Announcement

Collapse
No announcement yet.

Powerit katoaa 750iA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAAWO76
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 105

    Powerit katoaa 750iA

    Elikkäs, auto on E38 750 -95
    tehot häviää kun ajan yli 100km/h
    Kun ajan alle satasta, ni tehot pysyy tallella, mut heti kun menee yli, niin loppuu veto. Vika kuittaantuu kun sammutan motin, ja annan olla vähä aikaa enne ku sytytän uudelleen...
    Rassaaaa....
    Mistä lähteä vikaa ettimään?
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Lukemalla vikakoodit.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • PAAWO76
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 105

      #3
      Originally posted by peltone View Post
      Lukemalla vikakoodit.
      Luettu on, eikä löytyny apua..

      Comment

      • algernon
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 288
        • Turku, Suami

        #4
        Onko tehoa kunnolla?

        Yhdestä ajoneuvosta löytyi bensaputkestä tukos joka antoi ainoastaan pienen määrän bensaa läpi. Oli tehoa mutta ainoastaan noin 10sekuntia, tai loputtomasti jos ajoi varovasti...

        Bensasuodattimet?
        M
        850i -91 (EG11)
        Z3 2.8 -98 (CH31)

        325 -08 (VE31)

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          #5
          Onkos minkäänlaista muuta huoltoa tehty kuin öljynvaihtoa? Tuolla lähtisin liikkeelle.. Sitten kävisin antaa tossua moottoritiellä --> pienellä vaihteella suurilla kierroksilla siis rajoituksien mukaan.

          Livedataa luettu?

          Comment

          • PAAWO76
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 105

            #6
            Originally posted by zeneg View Post
            Onkos minkäänlaista muuta huoltoa tehty kuin öljynvaihtoa? Tuolla lähtisin liikkeelle.. Sitten kävisin antaa tossua moottoritiellä --> pienellä vaihteella suurilla kierroksilla siis rajoituksien mukaan.

            Livedataa luettu?
            Suodattimet vaihettu, öljyt 4000 välein.. Ei ole suurempia tehty. Kävin tossuttaa, ni tuntuu että kaasuläpät putoaa puoleen väliin..

            Comment

            • mange
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 253
              • Winterthur, Switzerland

              #7
              Originally posted by PAAWO76 View Post
              Suodattimet vaihettu, öljyt 4000 välein.. Ei ole suurempia tehty. Kävin tossuttaa, ni tuntuu että kaasuläpät putoaa puoleen väliin..
              4000 välein?
              BMW M5 -95, Fjordgrau
              BMW M535i -86, Polarissilber
              BMW 325i -87 M Tech 1, Diamantschwarz
              BMW 740i -94, Aspen-silber
              BMW X1 xDrive20d -16, Alpinweiss 3

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by mange View Post
                4000 välein?
                juu takuulla uudesta saakka
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • PAAWO76
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2007
                  • 105

                  #9
                  Originally posted by mange View Post
                  4000 välein?
                  Nii, suuri piirtein. Mutta, mite se tähä liittyy?!

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by Spetke View Post
                    juu takuulla uudesta saakka
                    Miten tämäkin kaveria ongelmassaan auttoi??

                    Mittaas koneesta puristukset...
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • mange
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 253
                      • Winterthur, Switzerland

                      #11
                      Originally posted by PAAWO76 View Post
                      Nii, suuri piirtein. Mutta, mite se tähä liittyy?!
                      Ei muuta kun ajattelin että löytyykö tähän joku erityinen syy miksi näin tiheesti vaihdetaan, kuullostaa sen verran lyhyeltä väliltä tuo 4000. Ei ollu tarkoitus sotkea, sori... Paljonko tuo kone on ajettu? Kuten sanottiin, puristuksia mittaamalla selviäis onko pahemmastakin kyse.
                      BMW M5 -95, Fjordgrau
                      BMW M535i -86, Polarissilber
                      BMW 325i -87 M Tech 1, Diamantschwarz
                      BMW 740i -94, Aspen-silber
                      BMW X1 xDrive20d -16, Alpinweiss 3

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        #12
                        Kuittaantuuko puristusvika kun sammuttaa auton? Ihan turha sähköviassa edes mitata mitään puristuksia...
                        Retard Member

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #13
                          Näissä V12 myllyissä on ollut todella paljon kansi tai lohko vikaa... Ajattelin vaa et jos kovemmalla rytinällä jonkun pyttyjen väli alkaa fuskaamaan...
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • algernon
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 288
                            • Turku, Suami

                            #14
                            Bensapumppuja on myöskin vaihdettu näihin vehkeisiin...

                            Miten tuo vika oikein tarkasti ilmenee?
                            Riippuuko vaihteesta taikka kaasun asennosta?
                            M
                            850i -91 (EG11)
                            Z3 2.8 -98 (CH31)

                            325 -08 (VE31)

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Jos vika ilmenee heti kun mennään yli 100kmh, lähtisin etsimään mahdollista vikaa abs/asc/dsc (riippuen mikä autossa on) yksiköltä vikakoodien luvulla. Sen kautta kuitenkin nopeustieto tulee ja käsky moottorinohjaukselle jos tehoja tarvitsee rajoittaa. Kyseessä voi olla perjaatteessa vaikkapa että jonkun pyörän anturi ei saa enään selkoa nopeustiedosta ja ohjainlaite menee vikatilaan. Mutta yleensä näistä kyllä syttyy myös vikavalot mittaristoon.

                              Mutta kannattaa vielä katsoa livedataa moottorinohjaukselta, abs-yksiköltä sekä vielä vaihteiston ohjaukselta niin varmasti selviää missä kiikastaa jos vain löytää oikean kaverin ruudun taakse.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎