memebuy23buy

324 TD:n ongelma (selvinnyt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #16
    Mainitsit että Volvos on sama pumppu. Eiks ne Volvon dieselit ole VW:n dieseleitä eli samat pumput löytyis sieltä? Vois varmaan tsekata jostain VW foorumiltakin neuvoo, noita VW dieseleitä on maailma täynnä. Ja paljon niitä rempataan ite.
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • Heikki.Niemi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1180
      • Kalajoki-Bemareiden mekka

      #17
      VW:n dieselit niissä volvoissa on...Ainut ero pumpussa on että volvossa se pyörii eri suuntaan ku bemussa ...Mulla on yks kaveri kalajoella joka on onnistunu tuosta 740 koneesta saamaan 200 heppaa irti...kansihan volvoissa on se heikko kohta...Luulen et saan jotain vinkkejä siltä kaveriltaki ja mahdollisesti jos samanlainen pumppu löytyy niin kokeilis sitä tuohon mun autoon...Varmistuis ainaki se et vika on sit pumpussa eikä meikän tekniikan taidoissa... :lol:
      520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
      525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
      525 TDS m51d25 Touring E34 -94
      Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
      Ex-320i E30 m20b20 -86
      Ex-318i E30 m20b20 -87
      Ex-320i E30 m20b20-83

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #18
        Tietty sitä vois kokeilla pyöräyttää käyntiin starttipilotilla tms "räjähdysaineella". Riskit varkaan tiedät...
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • Heikki.Niemi
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1180
          • Kalajoki-Bemareiden mekka

          #19
          No joo kokeiltu on ja kyllä auto n.5 sekuntia kävi ihan ok mutta polttoaineensaanti loppuu heti...Vien pumpun huomenna asiantuntijalle...ei riitä enää inspiraatio itellä... :juo
          520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
          525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
          525 TDS m51d25 Touring E34 -94
          Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
          Ex-320i E30 m20b20 -86
          Ex-318i E30 m20b20 -87
          Ex-320i E30 m20b20-83

          Comment

          • jannel
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 283

            #20
            Pikku korjaus! Ei bemarissa ole koskaan ollutkaan käsipumppua! Ja syöttöpumpusta puheenollen,mulla ois yks vakio pumppu irtona hyllyssä ja yks "Äärimmilleen kutiteltu" pumppu Td:n lohkon kyljessä! Mutta paras tulos kun käytät omas huollossa. Ei se nyt maltaita maksa kun ne koeajaa pumpun! Sittehän sen tietää että mikä siellä on vikana,ja paljonko kustantaa!

            Comment

            • Heikki.Niemi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1180
              • Kalajoki-Bemareiden mekka

              #21
              Kurkistin tässä muutama viikko sitten tuonne nimimerkki hapon 324 td touringin pellin alle ja siinä oli käsipumppu siinä pa-suodattimen päällä ja oli harvinaisen alkuperäisen näkönen...Suodattimessakin oli kyllä huomattava ero tuohon boschin yleismallin suodattimen kokoon verrattuna...auto oli -91 et oisko nuissa viimesissä malleissa sit jotain päivityksiä...Happo vois valasta asiaa...Joo mulla on nyt pumppu irti ja vien huomenna töihin testattavaksi ja saamaan asiantuntijan tuomion...Töissä on hyvät laitteet dieseltestaukseen mut ite en niihin valitettavasti oo perehtyny et osaisin käyttää...Katotaan mikä on tuomio ja ilmottelen täälä foorumilla jos on tarvista saada vaihtopumppu vaikka sitten hieman "kutiteltukin"
              520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
              525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
              525 TDS m51d25 Touring E34 -94
              Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
              Ex-320i E30 m20b20 -86
              Ex-318i E30 m20b20 -87
              Ex-320i E30 m20b20-83

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2818
                • Kuusankoski

                #22
                Asiantiimoilta muutama kysymys, missähän toi alakerran lukituskohta on ja millätavalla, entä mites toi nokka nyt ajotettaan?
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • Heikki.Niemi
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1180
                  • Kalajoki-Bemareiden mekka

                  #23
                  Originally posted by Scitso
                  Asiantiimoilta muutama kysymys, missähän toi alakerran lukituskohta on ja millätavalla, entä mites toi nokka nyt ajotettaan?
                  Meinaat varmaan kampiakselin lukitusta...eli sehän löytyy sieltä vauhtipyörältä,kierrosnopeustunnistimen alapuolelta...reiän päällä on mahdollisesti jos on tallessa niin kumitulppa...reikä on jotain 8-10 paksu...sinne lukitustappi niin kampiakselin merkit on silloin kohdallaan...nokka-pyörällä on huonot merkit tai ei ollenkaan eli se nokka ajoitetaan sillai et 1 pytyllä nokat osoittaa ylöspäin ja 6 venttiilit vaihtaa... hampaan ajoitukset saa kohdalleen ku kattoo et siinä nokka-akselin 1 pytyn puoleisessa päässä oleva neliskulmanen latan pala on kannen reunan kanssa saman suuntaisesti...siihen kannattaa värkätä sitten lukitustyökalu et se nokka pysyy varmasti kohdallaan ku kiristät remmiä...Myös pa-pumppu pitää olla lukittuna remmiä vaihtaessa...Itelläki tuntuu et pumppu vois taas alkaa toimiin ku käytin sen eilen toistamiseen dieselpenkissä...
                  520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                  525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                  525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                  Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                  Ex-320i E30 m20b20 -86
                  Ex-318i E30 m20b20 -87
                  Ex-320i E30 m20b20-83

                  Comment

                  • Heikki.Niemi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1180
                    • Kalajoki-Bemareiden mekka

                    #24
                    Mikä vittu tuosa autosa maksaa.. Nyt tuo saatanan pa-pumppu kyllä pumppaa tavaraa mutta auto ei lähde käyntiin ilman start-pilottia vaikka hehkut toimii ja nyt ku se vihdoin saatiin käyntiin niin kierrokset huutaa tapissa...Ei pysty yhtään käyttään ku tuntuu et toi kone lentää silmille...käy tasasesti mutta alle 5500 rundiakin riittäs... :( Kohta hajoo taas jotain varmaan...
                    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                    Ex-320i E30 m20b20 -86
                    Ex-318i E30 m20b20 -87
                    Ex-320i E30 m20b20-83

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      #25
                      Soitteleppa Heikki mulle päin. Ois yks diesel kuru tiedossa. Tai oikeastaan kaksi.

                      Comment

                      • larmatin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 1118
                        • Perttula

                        #26
                        Originally posted by Heikki.Niemi
                        Mikä vittu tuosa autosa maksaa.. Nyt tuo saatanan pa-pumppu kyllä pumppaa tavaraa mutta auto ei lähde käyntiin ilman start-pilottia vaikka hehkut toimii ja nyt ku se vihdoin saatiin käyntiin niin kierrokset huutaa tapissa...Ei pysty yhtään käyttään ku tuntuu et toi kone lentää silmille...käy tasasesti mutta alle 5500 rundiakin riittäs... :( Kohta hajoo taas jotain varmaan...
                        jos pumppu ei ole ilmautunut kunnolla niin se voi ottaa tuolleen jengaa mutta yleensä vain muutamia sekuntteja.

                        Comment

                        • Heikki.Niemi
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1180
                          • Kalajoki-Bemareiden mekka

                          #27
                          No ei viittiny jäädä ootteleen et millon käynti tasoittuu ku alko hirvittään ku kylmä kone huutaa 5500 rundia...Jotain on paskana mutta tänään meen dieselgurun juttusille sen pumpun tiimoilta..
                          520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                          525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                          525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                          Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                          Ex-320i E30 m20b20 -86
                          Ex-318i E30 m20b20 -87
                          Ex-320i E30 m20b20-83

                          Comment

                          • jannel
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 283

                            #28
                            Kerroppas sitte kun vika selviää!!! Alko nimittäin kuulostaan mielenkiintoiselta!

                            Comment

                            • jeemu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 1844
                              • 67700

                              #29
                              joo kyllähän toi rupeaa jo kuulostamaan pikkasen hämyltä. mut toivottavasti saat pian kuntoon. käväseppä joka päivä kahvilla
                              B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                              Comment

                              • Heikki.Niemi
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 1180
                                • Kalajoki-Bemareiden mekka

                                #30
                                Epäilys on että säädin on paskana..jousia pirahdellu poikki tai joku siirtäjän kara jostain hahlosta irti...tai ja tai...No tiistaina pumppu menee purkuun ammattimiehelle niin sitte tietää mikä sieltä on paskana... :roll:
                                520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                                525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                                525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                                Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                                Ex-320i E30 m20b20 -86
                                Ex-318i E30 m20b20 -87
                                Ex-320i E30 m20b20-83

                                Comment

                                Working...
                                X