Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pyöränsuuntausongelmien toteaminen ja korjaaminen silmämääräisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Hammastangon keskittämisestä: Hyvin monissa autoissa (BMW:stä ei kokemusta) on ohjauspylvään akselissa merkki joka tulee ratin booritetun reiän merkin kanssa tasan , ja on siis tehtaalta jo näin. Jos merkki on kohdallaan / tai tietää ettei rattia ole irroitettu koskaan voi olettaa hammastangon olevan keskitetty kun ratti on suorassa (tuskin se koko kierrosta on pielessä).
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      #17
      ratin suoruuteen vaikuttaa sekin, onko rattiakselin 32mm mutteria kiristelty

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16427
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by pheno View Post
        ratin suoruuteen vaikuttaa sekin, onko rattiakselin 32mm mutteria kiristelty
        Eli ? :think

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          #19
          Originally posted by jr66 View Post
          Eli ? :think
          Niin, vai koitinko mää sit kiristää jotain väärin ? eli jakari sinne polkimien väliin niin että pysyy ja sitten käännät ratista, helposti voit kiertää rattia vaikka 90astetta ja pyörät on senjälkeen edelleen suorassa..

          Comment

          • Tuiske
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1441
            • Lempäälä

            #20
            Originally posted by pheno View Post
            Niin, vai koitinko mää sit kiristää jotain väärin ? eli jakari sinne polkimien väliin niin että pysyy ja sitten käännät ratista, helposti voit kiertää rattia vaikka 90astetta ja pyörät on senjälkeen edelleen suorassa..
            WTF :think Kannattaa ehkä tarkemmin syynätä sitä rattiakselia ettei käy köpelösti.
            Corvette C4 LT4 TURBO
            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Tuiske View Post
              WTF :think Kannattaa ehkä tarkemmin syynätä sitä rattiakselia ettei käy köpelösti.
              No, se oli vaan kokeilu. Laitoin takaisin oikeaan kohtaan. Jos kiristää tarpeeksi, niin etäisyyssäätö alkaa tahmaamaan yläasennossa ja sillon ollaan pielessä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎