Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voiko 11,5 tuuman leveälle vanteelle laittaa 275:sen renkaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by Martti View Post
    ja onko vanne tosiaan 11,5" leveä? en tarkoita nyt vittuilla, mutta kuulostaa vaan jotenkin oudolta tuo yhdistelmä e39/11,5" takavanne ja 285/35 rengas (oli et mikä hyvänsä)/kaarien mankelointia ei ole harrastettu??, eikä kuvailujesi mukaan raavi pahastikaan. tietysti jos auto on sopivalla korkeudella ja alustan jäykkyys kohillaan niin saattaa toimiakin jollain lailla..
    11,5" ja esim. ET20 pyörii ongelmitta 265-275 kumilla ilman mitään mankelointeja... ET ja renkaan leveys kun on balanssissa, niin ei se vanteen leveys enää niin paljon ratkaise. ei sillä on paljoa mahtumisen kannalta merkitystä onko vanne 10" vai 11,5", jos samanlevyistä kumia käytetään molemmissa.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Soiled
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3217
      • Mystinen Kuopio

      #17
      Onkos noi "normit" muuttunu nykypäivän katsastuksissa? Eli onko ne vielä ns. suosituksia noi minimi leveydet renkaille tiettyä vanteen leveyttä kohden? Kun aikaisemmin ei ainakaan mikään laki määrännyt minkä levyinen rengas pitää olla vanteen leveyteen nähden niin tuommoisen 255 nakin pingotus 12" leveelle vanteelle ei katsastuksessa aiheuttanut hylsyä.

      Miten on nykyään, onko noi suositukset muuttuneet jo lakimuotoon jolloin voidaan hylätä autot joissa ei ole oikean levyinen kumi vanteella?
      Mystinen.Fi @ FB
      IG @tarmohanninen
      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #18
        Originally posted by Soiled View Post
        Onkos noi "normit" muuttunu nykypäivän katsastuksissa? Eli onko ne vielä ns. suosituksia noi minimi leveydet renkaille tiettyä vanteen leveyttä kohden? Kun aikaisemmin ei ainakaan mikään laki määrännyt minkä levyinen rengas pitää olla vanteen leveyteen nähden niin tuommoisen 255 nakin pingotus 12" leveelle vanteelle ei katsastuksessa aiheuttanut hylsyä.

        Miten on nykyään, onko noi suositukset muuttuneet jo lakimuotoon jolloin voidaan hylätä autot joissa ei ole oikean levyinen kumi vanteella?

        taitaahan ne katsastuksessa useimmiten STRO normien mukaan mennä...



        tuon mukaan virallisesti minimi leveys 11,5" vanteelle olisi 295...
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          #19
          Originally posted by bemu2000 View Post
          11,5" ja esim. ET20 pyörii ongelmitta 265-275 kumilla ilman mitään mankelointeja... ET ja renkaan leveys kun on balanssissa, niin ei se vanteen leveys enää niin paljon ratkaise. ei sillä on paljoa mahtumisen kannalta merkitystä onko vanne 10" vai 11,5", jos samanlevyistä kumia käytetään molemmissa.
          kyllähän se varmaan jotenkin pyörii. pointti/ihmetyksen aihe mulla oli se, että tuskin vakiokaarilla selvitään tyyliin "auto täynnä porukkaa ja isoissa heitoissa hipsii vähän kiinni" ellei ole tosiaan korkeus ja jäykkyys alustassa kohillaan, sopivan renkaan lisäksi. tai jos selvitään, niin täytyy munkin heittää noi 10" sirkkelit menemään ja ostaa kerralla leveät kuulat. :think

          btw. kuinka lähellä tolppaa tai muita osia mennään tollasella 11,5" et20:llä?

          Comment

          • Janis Petke
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 73
            • Kouvostoliitto

            #20
            Mahtuu,mahtuu!
            Mulla on takana 10,5" vanteella 295/30R19.Oli muuten mielenkiintonen leipoo vanteelle.Meinas tulla hiki...
            -The Driving Machine-

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #21
              Originally posted by Martti View Post
              kyllähän se varmaan jotenkin pyörii. pointti/ihmetyksen aihe mulla oli se, että tuskin vakiokaarilla selvitään tyyliin "auto täynnä porukkaa ja isoissa heitoissa hipsii vähän kiinni" ellei ole tosiaan korkeus ja jäykkyys alustassa kohillaan, sopivan renkaan lisäksi. tai jos selvitään, niin täytyy munkin heittää noi 10" sirkkelit menemään ja ostaa kerralla leveät kuulat. :think

              btw. kuinka lähellä tolppaa tai muita osia mennään tollasella 11,5" et20:llä?
              juhiksella taisi olla 540i:ssä 12" ET19 295 kumilla ja se vaati 3mm spacerit (eli ET16), ettei ottanut sisältä kiinni. tuossa 11,5" ET20 jää vielä 2mm enemmän tilaa
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎