kuhan laitan samalla uusiks.. en kyllä käyny kierrättään.. no pitää käydä kunhan käyn uudestaan yrittään.. mietin vaan että millanen ilmansuodatin pitäs laittaa.. :think Joku kartio suodatin vai?
___________________ BMW G30 520d -17
---------------------------------------------------------------------- MB c350 -11 BMW F11 M550D -14 Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue MB w211 -07 BMW e39 525i -01 BMW e36 325i -93 BMW e36 320i -92
kuhan laitan samalla uusiks.. en kyllä käyny kierrättään.. no pitää käydä kunhan käyn uudestaan yrittään.. mietin vaan että millanen ilmansuodatin pitäs laittaa.. :think Joku kartio suodatin vai?
Ihan vakio suodatin sinne vakio koteloon. Nuo päästöt on kyllä niin sekaisin, että melkein väkisinkin on jotain muutakin vialla.
Mulla on edellisen omistajan toimesta laitettu joku kartiosuodatin... että mietin vaan että ku siellä ei oo sitä alkuperäistä koteloa niin joudunko laittaan kartio suodattimen vai?:think
___________________ BMW G30 520d -17
---------------------------------------------------------------------- MB c350 -11 BMW F11 M550D -14 Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue MB w211 -07 BMW e39 525i -01 BMW e36 325i -93 BMW e36 320i -92
Joku pari kuukautta myöhässä katsastus.
kattooks ne pahakseen jos ajan pihaan katsastamattomal autolla?
Ei kyllä yhtään huvittais mennä yrittämään edes katsastusta, ei oo senttiäkää ylimäärästä. Kattoo nyt pari kuukautta jos sinnittelis ja veis katsastukseen...
Tuleeko muuten lisäkustannuksia ku on leima jo vanhentunu?
Älä nyt ainakaan kahta kuukautta ajele ilman leimaa, se vasta kalliiksi tuleekin jos rapsahtaa.
Soitat konttorille ja ilmoitat, että olet tulossa niin eivät katso pahalla. Eivätkä myöskään poliisit, kun olet ilmoittanut saapuvasi paikalle. :think
Aina voi sen verran ennakoida, kun tietää sen katsastuksen kuitenkin tulevan eteen, että käy auton nyt ainakin silmämääräisesti läpi ja ajaa sinne katsastukseen. Se nyt vaan täällä Suomessa on suoritettava. Ei tarvitse ottaa herneitä, itse vaan en ymmärrä tuota katsastamatta jättämistä.
Juu no en ota nokkii, ja niinhän se asia menee että kaikilla on kaks samaa asiaa, selitys ja perseenreikä eikä kumpikaan ketään kiinnosta.
Omalla kohdalla niin auto ollu korjaamolla vähän väliä ja oli tossa 4kk sitten pari kuukautta taas korjaamolla ja pääsin intistä 2 viikkoa sitten. Nyt sitte viimesen kahen viikon aikana olen tietoisesti ajanu katsastamattomalla autolla, koska en jaksa nähdä vaivaa käymällä hakemassa sitä hylkäystä. Eikä ole varaa korjata/ostaa uutta autoa.
Ja tosiaan parikymppinen olen jo ja viis autoa oon omistanu enkä ikinä oo muutaku omistajanvaihdon käyny tekemässä asemalla. Mutta ei toi mun nykynen bil voi MITENKÄÄN mennä läpi.. Kait se on pikapuolii mentävä edes yrittämään..
Juu no en ota nokkii, ja niinhän se asia menee että kaikilla on kaks samaa asiaa, selitys ja perseenreikä eikä kumpikaan ketään kiinnosta.
Omalla kohdalla niin auto ollu korjaamolla vähän väliä ja oli tossa 4kk sitten pari kuukautta taas korjaamolla ja pääsin intistä 2 viikkoa sitten. Nyt sitte viimesen kahen viikon aikana olen tietoisesti ajanu katsastamattomalla autolla, koska en jaksa nähdä vaivaa käymällä hakemassa sitä hylkäystä. Eikä ole varaa korjata/ostaa uutta autoa.
Ja tosiaan parikymppinen olen jo ja viis autoa oon omistanu enkä ikinä oo muutaku omistajanvaihdon käyny tekemässä asemalla. Mutta ei toi mun nykynen bil voi MITENKÄÄN mennä läpi.. Kait se on pikapuolii mentävä edes yrittämään..
Niin tai laitettava auto odottamaan parempaa rahatilannetta.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
juu ei kannata ehdoin ajella kyl katsastamattomalla. noilla on polliiseilla jo "koe" käytössä järjestelmä joka "keilaa" rekisterikilvet autoista joiden perässä ajelevat, en tiedä keilaajo jopa autoista jotka tulee vastaan.
kone kuitenkin käy auton tiedot "naps" nopeasti läpi ja kyllä heti paljastuu jos et ole autoa katsastanut tai on autossa jotain muuta jäänyt maksamatta.
ensivuoden budjettiin polliisi noita koneita sitten ruinaavat ihan kunnon ostoa varten, nyt siis vain "koe" käytössä. mutta kuulemma oliko se 80% enenpi jäänyt jengiä kiinni nyt noiden katsastusten tai muiden maksun takia kuin ennen tuota ihanaa laitetta :think
ja ei ne nyt hirmuisen pahaa katso, tuttava meni 8 kuukautta myöhässä kun ei ollut saanut aikaiseksi katsastaa
ainua on että jos ei mene läpi niin se on ajokiellossa. korjausaikaa siihen ei saa. Uusi laki itseasiassa määräisi että jos menet vaikka viikko ennen ajan loppumista katsastamaan ja tulee hylky. ei korjauskehotus vaan ihan hylky, niin et saa aikaa korjata kuin se viikko. (kuukausi taisi olla minimi) joten menisi ajokieltoon. eli korjauksen ajoaika ei saisi enää nykyään ylittää auton oikean viimeisen katsastusajan ajankohtaa. HUOM. ei saisi. lepsuavat paljon vielä tuon suhteen.
Mitähän sedät sitten tekevät mikäli heittävät hylkäyksen mun autolle? Ajokielto napsahtaa ja auto jää pihalle? Vai katsotaanko tuossa tilanteessa sormien läpi, että päästetään ajamaan kuitenkin kotiin (ajokiellon kanssa)
Todella kinkkinen tilanne varsinki kun ei oo ikinä katsastusta tullu suoritettua.
Mitähän sedät sitten tekevät mikäli heittävät hylkäyksen mun autolle? Ajokielto napsahtaa ja auto jää pihalle? Vai katsotaanko tuossa tilanteessa sormien läpi, että päästetään ajamaan kuitenkin kotiin (ajokiellon kanssa)
Todella kinkkinen tilanne varsinki kun ei oo ikinä katsastusta tullu suoritettua.
varaat ajan niin saat ajaa konttorille mutta et takaisin ilman siirtokilpiä.
ajokieltoon menevää autoa ei saa siirtää ilman siirtokilpiä.
jos auto menee ajokieltoon kun katsastat sen ja siinä on "ajoaikaa" jäljellä saanet ajaa sen kotiin tai oikeastaan lähimmälle "korjaamolle" jos ollaan tarkkoja.
jos tekevät oikein niin niillä on siellä sellaisia helvetillisiä punaisia kolmio tarroja joissa lukee "ajokiellossa" joka niiden pitäisi liimata lasiin.
tätä ei yleensä kyllä tehdä ellei auto joka katsastetaan niin ole tieliikenteelle vaarallinen, eli jarrut tai muut ajon takia välttämättömät toimi. Mutta esim huonot pakokaasut on ajokiellon aiheuttava nakki jos auto menee yli sen virallisen katsastusajan.
tässä luistavat todella monet asemat kun ihmisiä ovat vaikka mulkuiksi kaikki haukkuvat. todellisuudessa ajokieltoon laitettua autoa ei saisi kotiin siirtää kun siirto kilvillä, max siirtokilpien ajoaika on se 3 päivää 5 päivän ajalle jos en väärin muista. siirrot pitää tarkalleen kirjata mistä-minne ja miksi. ja maksoi joskus 3 vuotta sitten 15€ nykyään lienee kalliimpi kun kerran kaikki muutenkin nousee koko ajan.!
ja en ole katsastusmies, olin vain joskus rakentamassa katsastuskeskusta hakukselle ja siinä tuli paljon katsastukseen liittyvää tietoa samalla.
edit.
se on katsos silleen että, Katsastuksen suorittanut katsastusmies on ihan lailla vastuussa mahdollisesta onnettomuudesta joka johtuu auton laitteiston viasta juuri katsastuksen jälkeen. Eli jos katsastussetä antaa sulle ok lapun ja sulla olis vaikka vaijerit jo näkyvillä renkaista, ja juuri tuo kulunut rengas räjähtää ja aiheuttaa onnettomuuden. On se katsastusmies osasyyllinen tapahtuneeseen onnettomuuteen jos se rengas ei muun syyn takia rikkoutunut.
(rengas hiukan huono esimerkki mutta kuitenkin)
moni katsastussetä joka on ollut "kiva setä" on saanut potkut koska on päästänyt pieniä vikoja silmien läpi. Kun suomen valtio menetti yksinoikeuden katsastukseen sai se silti valvonnan sille. eli tekevät pisto tarkastuksia "pommi" autoilla. niitä on sit joskus joku päästänyt selvistä vioista huolimatta läpi ja se on usein koko katsastus keskus kiinni sanktio ajan verran.
näin kävi silloin yhdelle firmalle kun kirkkonummen asemaa rakensin. karkaa aiheesta pahoittelen, mutta ihan kaikille tiedoksi kun kiutenkin katsastusta harrastatte
Comment