joo löysin omasta noi lukitus kohat, ku tossa vaihtelin jakohihnan ni tarvisin. Meinas hämätä pumpun hihnapyörän kaks reikää mutta löytyhän se oikee reikä ja kone pärähti tulille heti remontin jälkeen.
324 TD:n ongelma (selvinnyt)
Collapse
X
-
Pumppu oli ihan ok kun se purettiin viime tiistaina...Nyt alkaa epäilyttään et onko toi kansi halki...Puskee vedet pihalle ja paisarista tulee savua startatessa...Kantta ei oo jälkikiristetty vielä et voiko olla mahdollista et sieltä pääsee paineet karkaamaan vesitilaan..Ei kiinnosta yhtään ottaa taas kantta pois ja viedä sitä koeponnistuksiin jos ei ole varmaa et se kansi on halki...yritän huomenna saada puristuspainemittarin mukaan töistä ja mittaan puristukset joka pytystä...Mut jos paineet pääsee karkaamaan tiivisteen välistä niin oiskohan syytä kiristää kantta vielä 60 astetta enneku mittaa puristukset...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Joo saishan tuo munki resu alkaa jo toimia...Vien sen kohta johonki pajalle ku alkaa ideat iteltä loppuun...Jostain ku sais dieselpumpun lainaan et vois kokeilla et onko se vikaa siinä vai kannessa...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Eipä taida paljo pumpun vaihto tossa vaiheessa auttaa jos kerran sauhua ja vettä puskee paisarista! Ja pahalta kuulostaa tuo vuoto että kannessa on jotain hämminkia! Tai voihan se toki vuotaa lohkonki puolelta painetta,mutta harvinaisempaa se.Tiivisteen ei kyllä pitäs vuotaa ilman jk:takaan jos vaan pinnat oli puhtaat/ehjät asennettaessa.
Comment
-
-
Molemmat pinnat on hiottu kyllä kirkkaaksi et tiivisteen ei pitäs vuotaa...Ja onhan sielä 85 euron elringin tiiviste välissä et jo se harmittaa ku se menee nyt vituiksi ja joutuu taas hommaan uuden...Kansi voi olla kyllä jostain halki ku se nokka-akselikin oli kerran menny 4 osaksi...lujaa on iskeny...lohkoa epäilen vahvasti...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Niinhän se olis pitäny tehdä mutta oli kiire saada tuo auto kuntoon mut kiire näyttää nyt loppuneen... :wink:520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
No joo kyllähän se vika tuolta puskureiden välistä löytyy...Kansi pois ja koeponnistuksille...kyllä sieltä jotain selviää...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Homma alkaa selvitä...Projekti on ollu jonku aikaa jäissä motivaatio-ongelmien vuoksi mut nyt homma taas etenee...Eli otin kannen pois ja syyhän oli palanut kansipahvi jolla on tehty tasan kaks käynnistystä mut ku kierrokset meni heti tappiin niin selvähän se että pahvi meni hajalle... Paine joka oli päässyt vesikanaviin oli rikkonut tiivisteen vesikanavien kohdalta ja 1 pyttyyn oli päässyt vesi...lisäksi muidenkin pyttyjen liekkirenkaiden kohdalla oli jäljet et tiiviste oli vuotanut...Jälkikiristys puuttui ku autoa ei voinu käyttää tyhjäkäynnillä...Nyt kansi menee uudelleen oikasuun ja koeponnistuksille et mitään ei jää sattuman varaan enää...Vaihdan varmuudeksi uudet venttilin ohjarit ja ohjarin kumit...uus kansipahvi ja ohjarit on tilattu...uus vesipumppu on jo paikalla,uus remmi ja kiristin löytyy...88 asteen termostaatti talveksi ja E46 bemarin sähköflekti on tilattu korvaamaan väsynyt ja tehoton visko...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Originally posted by Heikki.NiemiHomma alkaa selvitä...Projekti on ollu jonku aikaa jäissä motivaatio-ongelmien vuoksi mut nyt homma taas etenee...Eli otin kannen pois ja syyhän oli palanut kansipahvi jolla on tehty tasan kaks käynnistystä mut ku kierrokset meni heti tappiin niin selvähän se että pahvi meni hajalle... Paine joka oli päässyt vesikanaviin oli rikkonut tiivisteen vesikanavien kohdalta ja 1 pyttyyn oli päässyt vesi...lisäksi muidenkin pyttyjen liekkirenkaiden kohdalla oli jäljet et tiiviste oli vuotanut...Jälkikiristys puuttui ku autoa ei voinu käyttää tyhjäkäynnillä...Nyt kansi menee uudelleen oikasuun ja koeponnistuksille et mitään ei jää sattuman varaan enää...Vaihdan varmuudeksi uudet venttilin ohjarit ja ohjarin kumit...uus kansipahvi ja ohjarit on tilattu...uus vesipumppu on jo paikalla,uus remmi ja kiristin löytyy...88 asteen termostaatti talveksi ja E46 bemarin sähköflekti on tilattu korvaamaan väsynyt ja tehoton visko...
T:Tero2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
EX: 524Tda, 324TdicT
Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...
Comment
-
-
Mulla on td:n syyläri että ei pitäs sen puoleen olla huolta...Todennäkösesti laitan alavesiletkun väliin anturin jolla ohjaan flektiä ellen saa alkuperäisten anturien kautta kehitettyä mitään...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
Comment