Jos vika ilmenee heti kun mennään yli 100kmh, lähtisin etsimään mahdollista vikaa abs/asc/dsc (riippuen mikä autossa on) yksiköltä vikakoodien luvulla. Sen kautta kuitenkin nopeustieto tulee ja käsky moottorinohjaukselle jos tehoja tarvitsee rajoittaa. Kyseessä voi olla perjaatteessa vaikkapa että jonkun pyörän anturi ei saa enään selkoa nopeustiedosta ja ohjainlaite menee vikatilaan. Mutta yleensä näistä kyllä syttyy myös vikavalot mittaristoon.
Mutta kannattaa vielä katsoa livedataa moottorinohjaukselta, abs-yksiköltä sekä vielä vaihteiston ohjaukselta niin varmasti selviää missä kiikastaa jos vain löytää oikean kaverin ruudun taakse.
tai et onko siel ees poltin ehjä (siis mittaristos) niinku mulla aikoinaan kävi
tai et onko siel ees poltin ehjä (siis mittaristos) niinku mulla aikoinaan kävi
Jepp..
Poltin abs merkistä palanu, nyt palaa, koko ajan.. Koodit luettu, taas..
Valittaa että abs hydrauli yksikkö viallinen, kokeiltiin uutta, ja sama vika ilimenee koko ajan.. Mitä fiddua? :think
Kaasun asennosta ja vaihteesta riippumatta, satasen jäläkeen loppuu tehot. Taitaa olla tytöille tarkotettu auto.. Ei vaa. Rupeaa ärsyttään.
Näissä V12 myllyissä on ollut todella paljon kansi tai lohko vikaa... Ajattelin vaa et jos kovemmalla rytinällä jonkun pyttyjen väli alkaa fuskaamaan...
Miten paljon? Ei nosta yhtää ylimmääräisiä pössyjä perästä..
Jepp..
Poltin abs merkistä palanu, nyt palaa, koko ajan.. Koodit luettu, taas..
Valittaa että abs hydrauli yksikkö viallinen, kokeiltiin uutta, ja sama vika ilimenee koko ajan.. Mitä fiddua? :think
Kaasun asennosta ja vaihteesta riippumatta, satasen jäläkeen loppuu tehot. Taitaa olla tytöille tarkotettu auto.. Ei vaa. Rupeaa ärsyttään.
Korjaa eka tuo abs:n vika, niin sieltä varmaan löytyy syy tehojen katoamiseen.
Tarkista kontaktit tuosta yksiköstä (etenkin maadotus), tarkista myös että moottoria ohjaava rele on ehjä. Minkälaisen vikakoodin se anto tarkalleen?
Jos vikakoodit liittyvät oikeasti hydrauliyksikköön eli siihen mikä on konehuoneen puolella, eikä yksikön vaihto auta asiaa kannattaa johtosarja tarkistaa sisälokarin sisältä apukuskin puolelta. Siellä kulkee mm. tuon yksikön johtoja ja tyypillisenä vikakohteena e38:ssa siellä on terävä reuna johon johdot voivat hangata ja vaurioitua.
Jos vikakoodit liittyvät oikeasti hydrauliyksikköön eli siihen mikä on konehuoneen puolella, eikä yksikön vaihto auta asiaa kannattaa johtosarja tarkistaa sisälokarin sisältä apukuskin puolelta. Siellä kulkee mm. tuon yksikön johtoja ja tyypillisenä vikakohteena e38:ssa siellä on terävä reuna johon johdot voivat hangata ja vaurioitua.
onneksi on vapaapäivä, niin voi ruveta purkamaan..
Täytyypäs kahtoa, ja ilimotella miten käypi
Comment