Joo on pikku ongelma tässä ajoitushommassa...tein autoon kansirempan ku meni jakopäänremmi poikki ja vähä muutaki...Nyt moottori on kasassa ja omasta mielestä myös alakerran ja yläkerran ajoitukset on kohdallaan ku oon ne tarkastanu ainakin viisi kertaa...Pumpun ajoitukseen sain vinkin et kun se hammaspyörän kiila on ykkössuutin putken kohdalla niin auton pitäs lähtee käyntiin ja tarkemman säädön voi sit tehdä mittakellolla...Näin oon nyt tehny mutta pumppu ei vaan lähde nostaan polttoainetta ja pumppuun en oo kajonnu millään lailla et sielä vois osat olla väärin...Pumpulta ei tuu dieseliä suuttimille vaikka sinne suoraan haitariratilla kaataa polttoainetta...Voiko pumppuun jäädä ilmalukko johonkin kun se on ollut kuivana ja se ei tämän vuoksi nosta ainetta ja miten sen pumpun saa ilmattua...Pumppu ei sähköinen kuten 324td:ssä kuuluisi olla vaan mekaaninen boschin jakajapumppu eli sähköviasta kyse ei ainakaan ole kun pumppuun menee vaan pari johtoa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
324 TD:n ongelma (selvinnyt)
Collapse
X
-
Pumpun hihnapyörässähän on reikä ajoitusmerkkinä!!Olikohan 8mm esim. poranterä hihnapyörästä läpi ja pumpun rungossa pitäis olla vastaava reikä! Sitte pitäs olla pumpun ajoitus noin suurinpiirtein kohillaan,mikäli et ole ite pumppua jo käännelly! Ja ilmalukkokin on kyllä mahdollinen ja saat helposti pois kun otat tankille menevän paluuletkun (musta letku,lähtee pumpulta tankille) irti ja painat paineilmaa tankkiin päin! Pitäs lähteä soppa kiertään! Mutta ei sitten liian kovalla paineella!! Mitenkäs laitoit alakerran ajoituksen kohdalleen? Kai huomasit myös lohkon kyljestä tapin paikan jolla vauhtipyörä lukitaan.....?
-
-
Originally posted by jannelPumpun hihnapyörässähän on reikä ajoitusmerkkinä!!Olikohan 8mm esim. poranterä hihnapyörästä läpi ja pumpun rungossa pitäis olla vastaava reikä! Sitte pitäs olla pumpun ajoitus noin suurinpiirtein kohillaan,mikäli et ole ite pumppua jo käännelly! Ja ilmalukkokin on kyllä mahdollinen ja saat helposti pois kun otat tankille menevän paluuletkun (musta letku,lähtee pumpulta tankille) irti ja painat paineilmaa tankkiin päin! Pitäs lähteä soppa kiertään! Mutta ei sitten liian kovalla paineella!! Mitenkäs laitoit alakerran ajoituksen kohdalleen? Kai huomasit myös lohkon kyljestä tapin paikan jolla vauhtipyörä lukitaan.....?520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Kyllä mulla ainakin molemmissa tiiseleissä on mekaanisissa pumpuissa se tapin reikä! Taitaapa olla sulla jako sekasi aika pahasti! Otappa koko homma uusiksi ennen ku jotain särkyy! Ensin vauhtipyörä lukkoon,sitte pumppuun se tappi ja eikun nokka-aksila kohilleen! Eli olikos se ny sitte ykkösen nokat kattoa kohti! Sitte nokkapyörän pultti löysälle,remmin kiristys(pumppu ja kampura lukittuna) Ja eikun nokan hienosäätö! Onnistuu suorakulmalla. Nokassa on aivan etupäässä neliskanttinen molikka jossa kaks sivua on koneistettuja. Ne vaan suoraan kulmaan kanteen nähden. Nokkapyörän pultti tiukkaa ja pitäs hörähtää!
Minäpä laitan vielä kuvan sulle s-postiin niin eiköhän se siitä!!
Comment
-
-
Originally posted by jannelKyllä mulla ainakin molemmissa tiiseleissä on mekaanisissa pumpuissa se tapin reikä! Taitaapa olla sulla jako sekasi aika pahasti! Otappa koko homma uusiksi ennen ku jotain särkyy! Ensin vauhtipyörä lukkoon,sitte pumppuun se tappi ja eikun nokka-aksila kohilleen! Eli olikos se ny sitte ykkösen nokat kattoa kohti! Sitte nokkapyörän pultti löysälle,remmin kiristys(pumppu ja kampura lukittuna) Ja eikun nokan hienosäätö! Onnistuu suorakulmalla. Nokassa on aivan etupäässä neliskanttinen molikka jossa kaks sivua on koneistettuja. Ne vaan suoraan kulmaan kanteen nähden. Nokkapyörän pultti tiukkaa ja pitäs hörähtää!
Minäpä laitan vielä kuvan sulle s-postiin niin eiköhän se siitä!!520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Tiiäkkö mulla on justiin tuo sama autodatan kuva töistä ja nippu muitakin monisteita 324td:stä...Pitäs vaan olla vielä korjauskäsikirjaKaikki merkit on nyt tarkastettu tuplaten ja kaikki on kohallaan...Alan epäillä myös et olisko tuo sammutus venttiili juuttunu sammutus asentoon ku paluuputkesta tulee putken täydeltä tavaraa mut suutin putkiin sitä ei pumpulta mee juuri paskaakaan...Enää en keksi kyllä muuta vaihtoehtoa...Ja auto ei edes yritä käyntiin ku paine ei riitä avaamaan suuttimia...
520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Nyt alkaa pikkuhiljaa syy löytyä miksei savuja lähe...Kaikki hehkut pimeenä...Virta tulee mut ei hehku... :(520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
No hehkut nyt pelaa mut ongelmat jatkuu...Pumppu ei ime polttoainetta ja ilmaongelma se ei oo koska polttoaine virtaa paluupuolelta mutta nestepäähän se ei jostain syystä mene...Suuttimille ei mee polttoainetta et nyt on pumpussa joku ongelma..Tuollasen pumpun pitäs silti pumpata polttoainetta sama missä asennossa se on...Näin mulle kerto yks dieselpumppujen kans 40 vuotta työskennelly...Onkohan tuolta pumpusta hajonnu jotain sen remmin katkeamisen yhteydessä ja onko yleensä edes mahdollista?Sammutinventtiili kyllä pelaa..sen oon testannu ja hyvin aukeaa ku virran panee päälle...Eli onko vastaavaa käyny kellekkään muulle...Virtaa pyöritykseen kyllä riittää ku toisesta bemusta menee koko ajan apuvirtaa ja auto on yöt laturissa...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Sori jos on tyhmä kysymys: Onko sulla ilmakuplia putkissa suodattimen jälkeen? 525TDS:ssä se on onneks laitettu kaukonäköisesti läpinäkyväks.
Jos siellä on ilmaa pikkasenkin joukossa, pumppu ei saa nostetttua painetta niin että suuttimille lähtis tavaraa. Joskus meinaan tappelin yhden hiacen kanssa jossa oli haperat dieselputket, imi sopivasti ilmaa joukkoon eikä tahtonut millään lähteä käyntiin. Oliskohan se pumppu kuitenkin ilmattava jotenkin?
Onko 324TD Koneessa erillinen siirtopumppu tankissa. Ainakin 525 TDS:ssä on. Ja jos se tankinpumppu ei nosta kunnolla, niin ei sitten lähde käymään millään. Mutta ilmeisesti tää ei sulla ongelma, kuten sanoit.Mikäli oikein muistan niin, sen tankin pumppu pitää tuottaa TDS:ssä n.3 barin paineella ainetta dieselpumpulle.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by jpeltomaSori jos on tyhmä kysymys: Onko sulla ilmakuplia putkissa suodattimen jälkeen? 525TDS:ssä se on onneks laitettu kaukonäköisesti läpinäkyväks.
Jos siellä on ilmaa pikkasenkin joukossa, pumppu ei saa nostetttua painetta niin että suuttimille lähtis tavaraa. Joskus meinaan tappelin yhden hiacen kanssa jossa oli haperat dieselputket, imi sopivasti ilmaa joukkoon eikä tahtonut millään lähteä käyntiin. Oliskohan se pumppu kuitenkin ilmattava jotenkin?
Onko 324TD Koneessa erillinen siirtopumppu tankissa. Ainakin 525 TDS:ssä on. Ja jos se tankinpumppu ei nosta kunnolla, niin ei sitten lähde käymään millään. Mutta ilmeisesti tää ei sulla ongelma, kuten sanoit.Mikäli oikein muistan niin, sen tankin pumppu pitää tuottaa TDS:ssä n.3 barin paineella ainetta dieselpumpulle.Alkaa niin vituttaan...ei ois varaa nyt konerempan jälkeen enää lähettää pumppua mihinkään kalliiseen korjaamoonkaan... :guns:
520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
Comment