Announcement

Collapse
No announcement yet.

huoltovalon nollaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _chris_
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 442
    • Nokia

    #31
    Originally posted by HJP
    Ovatkos kaikki saaneet tämän toimimaan noilla neuvoilla mitä tossa linkissä kerrottiin?

    Itse tein useasti juuri niin, kuin ohjeissa sanottiin, eli

    1) Virrat 2 asentoon, eli se missä syttyy esim. abs-valo yms
    2) Pin 7 -> Maa 3-11 sek riippuen kumpaa yritin nollata
    3) Johto irti, ja liittimen kansi kiinni
    4) Virrat pois
    5) Virrat päälle ja tarkistus -> ei mitään.

    Olisi ihan kiva saada nollattua kun huollot on juuri tehty, jos ei ala vörkkiä niin täytynee essolla käydä nollaamassa.
    Tässäkin threadissa aikanaan käsiteltiin samaa aihetta. Ilmeisesti tuolla virtojen ja johtojen kytkemisjärjestyksellä on jotain väliä. Kokeile eri järjestystä.
    BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
    Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

    Comment

    • ropo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 648

      #32
      Mulla on kanssa ongelmaa noiden e36 325td huoltovalojen nollauksen kanssa. Siinä palaa oilservice ja inspection, mutta en saa nollattua niitä ainakaan samalla tavalla miten e30 nollautui.
      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

      Comment

      • Wiking
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 1647
        • Laihia

        #33
        Itse nollasin perjantaina juuri oil servicen... Heti ekalla yrittämällä onnistui
        -Virrat 2 asentoon
        -Kansi auki
        -johto pinni 7 ja pinni 19 väliin ~3sek
        -virrat pois
        -virrat päälle ja nollaantunut
        -kansi kiinni
        Nyt
        BMW 330e g21 M-Sport
        Ennen
        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

        Comment

        • lastus
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 746
          • Vantaa

          #34
          Itse tuossa kanssa noita nollailin, mutta toi prkleen kello ei tykkää sammua ei sitten millään. Eka nollasin oilin, sitten inspectionin, 20s väliä ja 12s uudestaan mutta siltikin toi hiton kello palaa. Joku mättää mutta mikä? Mikäköhän koko kellovalon tarkoitus edes on?
          BTCF Team Kännissä Alasti
          Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi

          Comment

          • BMWFW24
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 276
            • Jämsä

            #35
            Jarrunesteen tunnit täynnä, laskee 2 vuotta vaihtoväliksi. Ei nollaudu kotikonstein.
            ex. 316i e36 1991
            ex. 318iS Coupe e36 1992
            ex. 528iA Touring e39 1997
            ex 316i e30 1990, vaimon
            ex. X5 4.4i e53 2001
            ex 316 e46 2003, vaimon
            525iX e60 2008
            Z4 e85 2003, vaimon​

            Comment

            • lastus
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 746
              • Vantaa

              #36
              Originally posted by BMWFW24
              Jarrunesteen tunnit täynnä, laskee 2 vuotta vaihtoväliksi. Ei nollaudu kotikonstein.
              Njaa.. Kyllä tuolla toisessa threadissä oli että nollautuis. Pitääpä sitten vaihdella varmaan nesteet. Palakoot sitten prkle valo jos ei ite saa nollittua.
              BTCF Team Kännissä Alasti
              Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #37
                Originally posted by lastus
                Njaa.. Kyllä tuolla toisessa threadissä oli että nollautuis. Pitääpä sitten vaihdella varmaan nesteet. Palakoot sitten prkle valo jos ei ite saa nollittua.
                Kyllä siihen "jahresispektioniin" löytyy kotikonsti, eli jos inspektion+jahresinspektion valot molemmat palavat, niin maadoitusaika on silloin n.40 sek.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • urria
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 223
                  • Lohja

                  #38
                  nollasin juuri -89 E30:n huoltovalot. Threadin hyvillä ohjeilla onnistu ykkösyrittämällä. ja ainakaan E30 ei näytä olevan tarkka noista ajoista, pidin semmoset 15sekkaa.
                  E46 323Ci -99

                  Comment

                  • LGB___Boss
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 35

                    #39
                    tuota tuota. päteekö samat ohjeet myös m43?

                    Comment

                    • tarke
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 73
                      • Ikaalinen

                      #40
                      Nollasin -93 520:sta huoltovalot jolloin sydeemi oli tällainen: kaksi kappaletta piuhoja ja painokytkin väliin niin saa jakkaralla istuen todeta tuhot. Ensin n. 13 ja ledit vaihtui vihreäksi itsestään, inpection valo taasen laskeskelin n.20 sekuntiin mutta sammuikin vasta kun vapautin kytkimen. No, lopputulos oli haluttu.

                      Kerrottakoon vielä että virtalukko on kakkosasennossa sytytysvirta kytkettynä.

                      Comment

                      • Shifter
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2009
                        • 538
                        • Keski-Suomi. Pihtipudas

                        #41
                        työkalut on suht halpoja ja toimii
                        Last edited by Shifter; 29-06-2009, 19:05. Reason: ei löytäny *poista postaus" kohtaa
                        G4 -00

                        Entiset ajokit:
                        e36 328i Coupé -95
                        e36 316i Sedan -98

                        Comment

                        • Valunki
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 474
                          • Helsinki

                          #42
                          No ei vaan nollaannu!
                          Mottina M50B20.

                          Viime öljynvaihdon jälkeen nollaantui, kun laittoi piuhat pinneihin 7 ja 19.
                          Sitten autoon ja virrat päälle. Vaihtui valot vihreäksi. Virrat pois pistokkeen kansi kiini ja valmis.

                          Nyt ei nollaannu sitten millään... kaikki tässä sopicissa mainitut vaihtoehdot kokeiltu.

                          Oliskos kellä vielä jotain vinkkiä asiaan???

                          Ja tällä hetkellä palaa oilservice "kello" inspection sekä keltainen ja punainen palkki.
                          Last edited by Valunki; 16-10-2009, 09:04.
                          E90 330i -05 6v. man.
                          Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

                          Exät:
                          E39 520i -97 :think
                          E36 320i sedan -94
                          E28 520i -87 bavaria Oolt skool

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5226
                            • Hki 43

                            #43
                            Originally posted by Valunki View Post
                            No ei vaan nollaannu!
                            Mottina M50B20.

                            Viime öljynvaihdon jälkeen nollaantui, kun laittoi piuhat pinneihin 7 ja 19.
                            Sitten autoon ja virrat päälle. Vaihtui valot vihreäksi. Virrat pois pistokkeen kansi kiini ja valmis.

                            Nyt ei nollaannu sitten millään... kaikki tässä sopicissa mainitut vaihtoehdot kokeiltu.

                            Oliskos kellä vielä jotain vinkkiä asiaan???

                            Ja tällä hetkellä palaa oilservice "kello" inspection sekä keltainen ja punainen palkki.
                            Kello ei oo oil servceä varten, vaan jarrunesteitä. Noi vaatii eri pituisen ajan, kun oil servicen kuittaus. En muista tarkkaa sekunti määrää, mutta joku varmaan muistaa. Oisko 11?
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • Spiddu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 3562
                              • Nla

                              #44
                              Tällä Ohjeella olen itse nollanut huoltovalot aina onnistuneesti, saattaa vaatia muutaman yrityksen.
                              BMW F30 330e 2017

                              Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                              e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                              Comment

                              • Valunki
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 474
                                • Helsinki

                                #45
                                Originally posted by Carbonfiber View Post
                                Kello ei oo oil servceä varten, vaan jarrunesteitä. Noi vaatii eri pituisen ajan, kun oil servicen kuittaus. En muista tarkkaa sekunti määrää, mutta joku varmaan muistaa. Oisko 11?
                                Kokeiltu 3, 11, 40sekuntia. sekä n.5min.

                                Ei saa mitn kuitattua...
                                E90 330i -05 6v. man.
                                Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

                                Exät:
                                E39 520i -97 :think
                                E36 320i sedan -94
                                E28 520i -87 bavaria Oolt skool

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎