakkaa suoraan vetää.
eli millä tuon voisi hioa ennen lakkaa, ettei massa mene puhki ja ettei hionta jäljet näy lakan alta 1000 vesipaperillako?
niin ja pelkän takaluukun maalasin en koko autoa. älkää huolestuko
no nyt 2h jälkeenpäin pinta on jo 70% alueelta kuiva ja siloittunutkin ihmeen hyvin, mutta silti en kehtaa siihen lakkaa suoraan vetää.
eli millä tuon voisi hioa ennen lakkaa, ettei massa mene puhki ja ettei hionta jäljet näy lakan alta 1000 vesipaperillako?
niin ja pelkän takaluukun maalasin en koko autoa. älkää huolestuko
aivan liikaa painetta ja paksustihan sitä ei kuulu vetää... ohensitko väriä?! itellä on paine ainakin siinä1,0-1,5bar MAKSIMISSAAN kun vesiväriä ruiskutan.. sitten kontrollikerroksen vetoon tietty enempi painetta ja kaukaa sumuttaen... minkälaiset ohjeet sait maalin ruiskutukseen?!!? oikea ohje on: kaksi "täyttä" (HUOM: täysi kerros ei tarkoita että lasketaan pinta aivan märäksi, muuten pinta jää varmasti kuvailemasi laiseksi rumaksi appelsiinimaiseksi) kerrosta ja paineella ohut harso kaukaa ruiskutettuna ja joka kerroksen välissä väri pitää olla täysin haihtunu... sitten lakka.. nyt veikkaan ettäjoudut hiomaan sen ja vetämään uuden maalin päälle:think lakkaukseen käytetään sittten jo kovempaa painetta esim. 2.0-3.0bar
Sotkamo Connection
Comment